וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגינוי לפלישה הרוסית: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחת הבהרה

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 20:41

בשיחה אמר סגן שר החוץ הרוסי לשגריר כי רוסיה הופתעה מהגינוי מצד ישראל, ואמר שהם מקווים שהיא "תתייחס בהבנה ראויה לסיבות שהניעו את ההנהגה הרוסית לצאת למבצע". השגריר מצידו אמר כי הגינוי היה "מאוזן" וציין את הדאגה של ישראל לאזרחיה הנמצאים באוקראינה

בווידאו: לפיד מגנה את ההתקפה הרוסית על אוקראינה/צילום: לע"מ

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, זומן היום לשיחת הבהרה במשרד החוץ במוסקבה בעקבות הגינוי הישראלי לפלישה הרוסית לאוקראינה - כך מסר הערב (שישי) בכיר במשרד החוץ. זאת, לאחר שאמש גינה שר החוץ יאיר לפיד את המתקפה של רוסיה באוקראינה, וכינה את פעולותיה של מוסקבה כ"הפרה של הסדר הבינלאומי".

"המבצע הצבאי באוקראינה נועד להגן על אזרחים בחבל דונבאס ולפרז את אוקראינה", אמר סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב בפגישה עם השגריר הישראלי. "אנחנו מקווים שישראל תתייחס בהבנה ראויה לסיבות שהניעו את ההנהגה הרוסית לצאת למבצע הזה".

שר החוץ יאיר לפיד, 24 בפברואר 2022. לע"מ, צילום מסך
ברוסיה "הופתעו" מהגינוי שלו. לפיד, השבוע/צילום מסך, לע"מ

בוגדנוב אמר לשגריר ישראל אלכס בן צבי כי היחסים בין רוסיה לבין ישראל טובים ולכן רוסיה הופתעה מהגינוי הישראלי. בכיר במשרד החוץ אמר שבן צבי השיב כי הגינוי הישראלי היה מאוזן וכי מדינות אחרות גינו את רוסיה בחריפות רבה הרבה יותר. עם זאת, בן צבי הוסיף כי ישראל מודאגת מההסלמה באוקראינה.

"אנחנו מקווים לפתרון דיפלומטי", אמר בן צבי לסגן שר החוץ הרוסי. עוד אמר כי ישראל חוששת מאוד לגורלם של אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה, וכן לגורל צוות השגרירות. כמו כן, ציין כי היחסים עם רוסיה חשובים מאוד לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully