וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לפוטין: מוכן לתווך לפתרון המשבר בין רוסיה לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 16:36

בשיחה אמר פוטין לרה"מ כי המשלחת הרוסית בבלארוס מוכנה לנהל מו"מ, אלא שלטענתו האוקראינים "לא ניצלו את ההזדמנות". גורם ישראלי בכיר: בנט אמר שישראל מוכנה לסייע ביישוב המשבר, ישראל עידכנה את האמריקנים לפני ואחרי השיחה. לפיד: ישראל תצביע בעד גינוי רוסיה באו"ם

בווידאו: זלנסקי דוחה את הצעת רוסיה לקיים שיחות בבלארוס/צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המצב בין רוסיה ואוקראינה. פקיד בכיר מסר כי ישראל עידכנה את הממשל האמריקני לפני ואחרי השיחה בין בנט לבין פוטין. לפי הודעת הקרמלין פוטין אמר לבנט כי המשלחת הרוסית נמצאת בעיר גומל שבבלארוס ומוכנה לנהל מו"מ עם אוקראינה, אלא שלטענתו האוקראינים משדרים מסרים כפולים "ולא ניצלו את ההזדמנות" להיכנס למו"מ. הקרמלין מסר בהודעה שפרסם כי בתגובה בנט הציע את שירותי התיווך של ישראל כדי להביא להפסקת אש. לדברי הקרמלין פוטין ובנט הסכימו להמשיך ולעמוד בקשר.

שיחתם של השניים התקיימה במהלך ישיבת הממשלה ובעקבותיה ראש הממשלה עזב את הישיבה למשך 40 דקות. גורם מדיני אמר כי הביע את דאגתו בפני הנשיא פוטין מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטרי רב. הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למו"מ. בהקשר זה אמר ראש הממשלה כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד שמאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם.

פגישת פוטין - בנט במעונו בסוצ'י 22 באוקטבור 2021. רויטרס
לא דחה את הצעת בנט. פגישת פוטין-בנט במעונו בסוצ'י. אוקטבור, 2021/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד אמר בישיבת הממשלה כי בכוונת ישראל להצביע בעד החלטה לגינוי לרוסיה שצפויה להיות מוגשת בהמשך השבוע לעצרת הכללית של האו"ם, כך לפי שר שהשתתף בישיבה. לפיד אמר בישיבה כי ישראל נוקטת עמדה ולוקחת צד בסוגיית הפלישה הרוסית לאוקראינה, אך במקביל יש אינטרסים ביטחוניים ואחרים שהעולם והממשל האמריקני מבינים. ראש הממשלה בנט אמר גם הוא בדיון כי ישראל היא חלק מהעולם החופשי אבל יש לה נסיבות ואינטרסים ייחודים מול רוסיה שהעולם מבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully