וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה שהכינה אוקראינה לפוטין: כלי הטיס שמשמיד טנקים ומשוריינים רוסיים

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 22:43

ה"באיראקטר-TB2" הוא כלי טיס מאויש מרחוק תוצרת טורקיה, שנושא טילים מונחי לייזר ומשלב חיישנים ואמצעים אופטיים מתקדמים. צבא אוקראינה הצליח להגן עליו מתקיפות האויב, וכעת הוא משתמש בו כדי להפתיע את השיירות הרוסיות שנתקעות בשל קשיים לוגיסטיים או בעיות בניווט

בווידאו: כטב"מים תוקפים שיירות רוסיות/תיעוד ברשתות חברתיות

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה מתנהלת כבר חמישה ימים, ולמרות שמשרד ההגנה הרוסי דיווח כבר ביומיים הראשונים על כ-900 אתרים אסטרטגיים לצבא האוקראיני שנפגעו, ההתקדמות של הצבא הרוסי ללב הערים מוגדרת כאיטית ולא סבירה.

מומחי ביטחון בישראל טוענים כי אמצעי הלחימה והטקטיקה של הצבא האוקראיני שיבשו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין את התוכניות הצבאיות. בחלק מהמקרים, נטען כי רוסיה הופתעה מרמת המיומנות הצבאית של האוקראינים, בין היתר בהפעלת כלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"מ).

צבא אוקראינה משתמש בכלי הטיס המאוישים מרחוק, תוצרת טורקיה, שפוגעים בשיירות צבא רוסיה ומפתיעים את הרוסים שוב ושוב. חלק מהשיירות נעצר בשל בעיות לוגיסטיות או קשיי ניווט. לכוחות הרוסיים שנשלחו למערכה אין מערכות פיקוד ושליטה, ובטח שלא מערכות ניווט מתקדמות. לא בכדי תועדו חיילים רוסים משתמשים במפות טקטיות כדי לתמרן בשטחים בנויים. ואת זה, האוקראינים יודעים לנצל.

כטב"מים תוקפים שיירות רוסיות. רשתות חברתיות, אתר רשמי
מפתיעים את הרוסים שוב ושוב. כטב"מים תוקפים שיירות רוסיות/אתר רשמי, רשתות חברתיות

למרות התקיפות הרוסיות, הצליחו האוקראינים להגן על כט"ממים מסוג "באיראקטר-TB2", להסתיר אותם ולהוציא לפועל תקיפות מוצלחות נגד הצבא הרוסי. חלק מהתקיפות תועדו בצילום אווירי, אך אחוזי ההצלחה שלהן לא ברורים עד כה.

ה"באיראקטר-TB2" הוא כטמ"מ תוצרת טורקיה, שחלקו מיוצר באוקראינה. הכטמ"מ נרכש במספר שלבים, החל משנת 2019, ותוך שנה בוצע בו שימוש מוצלח נגד כוחות פרו-רוסים בגבולות המדינה. בשנה שעברה בוצעה עסקת רכש נוספת, של 12 כטמ"מים, למורת רוחן של ארצות הברית ורוסיה.

מדובר בכטמ"מ לטווח בינוני, שנושא טילים לטווח קצר מונחי לייזר מסוג "utmas" ונועד לפגוע בטנקים וכלים משוריינים כבדים. הכטמ"מ משלב חיישנים ואמצעים אופטיים מתקדמים, חלקם תוצרת קנדה ובריטניה, והוא נמצא בשירות הצבא הטורקי.

עד כה השלים הכטמ"מ למעלה מ-400 אלף שעות טיסה. בתיעוד האחרון שהפיץ הצבא האוקראיני הופצצה שיירת כלי רכב כבדים של הצבא הרוסי. מומחי ביטחון הדגישו כי פרט להגנה על הכטמ"מים, שמופעלים על ידי תקשורת לוויינית, הצליחו האוקראינים למנוע חסימת תקשורת על ידי הרוסים, להסתיר את קרון ההפעלה ולשמור על רמת מידור גבוהה כדי שלא ייחשפו אתרי ההמראה והנחיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully