וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים מאוקראינה שבגבול מזועזעים ממראות המלחמה: "ראינו אנשים שמתו בדרכם לכאן"

היום החמישי לפלישה הרוסית ובגבולות אוקראינה מתכנסים עקורים ותושבי מדינות סמוכות שמסייעים לנפגעים. בגבול פולין, צ'ארלס הסטודנט סיפר על החוויות בדרך הארוכה, אולאף מגרמניה משתלח באשם פוטין ואם למשפחה שומרת על אופטימיות אך מדגישה: "לא נפחד לשוב ולהילחם"

בווידאו: הפליטים בגבול אוקראינה-פולין/צילום: יואב איתיאל ורויטרס

הלחימה באוקראינה נמשכת זה היום החמישי מאז פלישת הצבא הרוסי למדינה ובמעברי הגבול מתכנסים עקורים ותושבי מדינות סמוכות שמסייעים לנפגעים. במחנה המעבר בעיירה פשמישל הסמוך לגבול הם משתפים במראות הקשים שעברו בדרכם למקום המפלט, תוקפים את מי שהם רואים בו הגורם לתופת ומביעים מסרים אופטימיים לסיום הלחימה.

העיירה פשמשל סמוך למעבר מדיקה בגליציה. יואב איתיאל
מחנה העקורים בגבול פולין, היום/יואב איתיאל

"ראינו אנשים מתים בדרך", אומר צ'רלס, סטודנט למדעי המחשב בן 30 מניגריה שלמד בקייב. הוא הגיע למעבר מדיקה, הנמצא כמה קילומטרים מהגבול, בתום מסע של ארבעה ימים ברכבת, אוטובוס ובסוף 12 שעות הליכה ברגל.

אולאף, אוצר במוזיאון המבורג בגרמניה שמתנדב ומסייע לעקורים המגיעים מאוקראינה במחנה המעבר בעיירה, שם הם זוכים לסימפטיה רבה בנוסף לסיוע, אומר ללא מורא מה שרבים מהמתנדבים מוכנים להגיד שלא לציטוט: "פוטין הוא אדיוט. הוא מפלצת".

צ'רלס, סטודנט למדעי המחשב בן 30 מניגריה שלמד בקייב. 1 במרץ 2022. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
צ'רלס, סטודנט למדעי המחשב בן 30 מניגריה שלמד בקייב/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הוא המשיך ותקף: "נשיא רוסיה מאשים את הממשלה האוקראינית וקורא לנשיא אוקראינה 'נאצי' והנשיא בכלל יהודי. איך יהודי יכול להיות נאצי? זה כל כך טפשי. הוא חולה וזו הסיבה שהוא כה מסוכן".

אמא לשני בנים בני 5 ו-7, יזמית שהקימה בית ספר לאנגלית בעירה פידוולצ'יק, ושבעלה נהג משאית היה מחוץ למדינה כשפרצה המלחמה, אמרה לוואלה! כי היא "מקווה שהממשלה שלנו תמצא דרך לצאת מהסיטואציה הזו".

היום הם שוב התאחדו, כשהיא חצתה את הגבול לפולין ברכב עם הילדים, ובמחנה המעבר בעיירה פשמשל מתכוונת להשאר כאן עד יעבור זעם ובעיניים דומעות אומרת שאינה מפחדת לומר שאם הסיטואציה לא תיפתר הם יחזרו לארצם כדי להילחם להגנת המולדת.

העיירה פשמשל סמוך למעבר מדיקה בגליציה. יואב איתיאל
אם זה לא ייגמור, הם יחזרו להלחם. משפחה אוקראינית בגבול פולין/יואב איתיאל

במקביל ליציאתם של עשרות ישראלים ביום מאוקראינה במעבר הגבול שייני-מדיקה, יש גם כניסה של ישראלים לתוכה. כך למשל אישה בשנות השלושים לחייה, שנסעה היום לבתה בת השלוש, השוהה אצל קרובי משפחתה בלבוב, ומתכוונת להישאר איתה עד שתסתיים המלחמה. אהרונצ'יק, המתגורר בליטא, סיפר כי הוא נכנס לאוקראינה כדי להוציא את אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully