וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שידע "להישאר על הגלגל": הדרך רבת התהפוכות של בנט לראשות הממשלה

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 8:22

עוד כיזם צעיר של חברת סטארט אפ הוכיח נפתלי בנט שאינו יודע להרפות ממטרותיו, בלתי אפשריות ככל שיראו. כמו האקזיט שכמעט ונכשל, גם חייו הפוליטיים ידעו לא מעט רגעי שפל, אלא שגם בסיבוב הזה - אחיזתו בגלגל השתלמה לו

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212. יונתן זינדל, פלאש 90
לא הרפה את אחיזתו בגלגל. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בתחילת שנות האלפיים עמדה חברת "סאיוטה" בפני צומת דרכים - לפני פריצה גדולה או התרסקות כואבת. ארבעת היזמים הצעירים של החברה היו צריכים לגייס עוד 200 אלף דולר כדי שהמשקיעים מצידם ישימו 2.5 מיליון דולר.

נפתלי בנט היה מנכ"ל החברה. צעיר בתחילת שנות השלושים לחייו. יחד עם אשתו, גילת, גר אז בניו יורק. "חיינו בדירת סטודנטים, וזחלנו על הגחון בשביל להציל את החברה. לא ידעתי אם אגמור את החודש. גירדנו את רמת ההישרדות במשך שנתיים, וכל הזמן יזמנו עוד יוזמות. רובן נכשלו. נגמר לנו הכסף", סיפר אז למגזין "דה מרקר".

בסופו של דבר סבתו של אחד השותפים הלוותה להם את 200 אלף הדולר שחסרו להם. החברה המריאה וכעבור שנים ספורות נמכרה ב-145 מיליון דולר. בנט עצמו יצא מהעסקה עם כארבעה מיליון דולר, על פי פרסומים.

הסיפור של האקזיט המרשים הזה מספר את סיפורו של נפתלי בנט: עקשנות, שאפתנות, אמונה ביכולתו וכמו שאמר זאת אריאל שרון - מהפוליטיקאים הבולטים בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית - הוא ידע תמיד להישאר על הגלגל. גם כשהיה בשפל בנט לא הרפה את אחיזתו בגלגל. כעת הוא נמצא בפסגה.

בווידאו: בנט ולפיד נשבעים כראש הממשלה וכראש הממשלה החליפי/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

נפתלי בנט נולד בחיפה בשנת 1972 לג'ים ומירנה שעלו לישראל חמש שנים קודם לכן מסן פרנסיסקו. הוא הצעיר מבין שלושה אחים. מלחמת ששת הימים היתה הזרז שדחף את הזוג בנט לעלות לישראל. המשפחה שבה לארצות הברית ואחרי מלחמת יום כיפור שבה לישראל וגם החלה לחזור בתשובה.

ב-1990 התגייס בנט וסיים מסלול של לוחם בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן עבר קורס קצינים ועבר ליחידת מגלן שקמה שנים ספורות קודם. ביחידה, שהפכה למבצעית בתקופה זו, הוא היה מפקד צוות ואחר כך מפקד פלוגה.

אחרי שהשתחרר בשנת 1996 למד באוניברסיטה העברית בירושלים משפטים ומנהל-עסקים ולקראת סוף הלימודים הקים עם שלושה שותפים את "סאיוטה" שהתמחתה באבטחת שירותי בנקאות מקוונת.

אחרי שחזר לישראל מונה לתפקיד ראש המטה של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו. אילת שקד היתה אז ראש הלשכה.

בתחילת 2010 מונה להיות מנכ"ל מועצת יש"ע, תפקיד אותו מילא במשך שנתיים.

חברי ימינה אחרי תוצאות המדגמים, 24 במרץ 2021. AP
הכירו בלשכת נתניהו. שקד ובנט עם פרסום תוצאות המדגמים בבחירות במרץ/AP

אחרי שנתיים נכנס לחיים הפוליטיים והצטרף עם שקד למפלגת הבית היהודי. ב-2012 הוא נבחר לתפקיד יו"ר המפלגה ובבחירות 2013 זכתה המפלגה בהישג אלקטורלי מרשים של 12 מנדטים. במהלך תהליך הרכבת הקואליציה בנט רקם עם יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, את מה שכונה "ברית האחים", בה תיאמו ביניהם את המהלכים שהובילו להצטרפות לקואליציה של נתניהו. בנט מונה לשר הכלכלה, שר הדתות ושר לירושלים והתפוצות. אחרי הבחירות ב-2015 לכנסת ה-20 התמנה להיות שר החינוך.

לקראת הבחירות לכנסת ה-21 בסוף 2018 פרש עם שקד מהבית היהודי והשניים הקימו את הימין החדש. המפלגה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, אבל כעבור שבעה חודשים בבחירות לכנסת ה-22 חברה המפלגה לחזית של כמה מפלגות - ימינה, שבה היה בנט רק מספר ארבע. ההתעקשות להישאר על הגלגל השתלמה לו ובנובמבר 2019, אז הוא מונה לתפקיד שר הביטחון. אולם כבר אחרי ארבעה חודשים נערכו הבחירות לכנסת ה-23 שאחריהן נותרו בנט ושקד באופוזיציה. בנט נשא את דגל המאבק במגיפת הקורונה ומתח ביקורת על התנהלות ממשלת נתניהו.

בבחירות לכנסת ה-23 שנערכו לפני שלושה חודשים זכתה ימינה של בנט ושקד בשבעה מנדטים בלבד. אולם הרשימה שלהם היוותה לשון מאזניים בין גוש תומכי נתניהו לגוש השינוי. בתום שורת הקפות של הגלגל החליט בנט ללכת עם יאיר לפיד, "האח" מלפני שמונה שנים. ההסכם המורכב שהובילו השניים קבע כי בנט יהיה ראשון בממשלת רוטציה.

וכך, עוד בטרם מלאו לו 50, הפך נפתלי בנט לראש הממשלה ה-13 של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully