וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן תחרים הצבעות של הקואליציה; גנץ פוצץ ישיבה עם בנט

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 19:07

כחול לבן הסבירה כי החרם נובע "מפגיעה מסתמנת בביטחון המדינה והפרת התחייבויות קואליציוניות", ובעקבותיו הוסרו הצעות החוק הממשלתיות מסדר היום. בנט נועד עם גנץ כדי ליישר את ההדורים, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות בשל דברי בכירים בקואליציה שכינו את גנץ ילדותי

בווידאו: גנץ בסיום פגישתו עם בנט וליברמן בכנסת/צילום: יקי אדמקר

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) כי סיעת כחול לבן לא תשתתף בהצבעות על חוקים של הקואליציה. זאת, בשל "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים", כפי שנמסר. בעקבות כך הקואליציה הסירה על כל הצעות החקיקה הממשלתיות מסדר היום. ראש הממשלה נפתלי בנט נועד עם גנץ על מנת ליישר את ההדורים, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות מכיוון שזמן קצר לאחר מכן מתחו בכירים בקואליציה ביקורת קשה על שר הביטחון. בכחול לבן אמרו בתגובה שמדובר בתדרוכים פחדניים.

החרם של כחול לבן מגיע לאחר עיכוב בקידום חקיקת הפנסיות ועוד חוקים במליאה. כמו כן, גנץ זועם על העיכוב בקידום הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים ואף אושר בישיבת ממשלה באוגוסט האחרון. חקיקת הפנסיות תקועה לעת עתה לאור התנגדותם של ח"כים במרצ ושל סגן השר אביר קארה. בכיר במפלגה אמר לוואלה! כי "ממשלה שלא מסוגלת לשלוט על ארבעה ח"כים שרוצים לפורר את הצבא צריכה לבדוק את עצמה".

"מאוד הופתענו מהצעד של גנץ וזה אחרי שכל בכירי הקואליציה גיבו אותו", אמרו גורמים בכירים בקואליציה. "זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. גנץ בעצם תקע את כל החקיקה שהייתה אמורה לעבור היום כולל נקודות זכות למשלמי המיסים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואליציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".

בעקבות הדברים פגישתם של גנץ ובנט הסתיימה מוקדם מהמתוכנן, ולאחר שיצא מלשכתו של ראש הממשלה אמר שר הביטחון לוואלה!: "אנחנו מתנהגים בצורה הכי ממלכתית שיש". מכחול לבן נמסר לאחר מכן כי "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה"ל הם חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה"ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה"ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".

בני גנץ. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

יו"ר המפלגה גנץ אמר בכינוס סיעתו כי "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

גנץ נפגש בשבוע עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי והעלה בפניהם את דרישות מפלגתו, ואולם בימינה ויש עתיד השיבו כי על המפלגה לעשות את העבודה הפוליטית ולהגיע הסכמות עם הח"כים שמתנגדים לחוק הפנסיות.

מוקדם יותר הודיעה רע"ם לקואליציה כי תשוב להצביע עם הממשלה על החוקים מטעמה לאחר שהצדדים הגיעו להבנות, ובקואליציה הסכימו לקדם "חוק חשוב" של המפלגה. אם לא יושגו הבנות עם כחול לבן, יהיה זה השבוע השני ברציפות שהממשלה והקואליציה לא מצליחות לקדם חקיקה או מהלכים בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully