וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל שיפתור את בעיית אלי אבידר: ימונה לשר לענייני מודיעין

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 16:01

לוואלה! נודע כי בקואליציה התגבשה פשרה עם הח"כ, שהסתכסך עם יו"ר מפלגתו ליברמן ופועל עצמאית בכנסת. אבידר צפוי להתמנות בראשון לשר במשרד רה"מ ובהמשך יחליף את שטרן שימונה לתפקיד שר אחר עד שיתמודד על ראשות הסוכנות היהודית. עד המינוי הממשלה צפויה לאשר בראשון

בקואליציה מתגבשת הסכמה על מתווה שיפתור את בעיית אלי אבידר, הח"כ המורד והעצמאי של ישראל ביתנו. לוואלה! נודע כי אבידר צפוי להתמנות לשר לעניני מודיעין, ולהחליף את השר אלעזר שטרן שככל הנראה ימונה לשר אחר עד שיתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית בחודש אוקטובר.

עד שהמינוי העתידי ייצא לפועל, צפויה הממשלה לאשר כבר ביום ראשון את מינויו של אבידר לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה, שיהיה ממונה על "תכנון אסטרטגי".

אבידר הסתכסך עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ומאז הקמת הממשלה מתנהג בכנסת כסיעת יחיד. בשבועות האחרונים, מזכיר הממשלה שלום שלמה, ניהל עמו מגעים להסדרת היחסים, מחשש מאיומיו להצביע נגד הצעות הנוגדות את צו מצפונו וכהיערכות לגיבוש הרוב לקראת העברת תקציב המדינה.

אבידר לקראת בחירות 2021

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם ח"כ אבידר/צילום: ניב אהרונסון

במסגרת מתווה ההסדרה, בקואליציה בוחנים את האפשרות שאלי אבידר ימונה קודם כל כשר במשרד ראש הממשלה, "שיעסוק בתכנון אסטרטגי", ורק בעוד כחודשיים-שלושה יתבצעו החילופים בממשלה והוא ימונה לשר לענייני מודיעין במקומו של אלעזר שטרן, שמתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית שייבחר באוקטובר. לפי הבכירים בקואליציה, המתווה הוא על דעתם של ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד - וגם שר האוצר ליברמן נתן את הסכמתו.

בישראל ביתנו סירבו להתייחס לפרטים.

ח"כ אלי אבידר בהפגנה נגד השחיתות מול מעון רה"מ נתניהו, בלפור, ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המתווה על דעתם של בנט, לפיד וליברמן. ח"כ אבידר/ראובן קסטרו

אבידר, שהתמודד במקום הרביעי ברשימת ישראל ביתנו, התנתק מסיעת הבית אחרי הקמת הממשלה, ברקע פיצוץ גדול בינו ובין ליברמן על חלוקת התיקים הפנימית. ליברמן הציע לו להיות שר במשרד האוצר, אך אבידר רצה להיות שר ביצועי ולקבל את אחד משני המשרדים שניתנו לעודד פורר - החקלאות או הנגב והגליל. שניהם התבצרו, וערב הקמת הממשלה, הפיצוץ הגיע לשיא ואבידר הכריז שהוא לא רואה עצמו יותר חלק מישראל ביתנו ומתחיל לפעול עצמאית. הוא הפסיק להשתתף בישיבות הסיעה והחל לנהל מדיניות עצמאית משל עצמו מול ראשי הקואליציה.

לפני כשבועיים אבידר הודיע שהוא יתנגד לחוק הפיצול, אותו קידמו בתקווה חדשה כדי להקל על פיצולים של ח"כים מהליכוד. ההתנגדות של אבידר סיכנה את הרוב להצבעה, אך בסופו של דבר הוא נעדר ולא התנגד אחרי שראה שבמילא היה רוב לחוק בלעדיו. התקרית הגבירה את הלחץ בקואליציה למצוא פתרון לדרישותיו של אבידר, שימונה כעת לשר לענייני מודיעין.

בתוך כך, בקואליציה בוחנים את האפשרות שאלי אבידר ימונה קודם כל כשר במשרד ראש הממשלה, "שיעסוק בתכנון אסטרטגי", ורק בעוד כחודשיים-שלושה יתבצעו החילופים בממשלה והוא ימונה לשר לענייני מודיעין במקומו של אלעזר שטרן, שמתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית שייבחר באוקטובר.

סגן השר החדש

במקביל, הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את מינויו של ח"כ יאיר גולן לסגן שר הכלכלה, תחת השרה אורנה ברביבאי - כך נודע לוואלה!. גולן היה אמור לעמוד בראש ועדת העלייה והקליטה בכנסת, אך במסגרת המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה להסדרת עבודת הוועדות, מרצ הסכימה לוותר על ראשות הוועדה לטובת האופוזיציה, ובתמורה - גולן קיבל מינוי לסגן שר.

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ימונה לסגן שר. גולן/ראובן קסטרו

בכך, יעלה מספר סגני השרים בממשלה לחמישה, ואילו עם מינויו של אבידר - מספר השרים יעלה ל-28. ‏  ההחלטה על מינויו של גולן לסגן שר התקבלה במסגרת ההתקדמות במגעים בין האופוזיציה  על חלוקת הוועדות שמשתקת את העבודה בכנסת בחודש האחרון. ההצעה שמרצ תוותר על ועדת העליה והקליטה גובשה חברי הכנסת מיכל רוזין ממרצ, רם שפע מהעבודה ואיתן גינצבורג מכחול לבן, במטרה להציע לאופוזיציה ועדה נוספת ולהביא את המשבר לסיום. עם זאת, יש עדיין מחלוקת על חלוקת המקומות בתוך הוועדות ובעיקר בועדת הכספים והכלכלה שם האופוזיציה דורשת לקבל לידיה מקומות נוספים.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ, נפגש הבוקר עם חברי סיעת מרצ בראשותו של שר הבריאות ניצן הורביץ. הפגישה נערכה לבקשת סיעת מרצ, וזאת בכדי לדון בנושאים מדיניים וביטחוניים אותם מוביל שר הביטחון.

בהמשך לשאלות חברי סיעת מרצ, הדגיש שר הביטחון כי מערכת הביטחון ומדינת ישראל לומדים בימים אלו את נושא תוכנת הריגול של NSO, והדגיש להם כי מערכת הביטחון מאפשרת רישיונות ייצוא לסייבר אך ורק לצורכי ביטחון או מניעת פשיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully