וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעות חוק פרטיות לא יוגשו במשך חודש; באופוזיציה תוקפים: "דיקטטורת השמאל פועלת"

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 11:19

כדי לשמור על יציבות הממשלה ולמנוע נסיונות להביך אותה ע"י הצעות חוק פרטיות מטעם האופוזיציה, הוחלט שלא לקדם הצעות אלה בחודש הקרוב. על אף שגם בממשלת נתניהו-גנץ העבירו החלטה זהה - היא הוצדקה על ידה בגלל משבר הקורונה, שהיה בשיאו. "מעילה בשליחות הציבורית"

ראשי סיעות הקואליציה קיבלו היום (שלישי) החלטה לפיה לא יקודמו הצעות חוק פרטיות במליאת הכנסת במשך החודש הקרוב. זאת, כדי לנסות ולשמור על יציבותה של הממשלה החדשה, ולהימנע מניסיונות של סיעות האופוזיציה "להביך" אותה באמצעות חוקים פרטיים שיכול ויעלו להצבעה מטעם מפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה או הציונות הדתית.

מדובר בהחלטה שהתקבלה באופן דומה בזמן ממשלת החילופים בראשות נתניהו-גנץ, אך בתקופה דאז משבר הקורונה היה בשיאו, עובדה שסיפקה לצדדים סיבה לעסוק רק בנושאים הקשורים במשבר הכלכלי והבריאותי שנבע ממגיפת הקורונה.

ההחלטה שהועברה כעת עוררה ביקורת באופוזיציה הנוכחית. בכיר בליכוד מסר כי "בנט ולפיד חוששים ממה שכולנו יודעים היטב: הקואליציה ההומוגנית הזאת לא תחזיק זמן רב. בניסיון לקנות זמן הם מונעים מאיתנו כלי פרלמנטרי בסיסי של הצבעה על הצעות חוק פרטיות".

השבעת ממשלת בנט - לפיד |  התמונה הקבוצתית בבית הנשיא 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
במשך חודש, לא יועלו בכנסת הצעות חוק פרטיות. שרי הממשלה ה-36/ראובן קסטרו

ח"כ איתמר בן גביר תקף את ההחלטה ואמר כי "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון. סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה: קואליציית השמאל מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות, למרות שהן מהוות כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור".

ח"כ משה ארבל מש"ס הוסיף כי ההחלטה "מעידה כאלף עדים על השיתוק הצפוי לנו ממשלת הכלאיים הזו, שלא מסוגלת להסכים על כלום". לדבריו, "לאסור על חברי הכנסת לחוקק ולאפשר להם להמשיך לקבל משכורת מכספי האזרחים זו מעילה בשליחותם הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully