וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לפיד: "צריך להיערך יחד לחזרה להסכם הגרעין מול איראן"

השרים החדשים הגיעו לטקסי ההחלפה במשרדיהם, שם אמר לפיד כי ירדן היא שותפה אסטרטגית וכי "יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את חיי הפלסטינים". שרת הפנים שקד אמרה כי תקדם מדיניות הגירה והחזרת מסתננים

בווידאו: לפיד בכניסתו לתפקיד במשרד החוץ מותח ביקורת על ההתנהלות מול המפלגה הדמוקרטית בארה"ב/מערכת וואלה!

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום (שני) בנאום כניסתו לתפקיד כי ישראל צריכה להיערך מהר מול החזרה להסכם הגרעין עם איראן. "זה היה הסכם רע. התנגדתי לו. אני עדיין מתנגד לו. ישראל היתה יכולה - בהתנהלות אחרת - להשפיע עליו הרבה יותר", אמר, בהמשך לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי ממשלתו תמשיך את הקו של הממשלה הקודמת מול איראן.

"אנחנו ננהל את המערכה הזו ביחד עם ראש הממשלה בנט, אבל העקרון המסדר הוא אחד: ישראל תמנע בכל דרך את האפשרות שלאיראן יהיה נשק גרעיני. חלק מהעבודה שלנו הוא כמובן חיזוק הנוכחות שלנו באיזור. אנחנו צריכים להמשיך את המגמה שהחלה עם הסכמי אברהם. לשאוף לחזק את השלום עם מדינות המפרץ, עם מצרים וירדן", הוסיף. לפיד החליף בתפקיד את גבי אשכנזי שפרש מהחיים הפוליטיים.

לפיד התייחס למתיחות מול ירדן ואמר כי ירדן היא שותף אסטרטגי חשוב. "המלך עבדאללה הוא מנהיג איזורי חשוב ושותף איסטרטגי, אנחנו נעבוד איתו ונחזק את הקשרים בין שתי המדינות". בעניין הפלסטינים הוא הדגיש כי "הזירה הפלסטינית תגדיר, במידה רבה, גם את הזירות האחרות. אולי לא צפויה בעתיד הקרוב פריצה להסכם קבע, אבל יש לנו הרבה מה לעשות כדי לשפר את תנאי החיים של הפלסטינים ואת הדיאלוג האזרחי איתם".

שר החוץ לפיד: השלטון היוצא הזניח את היחסים עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב
14.6.21. פול חדשות 12, מערכת וואלה!
מנכ"ל המשרד אלון אושפיז, השר היוצא אשכנזי, השר הנכנס לפיד וסגן השר עידן רול. משרד החוץ, היום/מערכת וואלה!, פול חדשות 12
טקס חילופי שרים במשרד הפנים-אריה דרעי ואיילת שקד,14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"החיים חוזרים למסלולם. שקד ודרעי במשרד הפנים, היום/ראובן קסטרו

שר החוץ הנכנס אמר כי על ישראל לשקם את היחסים עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, שלדבריו נפגעו קשות בתקופת נתניהו כראש ממשלה. "ההתנהלות מול המפלגה הדמוקרטית היתה מחפירה ומסוכנת", אמר לפיד. "הזהרתי מזה לא פעם, אבל השלטון היוצא לקח הימור גרוע, פזיז ומסוכן להתמקד רק ברפובליקנים, ולנטוש את המעמד הדו-מפלגתי של ישראל.

לפיד ציין כי בשיחתו עם שר החוץ האמריקני בלינקן הוא הביע רצון לבנות יחסים עם הממשל האמריקני שמבוססים על כבוד הדדי ועל דיאלוג טוב יותר. הוא ציין כי גם עם יהדות ארצות הברית, הגיע הזמן לשינוי. הוא מתח ביקורת על שגריר ישראל בארצות לשעבר רון דרמר שהתבטא כי על ישראל להשקיע יותר משאבים בקשרים עם האוונגליסטים בארה"ב מאשר עם הקהילה היהודית.

שרת הפנים הנכנסת איילת שקד אמרה היום כי היא תקדם מדיניות הגירה והחזרת מסתננים לארצם. "נלחמתי לקבל את משרד הפנים. בכהונה שלי אני רוצה להאציל סמכויות לשלטון המקומי", ציינה. שקד אמרה את הדברים במהלך טקס חילופי השרים במשרד הפנים, כשטקסי חילופים מקבילים נערכים ביתר משרדי הממשלה.

"במו"מ הקואליציוני יכולתי לבחור כמעט איזה משרד שאני רוצה ונלחמתי לקבל את המשרד הפנים. אחרי שנתיים של שיתוק ושנת קורונה, אני שמחה שהחיים חוזרים למסלולם", הוסיפה שקד, שהחליפה בתפקיד את יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בווידאו: לפיד בכניסתו לתפקיד במשרד החוץ מותח ביקורת על ההתנהלות מול המפלגה הדמוקרטית בארה"ב/מערכת וואלה!
טקס חילופי שרים במשרד החינוך- יואב גלנט ויפעת שאשא ביטון 14 ביוני 2021. מערכת וואלה!, סוניה גורודיסקי
גלנט ושאשא ביטון במשרד החינוך, היום/סוניה גורודיסקי, מערכת וואלה!
בווידאו: טקס חילופי שרים במשרד הבריאות/צילום: שלומי גבאי

במקביל נערך טקס החילופים במשרד המשפטים. שר המשפטים הנכנס גדעון סער פנה בתחילת דבריו לשר הביטחון גנץ, ואמר: "בני, אני משוכנע שהעם בישראל מעריך את נכונותך לשלם מחירים אישיים ששילמת. אני מבקש להודות לך, אנחנו רואים דברים עין בעין ואנחנו רואים את החובה לשמור על הרוח הממלכתית בישראל".

סער התייחס לתחילת דרכו בעולם המשפטי כמתמחה בפרקליטת מחוז תל אביב. הוא פנה לעובדי משרד המשפטים ואמר "אני מכיר היטב את עבודתכם ומסירותכם. הופעתי בכל הערכאות. אני זוכר לא רק את היעד אלא גם את הדרך. אין בי גבהות הלב. אני מעדיף את אנחנו על אני. היום הזה אני חוזר הביתה. המשימה המשותפת של כולנו היא להחזיר את ההוד והדר שמגיעים לו".

סער המשיך בדבריו ואמר כי "הדיון הציבורי בענייני מערכת המשפט מתנהל בשנים האחרונות בין שני קטבים. "אנשי הD9" העושים דה לגיטימציה למערכת הזו ומשמיצים את אנשיה בכך שמשתמשים בתיאוריות קונספירציה חדשות לבקרים ומבקשים לבטל את עצמאותה. ובקוטב השני יש את נטורי קרתא שמתנגדים לכל שינוי".

"האמת שיש מה לתקן במערכת המשפט. אני באתי לתקן לא להרוס", אמר סער. "בישראל יש שטחים נרחבים שבהם החוק אינו שולט - בנגב, בגליל, בלוד ובדרום תל אביב. מדינה מתוקנת לא יכולה להשלים עם שטחים אקס טריטוריאלי, בהם היא לא שולטת ואין חוק וסדר". סער הוסיף כי "זה עניין מובהק של שלטון החוק ועל כן אנחנו פה לתת על כך את הדעת. בכוונתי להקים כוח משימה ייעודי לנושא. מיגור סרטן הפשיעה, האלימות והפרוטקשיין בחלק אחד של המדינה, ששולח גרורות לחלק אחר של המדינה".

שר המשפטים סער: באתי לתקן את מערכת המשפט, לא להרוס אותה
14.6.21. לשכת העיתונות הממשלתית
"באתי לתקן את מערכת המשפט, לא להרוס אותה". סער. היום/לשכת העיתונות הממשלתית

שרת החינוך הנכנסת יפעת שאשא ביטון אמרה בנאומה כי מעונות היום יעברו באופן רשמי למשרד החינוך. לדבריה, המעונות יקבלו את ההתייחסות הנדרשת פדגוגית והתפתחותית. "יש לנו גם משימות ארוכות טווח. נושא מעונות היום בנפשי, ואלו מסגרות חינוכיות לכל דבר. את המהפכה הזאת אנחנו מתחילים היום", הוסיפה. שאשא-ביטון החליפה בתפקידה את ח"כ יואב גלנט מהליכוד.

במשרד להגנת הסביבה התקבלה השרה הנכנסת תמר זנדברג. בריאיון לגל"צ אמרה זנדברג כי "בתיק הזה אפשר לראות שכל הבלי הפוליטיקה והיומיום מתגמדים לעומת הכדור שאנחנו משאירים לילדים שלנו. ניתן להתקדם בנושא הזה דווקא כממשלה ששמה בצד את הנושאים השנויים במחלוקת". זנדברג החליפה בתפקידה את ח"כ גילה גמליאל מהליכוד.

השר לשירותי דת הנכנס, ח"כ מתן כהנא, אמר בטקס חילופי השרים במשרד לשירותי דת כי "המתח בין דת ומדינה גורם לקיטוב עמוק בחברה הישראלית ואת זה אני מעוניין לשנות. היהדות צריכה להיות גורם מאחד, לא מפלג. אני רוצה שהמשרד הזה לא רק יהיה המשרד לשירותי דת אלא המשרד לענייני דת ומדינה. מתוך המשרד הזה אני מקווה לסייע בהפגת המתח בסוגיה נפיצה זו". כהנא החליף בתפקיד את יעקב אביטן מש"ס.

טקס | חילופי שרים במשרד התחבורה. משרד התחבורה, ירושלים 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מיכאלי ורגב בטקס חילופי שרת התחבורה, היום/ראובן קסטרו

בטקס חילופי שרת התחבורה, השרה היוצאת ח"כ מירי רגב סיכמה את כהונתה כבת השנה. "הצעדתי את משרד התחבורה לעידן טכנולוגי של חיבור פריפריה, של צדק חברתי. הובלתי שינויים ורפורמות שאת פירותיהם רואים עכשיו ובשנים הקרובות". היא הוסיפה בפנייה לשרה הנכנסת, יו"ר העבודה מרב מיכאלי: "אל תעצרי את המסילה המזרחית, כזו שתחבר את חלקיה הצפוניים והדרומיים של מדינת ישראל, ותאפשר חיבור של הפריפריה ונגישות תעסוקתית לתושבי קריית שמונה, והובלת מטענים ברכבת במקום במשאיות בכבישים".

רגב התייחסה למגיפת הקורונה, וציינה כי היא נכנסה "בשיאה": "קיבלנו החלטות של ניהול התחבורה היבשתית והאווירית, החלטות לא פשוטות שהתגלו כמצילות חיים. השרה היוצאת דיברה על האתגר המשמעותי במשרד: "הפקקים והגודש בכבישים מהווים אתגר למשרד התחבורה, והפתרון הוא מעבר לתחבורה ציבורית חכמה ירוקה ונגישה".

"אין זה סוד שאנו חלוקות במגוון נושאים. דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון ומייסד מפלגת העבודה, אהב את הנגדב והאמין בנגב, אני מקווה שתמשיכי את תנופת ההשקעה שם. אני מקווה שהאמירות שיוחסו לך בנוגע לקיצוץ בתקציבי הפיתוח של הכבישים ביהודה ושומרון - אינן נכונות".

"ההיסטוריה של אישה בתפקיד כבר נעשתה, אני שמחה שאישה נוספת מחליפה אותי במה שהיה בעבר מקדש גברי", רגב סיכמה.

טקס | חילופי שרים במשרד התחבורה. משרד התחבורה, ירושלים 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
רגב ביקשה שמיכאלי לא תעצור את המסילה המזרחית. השרה הנכנסת והשרה היוצאת, היום/ראובן קסטרו

"לטעמי המטרו היא תכנית גרנדיוזית והיא לא יכולה לצאת לעולם אם לא יושקעו כספים בפריפריה" רגב הדגישה. היא הוסיפה על נושא הבטיחות בדרכים, וציינה כי זה נושא שמשרדה עסק בו רבות. "הקמנו ועדה אשר הכינה תוכנית לאומית להפחתה של 50 אחוזים בנפגעי תאונות הדרכים עד 2050. עם הקמת הממשלה אני מקווה שיגיעו התקציבים ליישם אותה".

ח"כ אורי מקלב, סגן השרה היוצא, תיאר "שנה מאתגרת עם תקציב שלא אושר. אני חושב שהמשרד עמד במשימה בכבוד. הצלחנו להמשיך להפעיל את התחבורה הציבורית למרות הסגרים, העברנו רבים מהשירותים לאופן מקוון ותחום התשתית זינק קדימה".

"גילינו כמה ידע, יכולת וניסיון יש בעובדי המשרד. אני מודה לשרת התחבורה על האמון שהיא נתנה בי, העבודה מול השרה היתה פורה ומוצלחת", הוא הוסיף. מקלב בירך את מיכאלי על כניסתה לתפקיד, ואמר כי "יש לנו תפיסת עולם משותפת בהרבה תחומים, כמו שיוויון זכויות לכל המגזרים. את מקבלת משרד עם עבודת צוות מצויינת וחריצות. אני בטוח שהדברים שהיו קרובים לליבי במשרד הם גם קרובים לליבך". הח"כ סיכם בקריצה: "אבל לא צריך לעבוד שבעה ימים בשבוע, אפשר גם שישה".

טקס | חילופי שרים במשרד התחבורה. משרד התחבורה, ירושלים 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"מעריכה אנשים שבאו לשירות הציבורי מתחושת שליחות", מיכאלי בטקס החילופים, היום/ראובן קסטרו

השרה הנכנסת מיכאלי הודתה לאמה ולחבר מפלגתה נחמן שי שליוו אותה בטקס. היא הבהירה כי בכוונתה להמשיך פרויקטים שרגב קידמה, כמו גם כאלו "תקועים". על הממשלה החדשה שהושבעה היא אמרה כי היא "בשורה לעובדי ועובדות ואזרחי ואזרחיות המדינה. עכשיו תהיה מסגרת תקציב ואפשרות לעבוד. אני בונה עליכם. אני יודעת שיישארו כאן עובדים מקצועיים, ומעריכה אנשים שבאו לשירות הציבורי מתוך תחושת שליחות".

"תחבורה היא לא מטרה, היא אמצעי שמאפשר לנו להגיע לא רק פיזית, אלא לאן שנרצה להגיע בחיים ולהיות מי שנרצה להיות. במדינת ישראל התחבורה לא מאפשרת לרבות ורבים מאיתנו להגיע, ואת התקיעות הזו הגיע הזמן לשחרר. תחבורה שמתפקדת כמו שצריך תוריד את מחירי הדיור ותייצר שיוויון הזדמנויות, לא רק בתעסוקה, אלא גם בין גילאים".

מיכאלי גם ציינה כי במטרתה לייצר ביטחון לנוסעות בתחבורה הציבורית, ולהשקיע רבות כדי להוריד מכוניות מהכביש, בתוך מציאות בה לדבריה "יש תמריצים פסיביים ואקטיביים להחזיק שתיים ושלוש מכוניות". על שיתופי פעולה היא אמרה: "נעבוד בצמוד לרשויות המקומיות, יחד איתן נהפוך את רשויות התחבורה המטרופולינית מחזון למציאות. נעבוד על שיתופי פעולה עם משרד השיכון, עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד האנרגיה כדי שהתחבורה שלנו תהיה נקייה".

טקס חילופי שרים במשרד הבריאות 14 ביוני 2021. יוסי זמיר, לשכת העיתונות הממשלתית
הורוביץ ואדלשטיין/לשכת העיתונות הממשלתית, יוסי זמיר

בטקס החילופים במשרד הבריאות, השר היוצא יולי אדלשטיין סיפר על תקופתו בתפקיד. "לפני 13 חודשים ידעתי שאני בא להילחם במגיפה, אבל אף אחד לא סיפר על כל הדברים מסביב. זה הרגיש שאנחנו מערכת הבריאות מול כל העולם, שכל אחד אמר מה שהוא רוצה - רופאים ושאינם רופאים. ההבדל היחיד, שלהם לא היתה אחריות".

"אני מקווה שהחלק מ-20 מיליארד השקלים שקיבלה המערכת בתקופה הזאת ישפר את המשך מערכת הבריאות", הוסיף. "ניצן - אתה בא עם רצון טוב, אני יודע שאתה תקדם את המערכת. כשלקחתי את התפקיד הייתי בסערה בחיי הפוליטיים. שאלו אותי למה אני עושה את זה. עניתי - כדי שגם אויביי הגדולים יגידו לי בהצלחה"

שר הבריאות הנכנס ניצן הורוביץ אמר כי "הזכות לבריאות היא החובה המוסרית שלנו, להבטיח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים. במובן הזה אין הבדל אם אתה חרדי מבני ברק, אשה טרנסית מתל אביב, ערבי מסכנין או גמלאית מבאר שבע. יש רק הגדרה אחת - בני אדם. אני כאן גם כדי להבטיח שאף שיקול זר לא יחדור למרחב הזה. לא אאפשר לבעלי אינטרס וגורמים משחיתים לפגוע במקצועיות ובמוסריות של משרד הבריאות", התחייב.

"מערכת הבריאות שלנו, שבנויה על ערכים סוציאל-דמוקרטיים, היא שניצחה את הקורונה, לא אף אדם כזה או אחר. מחויב לחזק אותה במשאבים ראויים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully