וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאופוזיציה: הקואליציה הפסידה בשלוש הצבעות במליאה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 19:08

המשבר הקואליציוני עם סיעת רע"מ, שמוחה על העברת חוק האזרחות ועיכוב הצעת חוק לטובת הבדואים בנגב, סייע לש"ס ויהדות התורה להעביר הצעות חוק שונות בקריאה טרומית. הקואליציה עצמה לא העלתה היום להצבעה הצעות חוק במליאה בשל היעדר רוב חזוי מראש

בווידאו: הפסד לקואליציה - הצעת חוק של ש"ס עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ כנסת

האופוזיציה גברה היום (רביעי) על הקואליציה והצליחה להעביר במליאת הכנסת שלוש הצעות חוק של ש"ס ויהדות התורה. זאת בעקבות המשבר הקואליציוני עם סיעת רע"מ, שהודיעה בתחילת השבוע שלא תבציע עם הקואליציה עד להודעה חדשה במחאה על התנהלותה סביב אישור חוק האזרחות.

הצעת החוק הראשונה שאושרה היא של יעקב מרגי וינון אזולאי (ש"ס) למענה טלפוני לאזרח ותיק, שעברה בקריאה טרומית ברוב של 50 מול 40. ההצעה השנייה שאושרה בקריאה טרומית היא הצעת חוק להגנת הצרכן של ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה). ההצעה מחייבת גופים ציבוריים המחוייבים במתן מענה מקצועי בחינם לפי חוק הגנת הצרכן, בהם חברות ביטוח ותאגידים בנקאיים, לתת מענה אנושי לאזרח ותיק בסמוך לזיהוי ראשוני. ההפסד השלישי הוכרע על חודו של קול כאשר הצעת חוק של ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) להכרה בעבודות מהבית לצורך מס אושרה בקריאה טרומית.

מליאת הכנסת 16 פברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עבאס במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הקואליציה לא העלתה היום להצבעה הצעות במליאת הכנסת בשל היעדר רוב בעקבות המשבר מול רע"מ, המוחה על אישור החוק שאוסר איחוד משפחות פלסטיניות וכן בעקבות העובדה כי ועדת השרים לחקיקה דחתה הצעת חוק שיזמו חברי הסיעה על מנת לאפשר הטבות מס גם לישובים בדואים לא מוכרים בנגב.

עד להשגת הבנות עם הסיעה, החליון חברי הקואליציה להצביע במשותף נגד הצעות של האופוזיציה במטרה להפילה. יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, עדכנה היום את ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בניסיונות ההידברות עם רע"מ, והשניים צפויים לנסות להשיג הבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully