וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוחח עם זלנסקי והציע לאוקראינה סיוע הומניטרי

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 14:12

ראש הממשלה הציע לנשיא אוקראינה "כל סיוע הומניטרי" שמדינתו תזדקק. השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על אזור קייב, והנשיא עודכן בידי בנט על צעדי הסיוע שישראל כבר נקטה. "ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה"

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בבה"ד 1/צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (שישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי והציע לו את עזרתה של ישראל "בכל סיוע הומניטרי", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על אזור קייב, והנשיא עודכן בידי בנט על צעדי הסיוע שישראל כבר נקטה. "ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה בימים קשים אלה", נמסר.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר בהצהרה שנשא מוקדם יותר משגרירות מדינתו בתל אביב כי מתקיים משא ומתן עם הממשלה לשליחת סיוע הומניטרי לארצו. "אנחנו דנו בסיוע הומניטרי דחוף מצד ישראל, ואני שמח להגיד שאנחנו מצפים לקבל אותו בטווח השעות הקרובות. מדובר בעיקר בסיוע רפואי לבתי החולים. אנחנו לא מדברים על חיילים, יש לכם את העניינים הביטחוניים שלכם ואנחנו חכמים מספיק כדי לא להציע את זה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נואם בקייב, 22 בפברואר, 2022. רויטרס
עדכן על מצב הלחימה. זלנסקי/רויטרס

"אנחנו מרוצים מההצהרה של לפיד, אתמול שגינה את ההתקפה הרוסית כלפי אוקראינה", הוסיף השגריר. "אנחנו כעת נשארים חזקים מול ההתקפה של אוקראינה - לא נוותר ולא נובס. שלא כמו ישראל, אנחנו מתמודדים מול אחד הצבאות החזקים בעולם וזה ידרוש מהעם האוקראיני להישאר חזק באופן מסוים וברמה מסוימת".

קודם לכן אמר קורניצ'וק כי הוא "לא מאמין שקייב תיפול בקרוב". לדבריו, "רוסיה פלשה לשטח אוקראינה למרות כל המאמצים למנוע מלחמה. זהו היום השני למלחמה, יש קרב טנקים סמוך לחרקוב, יש חיילים בגבולות קייב. הצבא האוקראיני משתמש בכל האמצעים שלרשותו, כולל חיילים על הקרקע. יש לנו הרבה פצועים, בהם אזרחים. אני מבטיח לכם שאני יודע על מה שאני מדבר עליו - הרבה אנשים מעבירים את הלילות בתחנות המטרו כדי להיות מוגנים מהתקיפות האוויריות".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully