וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את הצעת החוק שנועדה לפצל את הליכוד

27.6.2021 / 17:01

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה שורה של הצעות חוק, בהן את ההצעה לפיה יהיה אפשר לפצל מפלגה עם ארבעה חברי כנסת בלבד, גם אם הם לא שליש סיעה כפי שנדרש עד כה. בוועדה אושר גם החוק הנורבגי המורחב, שיאפשר ליותר שרים או סגני שרים להתפטר לטובת הח"כים הבאים ברשימה

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) שורה של הצעות חוק, ובהן את ההצעה שנועדה לפצל את הליכוד, ולפיה יהיה אפשר לפצל מפלגה עם ארבעה חברי כנסת בלבד, גם אם הם לא שליש סיעה כפי שנדרש בחוק עד כה. מדובר בתיקון חוק שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים והוא יקודם על ידי הממשלה כדי לנסות לפצל מפלגות גדולות כמו הליכוד ולצרף אותן לממשלה.

בוועדה אושר גם החוק הנורבגי המורחב, שיאפשר ליותר שרים או סגני שרים להתפטר מהכנסת לטובת ח"כים הבאים ברשימת המפלגה לכנסת. לפי ההצעה, אם המפלגה מונה בין 4 ל-6 ח"כים יהיו רשאים להתפטר שלושה שרים או סגני שרים, אם המפלגה מונה בין 7 ל-9 ח"כים, יתפטרו עד ארבעה חברי כנסת ואם הסיעה מונה עשרה חברי כנסת או יותר, יהיו רשאים להתפטר חמישה חברי כנסת. מדובר בהרחבה של חוק שרוב הממשלה הנוכחית מתחה עליו ביקורת חריפה במתכונת המצומצמת שלו בתקופת ממשלת נתניהו וגנץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם במטה הליכוד במטה בבנייני האומה, ירושלים 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
לפי ההצעה יהיה אפשר לפצל מפלגה עם ארבעה חברי כנסת בלבד. מטה הליכוד אחרי תוצאות המדגם, במרץ/ראובן קסטרו

חוק נוסף שאושר קובע כי יידחה המועד האחרון בו יכולה ממשלה חדשה לאשר תקציב מבלי שתפוזר הכנסת. לפי הצעת החוק, המועד האחרון לאישור תקציב דו-שנתי בכנסת הוא ה-8 בנובמבר 2021. נכון להיום צריכה הממשלה לאשר את חוק התקציב בכנסת בשלוש קריאות בתוך 100 ימים מיום השבעתה, או שלושה חודשים מתחילת השנה בה אין תקציב, לפי המאוחר ביניהם.

לפי החוק החדש, תוארך תקופה זו ל-135 ימים לא כולל חגים. בהתאם לכך יוארך גם המועד האחרון להנחת התקציב על שולחן הכנסת ל-85 יום מכינון הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully