וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי: "מקבלת מסרים מכחול לבן - הקואליציה יציבה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 16:10

ברקע חרם גנץ על הצבעות הקואליציה בשל אי ההסכמות על חוק הפנסיות, יו"ר העבודה ביקשה להרגיע - "תנוח דעתכם, תהיה קואליציה". בפתח ישיבת סיעתו, ליברמן הזהיר - למלחמת רוסיה-אוקראינה תהיה השלכות על ישראל. "אין מקום לדאגה, צריך להמשיך בקו אחראי והגון", מסר

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס להשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה היום (שני) בפתח ישיבת סיעתה לחרם כחול לבן על הצבעות הקואליציה, בשל אי ההסכמות על חוק הפנסיות. "אני מקבלת מסרים מכחול לבן שהקואליציה יציבה", אמרה. "מפלגת העבודה לא תסכן את שלמות הקואליציה". היא הוסיפה כי העבודה הציעה מתווה "שיכול להביא להסכמות ויאפשר לנו להצביע בעד".

עם זאת, היא אמרה שעדיין אין הסכמות בנוגע לחוק הפנסיות. "תנוח דעתכם, תהיה קואליציה", אמרה. "בוא נקווה שהיא תגיע להסכמה גם בנושא הזה".

בנוגע לשאלה האם ישראל צריכה להתערב במלחמת רוסיה-אוקראינה, מיכאלי הסבירה כי "זה לא משהו שנמצא על הפרק. הממשלה נוקטת במדיניות אחראית ומסייעת במאמץ ההומניטרי באוקראינה", הוסיפה.

בפתח ישיבת סיעת העבודה, ח"כ רם שפע קרא להפסקת החרם על ישיבות הקואליציה, ברקע החרם של סיעת כחול לבן בעקבות חוק הפנסיות. "אנחנו נמצאים בסיום מושב החורף, עם פקק של הרבה הצעות חוק", אמר שפע. "אני מקווה שחברי לקואליציה יבינו שחרמות זו לא הדרך ושיש חוקים חשובים לחברה הישראלית".

יו"ר העבודה,  מרב מיכאלי, בהלך ישיבת סייעת העבודה בכנסת 28 בפברואר 2022. שלו שלום, TPS
"תנוח דעתכם, תהיה קואליציה". מיכאלי/TPS, שלו שלום

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו כי "אלה ימים רגישים ומורכבים בזירה העולמית בימים כאלה ראוי לנקוט במשנה זהירות". הוא קרא לממשלה לעסוק "באיום האמיתי על בטחוננו", לדבריו, "ההסכם הגרעיני עם איראן, שמאיים על קיומנו. דווקא בעניין הזה בנט ולפיד לא מתבטאים", ביקר.

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הזהיר בפתח ישיבת סיעתו כי למלחמת רוסיה-אוקראינה תהיה השלכות על ישראל ועל כל העולם. "צריך לנשום עמוק", אמר. "אנחנו במצב טוב, אין מקום לדאגה, מצב הכלכלה טוב וככה צריך להמשיך, קו אחראי והגון".

ליברמן הביע תקווה שהמלחמה תעבור ממישור צבאי לדיפלומטי, ברקע השיחות המתקיימות בגבול בלארוס. "הסיוע שמעניקה ישראל לישראלים וליהודים באוקראינה - אין לזה משהו דומה בשום מקום אחר בעולם", טען שר האוצר. "אף מדינה לא מתקרבת למאמצים שאנחנו עושים". ליברמן שיבח את עבודת משרד החוץ ואת רבני חב"ד - "עושים עבודה מדהימה", אמר.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 28 בפברואר 2022. שלו שלום, TPS
"קו אחראי והגון". ליברמן, היום/TPS, שלו שלום

עם זאת, ליברמן סייג, "למרות כל שיתוף הפעולה, עדיין מדובר במלחמה שמתנהלת אלפי קילומטרים מכאן. יש הרבה דברים שמסובכים ועדינים ולא על הכל אפשר לדבר". עם זאת, הדגיש כי ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לסייע ליהודים ולישראלים החיים באוקראינה.

ליברמן התייחס גם לסיוע לעסקים קטנים ולעצמאיים. "גיבשתי מתווה סיוע עד גובה מקסימלי של 600 אלף שקל לעסקים עם מחזור שנתי של 60 מיליון שקל", הסביר. "זה מתווה הגון שמתכתב עם היכולת שלנו היום להעניק סיוע לעצמאים ועסקים".

יו"ר ישראל ביתנו שיבח את אלי אבידר, שהתפטר מהממשלה וחזר לכנסת. "אני חושב שמחוייב לקואליציה בלי קשר לתפקיד, נכסים ולהשתתפות בישראל ביתנו", אמר ליברמן. "הוא עשה עבודה מצוינת, במיוחד כשפעלנו יחד להפיל את הממשלה הקודמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully