וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם מחתה בפני ארדן על היעדר תמיכת ישראל בגינוי רוסיה במועצת הביטחון

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 22:15

בניגוד לטענת בנט ולפיד שארה"ב מבינה את עמדת ישראל, פקידים ישראלים בכירים אמרו לוואלה! כי אחרי שרוסיה הטילה וטו על החלטת הגינוי של ארה"ב, העבירה השגרירה האמריקנית מסר לארדן לפיו ממשל ביידן מאוכזב מההתנהלות הישראלית. משרד החוץ: שותפינו מודעים היטב לשיקולינו

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בבה"ד 1/צילום: דובר צה"ל

שגרירת ארה"ב באו"ם הביעה מחאה בפני שגריר ישראל גלעד ארדן על כך שישראל סירבה לגבות את הצעת ההחלטה שארה"ב הביאה להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי בלילה לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים.

בשבוע האחרון אמרו בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ כי ארה"ב מבינה את העמדה הישראלית ואינה מפעילה עליה לחץ בנושא עמדתה כלפי הפלישה הרוסית לאוקראינה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד אמרו זאת לשרים הן בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) וגם בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה הערב. מסתבר שמאחורי הקלעים דווקא היה לחץ אמריקני וחוסר שביעות רצון מצד ממשל ביידן כלפי ההתנהלות הישראלית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. AP
השגרירה מסרה כי הממשל מאוכזב מהתנהלותה של ישראל. בנט וביידן בבית הלבן, באוגוסט/AP
שר החוץ יאיר לפיד, 24 בפברואר 2022. לע"מ, צילום מסך
אמר שארה"ב לא מפעילה לחץ על עמדת ישראל. לפיד/צילום מסך, לע"מ

ישראל אינה חברה במועצת הביטחון של האו"ם אבל לפני כשבוע ארה"ב פנתה אליה ולעוד עשרות מדינות וביקשה שיצטרפו להחלטה כ"שושבינות". כלומר - יהיו חתומות על הצעת ההחלטה ויביעו בה תמיכה גם בלי להצביע עליה. ישראל גררה רגליים ולא נתנה תשובה ברורה לאמריקנים עד יום שישי בחצות כאשר הדיון במועצת הביטחון החל. בניגוד לישראל, יותר מ-80 מדינות שאינן חברות במועצת הביטחון של האו"ם הביעו תמיכה בהצעת ההחלטה האמריקנית.

לבסוף, 11 חברות מועצת הביטחון הצביעו בעד גינוי לרוסיה. שלוש מדינות - סין, הודו ואיחוד האמירויות - נמנעו. רוסיה הצביעה נגד, ולמעשה הטילה וטו על ההחלטה.

גלעד ארדן מעיד בועדת החקירה של בריחת האסירים מכלא גלבוע. שלו שלום, TPS
קיבל את המספר שעה קלה לאחר שרוסיה הטילה וטו על ההחלטה. ארדן/TPS, שלו שלום
מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על החלטה לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה, 26 בפברואר 2022. AP
מועצת הביטחון של האו"ם/AP

הפקידים הישראלים הבכירים ציינו כי ביום שישי, שעה קלה לאחר שרוסיה הטילה וטו על הצעת ההחלטה, העבירה שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד מסר לשגריר ישראל גלעד ארדן ולפיה ממשל ביידן מאוכזב מהתנהלותה של ישראל.

במשלחת האמריקנית לאו"ם אמרו כי אינם מתייחסים לתוכן של שיחות דיפלומטיות. ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מקיימים שיח עם האמריקנים במגוון רחב של ערוצים ובקשת רחבה של זוויות על הסוגייה האוקראינית, והשורה התחתונה שלנו היא ששותפינו מודעים היטב למערכת השיקולים שלנו".

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת הלילה פעם נוספת כדי לקבל החלטה על כינוס מושב חירום מיוחד של העצרת הכללית של האו"ם מחר. האמריקנים מעוניינים להביא החלטת גינוי נגד רוסיה להצבעה בעצרת הכללית, שם אין לרוסיה זכות וטו ולכן הצעת הגינוי צפויה לעבור ברוב גדול. שר החוץ לפיד אמר היום בישיבת הממשלה כי אם תהיה הצבעה כזו, ישראל תצביע בעד הגינוי לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully