וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ובנט מתנגדים, גנץ דוחק: עימות בממשלה סביב הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 18:54

בעקבות טיוטת הצעה ששלח למשרדי האוצר והמשפטים במטרה לעלות את ההצעה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון - גנץ ספג ביקורת מצד שר המשפטים וראש הממשלה. גורם בקואליציה: "גנץ מוביל מהלכים שפוגעים בשלמות הממשלה"

עימות פרץ היום (רביעי) בתוך הממשלה סביב דרישת שר הביטחון בני גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט. בעקבות טיוטת הצעה ששלח למשרדי האוצר והמשפטים בנושא - גנץ זכה להתנגדות מצד השר גדעון סער, וכן מצד ימינה.

לשכתו של סער מסרה כי "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום ראשון השבוע אינם מקובלים".

גורם בקואליציה אמר כי גנץ מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. מוביל בכוונה תחילה מהלכים שפוגעים בשלמות הממשלה".

סער, גנץ. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מתיחות בקואליציה. גנץ וסער/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בלשכת גנץ הודיעו מוקדם יותר היום כי העבירו את טיוטת ההצעה למשרדים ובכוונתו לעלות את ההצעה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון הקרוב. בלשכת שר המשפטים השיבו בתגובה כי לא התקבלה טיוטה כזאת, "לא היום ולא אתמול", ובלשכת גנץ פרסמו בתגובה הודעה על כך שהשיח מתנהל בין הלשכות והטיוטה הועברה אתמול אחר הצהריים למשרדי הממשלה הרלוונטיים.

עם זאת, העימות הפך משמעותי יותר לאור התנגדות של ימינה להקמת הוועדה. בכירים במפלגה העבירו מסר לגנץ כי לא יתמכו בכך בממשלה. ראש הממשלה נפתלי בנט אף התבטא בעבר על כך שהוא היה אחד מתומכי העסקה ו"אין בה שחיתות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully