וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר ביחסים: לפיד הנחה על יציאת שגריר ישראל המיועד לפולין, לוורשה

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 19:25

הנחיה זו יצאה במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין. הצעד מהווה שינוי במידניותו של משרד החוץ, שלפני כמה חודשים החליט לא לשלוח את השגריר בגלל המשבר ביחסים עם פולין. בתוך כך, קבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר לדון על אוקראינה

בווידאו: לפיד בתגובת להחלטת פולין לאשר את החוק להגבלת תביעות רכוש/צילום: רויטרס

למרות המשבר ביחסים עם פולין סביב חוק הרכוש הנחה הבוקר (שבת) שר החוץ יאיר לפיד על יציאתו של שגריר ישראל המיועד לפולין יעקב לבנה, לוורשה. ממשרד החוץ נמסר כי לפיד קיבל את ההחלטה בחיתוך המצב במשרד החוץ, במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין ולנוכח חשיבות האירועים והמקום המרכזי, שפולין ממלאת בהם. במקביל, משרד ראש הממשלה הודיע כי יכנס מחר דיון בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא המשבר באוקראינה.

הנחיותו של לפיד מהווה שינוי במדיניותו, שלפני כמה חודשים החליט שלא לשלוח את לבנה לפולין בגלל המשבר ביחסים עמה.

ישיבת ממשלה | יאיר לפיד נכנס לישיבת הממשלה 20 ביוני 2021. רויטרס
שינה מדיוניוץ. לפיד/רויטרס

במשרד החוץ אמרו כי מתחילת המשבר באוקראינה פעלה שגרירות ישראל בוורשה, בראשות הממונה טל יעלון, בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות הפולניות במאמץ הסיוע לישראלים היוצאים מאוקראינה. "אנו מבקשים להביע את תודתנו לרשויות הפולניות על סיוען זה", נמסר.

"לבנה צפוי לצאת עוד מחר השכם בבוקר לוורשה ולהגיש את כתב האמנתו בעתיד הקרוב", אמר דובר משרד החוץ ליאור חייט. "שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ ביקשו להודות לממונה הישראלית בוורשה טל יעלון על פועלה והנהגתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully