וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אבידר התפטר מהממשלה - ויחזור לכנסת: "לא היה תוכן בתפקיד"

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 14:52

אבידר, ששימש כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה מאז חודש יולי האחרון, היה אמור להתמנות לשר לענייני מודיעין, אך מאז שהמינוי נפל באוקטובר, הביקורת שלו על הממשלה הלכה וגברה. "התנהלות הממשלה הפכה את ההישארות בתפקיד לבלתי נסבלת. בנט לא מתכוון לקיים את הרוטציה"

בווידאו: גנץ בסיום פגישתו עם בנט וליברמן בכנסת/צילום: יקי אדמקר

השר אלי אבידר הכריז היום (שלישי) על התפטרות מהממשלה - וכעת הוא יחזור לכהן בכנסת. "אמרתי שאמשיך למלא את תפקידי כל עוד יש בו תוכן. ההתפטרות הזו מגיעה שלושה חודשים מאוחר מדי, מהרגע שמשרד המודיעין איבד את משמעותו", אמר אבידר במסיבת עיתונאים, "לא באתי לפוליטיקה כדי להשיג תפקידים מתגמלים. ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד, התנהלות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות לבלתי נסבלת".

ההתפטרות של אבידר וחזרתו לכנסת צפויה לייצר עוד קושי משמעותי בניהול קואליציית ה-61. הוא צפוי להתנהג כח"כ עצמאי, ולא להישמע למשמעת סיעתית או קואליציונית - מה שיקשה על הקואליציה בגיוס רוב.

אבידר שימש כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה מאז חודש יולי האחרון, והוא היה אמור להתמנות לשר לענייני מודיעין אם אלעזר שטרן היה מתמנה כמתוכנן לראשות הסוכנות. מאז שהמינוי נפל באוקטובר, הביקורת של אבידר על הממשלה הולכת וגוברת.

השר אלי אבידר מתפטר מהממשלה 22 בפברואר 2022. יונתן זנדל, פלאש 90
"ההתפטרות מגיעה שלושה חודשים מאוחר מדי". אבידר/פלאש 90, יונתן זנדל

"אדאג שהממשלה הזו תעמוד בהבטחות שלה לציבור שהביא אותה לשלטון", הבטיח אבידר, שמתח ביקורת נרחבת על ראשי הקואליציה. "חשבתי שבשלב הזה כבר נבטל את החיסיון על דיוני הקורונה, נבטל את חוק הסמכויות ונחוקק את חוקי הנאשם. לצערי אנחנו לא שם. בגלל אותם גורמים בממשלה שרוצים להשאיר את נתניהו רלוונטי. בנט לא מתכוון לקיים את הרוטציה. הוא עשה אקזיט כדי להיות ראש ממשלה".

הוא תקף את המדיניות הכלכלית הממשלה למול משבר הקורונה. "ממשלת השינוי הטילה סגר חמישי, מבלי לומר את המילה סגר", אמר אבידר. "מי שנתן יד להיסטריה שהוביל בנט, בהתנהלות ובהגבלות, חברי קבינט הקורונה וחברי הממשלה הנוספים, כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל".

"ניסיתי להשפיע מבפנים, גם על המדיניות וגם על השיח. נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי, לא להמשיך את ממשלת נתניהו, הפצרתי בו להפסיק את ממשלת הפילוג. בפגישה השניה ביקשתי לבטל את חוק הסמכויות. הוא לא הסכים, הוא לא רצה לוותר על השליטה. את ישיבת העבודה השלישית, לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת שב"כ לטלפונים, ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך", הוסיף אבידר. "המחנה השמרני עובד כל השנה, גם בזמן שבין הבחירות, זה נכון גם לגבי המחנה השמרני שממשיך לקדם את האג'נדה שלו. המחנה הדמוקרטי הולך לישון אחרי הבחירות. סרטוני סלפי באנו לעבוד, סרטוני טיקטוק. אני חוזר לכנסת להשפיע משם. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך בפני עצמו. אנחנו לא יכולים להתנהל יותר גרוע ממשלת החושך שהחלפנו".

עוד בוואלה!

משבר הפנסיות של גנץ הוא רק סימפטום לדחיינות של ראש הממשלה

לכתבה המלאה
נפתלי בנט. ראובן קסטרו
"מסה לחקות את נתניהו בכל מהלך". בנט/ראובן קסטרו

אבידר התבטא כמה פעמים נגד מדיניות הממשלה בשבועות האחרונים. כך למשל, בתחילת החודש, פנה אבידר למזכיר הממשלה שלום שלמה בבקשה להקים ועדת שרים לנושא יוקר המחיה כדי שזו תגבש שורה של צעדי חקיקה במטרה להוריד מיסוי בתחום הדלקים, חשמל וארנונה, ולהגביל את העלאת מחירי המזון. זאת, אף שבממשלה פועל גם קבינט כלכלי-חברתי, שבראשו יושב שר האוצר אביגדור ליברמן.

"מכתבי ההתראה לראשי רשתות השיווק לא יספיקו", כתב אז אבידר. "ההודעות המרגיעות של ראשי רשתות השיווק, על כך שלא יעלו מחירים, הן מהלך זמני עד יעבור זעם. רווחיהם בתקופת הקורונה מספרות את המציאות בצורה הברורה ביותר. נכבדי, אי הקמת ועדת שרים, ופעולה בצעדים קונקרטיים, יביא לאיבוד אמון נוסף של הציבור, שיגרום למחאה ציבורית קשה ומוצדקת".

גם אתמול אבידר צייץ ביקורת נגד הממשלה על פינוי מאהל של מפגינים מול הכנסת. "‏פינוי אלים של מחאה מול הכנסת אתמול בלילה, התקיים פינוי אלים וברוטאלי של מאהל מחאה כנגד חוק הסמכויות מול הכנסת", כתב. "ללא צו פינוי, ללא התראה, עם אותו התרגיל: המשטרה באה 'לסייע לעירייה'. אזרחים מעורבים שקיימו מחאה שקטה פונו באלימות . כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת. בושה".

אבידר, שהתמודד בבחירות האחרונות במקום הרביעי ברשימת ישראל ביתנו, התנתק מסיעת הבית אחרי הקמת הממשלה, ברקע פיצוץ גדול בינו ובין ליברמן על חלוקת התיקים הפנימית. ליברמן הציע לו להיות שר במשרד האוצר, אך אבידר רצה להיות שר ביצועי ולקבל את אחד משני המשרדים שניתנו לעודד פורר - החקלאות או הנגב והגליל. שניהם התבצרו, וערב הקמת הממשלה, הפיצוץ הגיע לשיא ואבידר הכריז שהוא לא רואה עצמו יותר חלק מישראל ביתנו ומתחיל לפעול עצמאית. הוא הפסיק להשתתף בישיבות הסיעה והחל לנהל מדיניות עצמאית משל עצמו מול ראשי הקואליציה.

בהמשך, הוא מונה לשר במשרד ראש הממשלה. הוא התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי מיד לאחר מינויו לשר, ובמקומו נכנסה לכהן כחברת כנסת שרון רופא אופיר מישראל ביתנו - שכעת תיאלץ לעזוב את הכנסת ה-24. מבחינת ישראל ביתנו זו אצבע אחת פחות בכנסת, בשל העובדה כי אבידר אינו סר למרותו של ליברמן בחלק מהנושאים הקואליציוניים. בנוסף, ירד מספר השרים בממשלה ל-27.

כחול לבן מחרימה הצבעות של הקואליציה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע אתמול כי סיעת כחול לבן לא תשתתף בהצבעות על חוקים של הקואליציה. זאת, בשל "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים", כפי שנמסר. בעקבות כך הקואליציה הסירה על כל הצעות החקיקה הממשלתיות מסדר היום. ראש הממשלה נפתלי בנט נועד עם גנץ על מנת ליישר את ההדורים, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות מכיוון שזמן קצר לאחר מכן מתחו בכירים בקואליציה ביקורת קשה על שר הביטחון. בכחול לבן אמרו בתגובה שמדובר בתדרוכים פחדניים.

החרם של כחול לבן מגיע לאחר עיכוב בקידום חקיקת הפנסיות ועוד חוקים במליאה. כמו כן, גנץ זועם על העיכוב בקידום הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים ואף אושר בישיבת ממשלה באוגוסט האחרון. חקיקת הפנסיות תקועה לעת עתה לאור התנגדותם של ח"כים במרצ ושל סגן השר אביר קארה. בכיר במפלגה אמר לוואלה! כי "ממשלה שלא מסוגלת לשלוט על ארבעה ח"כים שרוצים לפורר את הצבא צריכה לבדוק את עצמה".

בני גנץ. ראובן קסטרו
מחרים את הצבעות הקואליציה. גנץ/ראובן קסטרו

"מאוד הופתענו מהצעד של גנץ וזה אחרי שכל בכירי הקואליציה גיבו אותו", אמרו גורמים בכירים בקואליציה. "זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. גנץ בעצם תקע את כל החקיקה שהייתה אמורה לעבור היום כולל נקודות זכות למשלמי המיסים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואליציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".

בעקבות הדברים פגישתם של גנץ ובנט הסתיימה מוקדם מהמתוכנן, ולאחר שיצא מלשכתו של ראש הממשלה אמר שר הביטחון לוואלה!: "אנחנו מתנהגים בצורה הכי ממלכתית שיש". מכחול לבן נמסר לאחר מכן כי "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה"ל הם חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה"ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה"ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".

יו"ר המפלגה גנץ אמר בכינוס סיעתו כי "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי אבידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully