וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שמנסה לברוח מאוקראינה וחושש שיגויס לצבא: "הסיכויים הם 50-50"

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:22

דימיטרי, המתגורר בקייב יחד עם משפחתו, מנסה להגיע אל גבול רומניה. הוא מקווה שיוכל להשתמש בדרכון הישראלי שלו במעבר הגבול ולהצליח להימלט מבלי להיות מגויס לצבא האוקראיני. "לא בטוח שהשגרירות הישראלית תוכל לעזור", סיפר בריאיון ל-103FM

בווידאו: הפליטים בגבול אוקראינה-פולין/צילום: יואב איתיאל ורויטרס

דימיטרי הוא אזרח ישראלי בעל דרכון אוקראיני המתגורר בקייב יחד עם משפחתו, ומנסה כעת להגיע אל גבול רומניה. דימיטרי מקווה שיוכל להשתמש בדרכון הישראלי שלו במעבר הגבול ולהצליח להימלט מבלי להיות מגויס לצבא האוקראיני, שמחייב כעת כל אזרח מתחת לגיל 60 להתגייס.

"הלילה היה הכי רגוע עד כה לדעתי, היה פיצוץ בודד, אולי שניים סך הכול", הוא סיפר בריאיון ל-103FM, "כרגע אנחנו נשארים בבית, במטרה שברגע שייגמר העוצר נוכל לצאת ישר לכיוון רומניה. כבר ארזנו הכול, הכול מוכן. ברגע שיצא העוצר אנחנו ישר יוצאים".

דימיטרי ציין כי ככל הנראה ינסו לצאת מהמדינה בעזרת הרכבת. "אנחנו מפחדים להתנייד ברכב" הוא סיפר, "שומעים על הרבה טעויות של חיילים רוסים". בימים אלו רוב הרכבות מלאות לגמרי, ודימיטרי מספר על חוסר הוודאות שהוא ומשפחתו נמצאים בה. "לדעתי פשוט נחכה ונקווה להיכנס. אנחנו מקבלים אינפורמציה מאתרים", אמר.

בקייב גרים כעת דימיטרי יחד עם אשתו ומשפחתה - אחותה ואמה של אשתו. כשיצאו לדרך, הוא סיפר, יאספו גם את אחייניתה של אשתו.

אנשים חוצים את המסילה כדי להגיע לרכבת לפולין, בתחנת הרכבת היוצאת מלבוב, אוקראינה, 28 בפברואר 2022. רויטרס
פליטים אוקראינים חוצים את המסילה כדי להגיע לרכבת לפולין/רויטרס

דימיטרי המשיך וסיפר מדוע בחרו לצאת דווקא דרך גבול רומניה: "המליצו לנו לא להגיע לפולין, כי לפי מה שהבנו צריך לעמוד שם עשרות שעות. יש שם פקק מאוד גדול לעבור את הגבול. הגבול לרומניה אמור להיות יותר פתוח. גם פקוק, אבל פחות מפולין".

דימיטרי שיתף כיצד עבור הימים האחרונים על המשפחה: "היינו עד אתמול בבוקר ביום וחצי של עוצר. לא יצאנו כמעט מהבית, רק פעם אחת לכיוון המקלט כשהתחילו הפיצוצים, ואחרי זה חזרנו הביתה. בחוץ יש הרבה פיצוצים, ואין אנשים, הכול רגוע, הכול שקט. רוב הדירות ריקות. גם בבניין שלנו, אנחנו 15 דירות ורק שתיים נשארו בקייב. כולם ברחו".

עוד סיפר כי משפחתו הספיקה להצטייד במספיק אוכל לפני העוצר ואמר כי "הספקנו להצטייד ביום הראשון כשהכול התחיל, בהרבה אוכל ובהרבה מים. לאט לאט, הלכנו לחנויות לקנות עוד טיפה דברים שהיו חסרים אבל את רוב הדברים קנינו ביום הראשון כשזה התחיל".

תושבים מתפנים ברכבת מקייב לעיר לבוב, אוקראינה, 25 בפברואר 2022. רויטרס
"ננסה לצאת בעזרת הרכבת, אנחנו מפחדים להתנייד ברכב"/רויטרס

לדימיטרי דרכון אוקראיני, ועל כן הוא חושש כי ינסו לגייס אותו לצבא. "אני אנסה לעבור עם הדרכון הישראלי", הוא מספר, "כשאהיה בדרך לשם אני אדבר עם השגרירות איך הם יכולים לעזור לי. אמור להיות נציג ישראלי שמחכה בגבול עם רומניה, דיברתי אתמול עם השגרירות והם אמרו שיהיה נציג כביכול, אבל הם לא יכולים להתחייב. לא בטוח שהם יוכלו לעזור. זה לא יהיה פשוט. אמרו לי שהסיכוי הוא 50-50".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully