וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסאי, ניקיטה ואלפא - העבריינים שהפכו לסוכני משטרה

עודכן לאחרונה: 26.2.2022 / 12:48

שלושה סוכנים בתוך עולם הפשע של הדרום, סחר באמל"ח וסמים, סחיטות וניסיונות חיסול. הצצה להפעלה של שלושה עבריינים בכירים שהביאו לעשרות עצורים מארגוני פשיעה בדרום בשנה האחרונה

ארגוני הפשע הגדולים בדרום מתבססים על הכנסות מהימורים, קווי סחר סמים, וסחיטות של אנשי עסקים. ראשי הארגונים הפכו בשנים האחרונות מתוחכמים ויצירתיים, וכך גם המשטרה. הדרך לחדור לעולם הפשע נהייתה קשה הרבה יותר. האירוע הקשה בחודש שעבר במהלכו רימון שהושלך באולם אירועים ברחובות במהלך חתונה של עבריין בכיר, גרם לאנשי עולם הפשע לחצות גבולות. כולם חוששים מכולם, כיפות אדומות מכניסות את העבריינים למגננות, והנאמנות שהייתה בעבר התחלפה באינטרסים.

כך מוצאים עצמם עבריינים הופכים לסוכני משטרה, הם מפחדים שיום אחד יכנסו לרכב והמטענים יופעלו, לכן חבירה למשטרה הפכה עבורם לפתרון לצאת מהעולם.

מבחינת המשטרה מדובר בעבודה קשה מאוד, אך הסוכנים הם שוברי שיווין במלחמה נגד הפשע. הערים אשדוד ואשקלון נמצאות בפיתוח מואץ, הבנייה מתגברת, הכסף נכנס לערים והכלכלה צומחת, העבריינים מבינים ומנסים לטמון ידם בכסף הגדול. הסוכנים ועבודת הימ"ר מנסים לסלק את העבריינים וכתוצאה מכך להגביר את תחושת הביטחון של התושבים.

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
הסוכנים הם שוברי שוויון במלחמה נגד הפשע/חטיבת דובר המשטרה

זה התחיל באשדוד - ניסיונות חיסול, מטענים ברכבים, דקירות וקטטות בין ארגוני הפשע של בני שלמה ואייל נגר לבין מי שמכונה ראש המאפיה הרוסית בישראל מיכאל טנסקי ואנשיו. שוטרי ימ"ר לכיש הבינו אחרי עבודה מאומצת מודעינית כי הפור נפל, יש להם את הנשק שינטרל את ארגון הפשע של טנסקי: "ניקיטה", הם כינו אותו.

ניקיטה הוא דמות מאוד מוכרת למשטרה וגם לעבריינים, ומפעיליו של העבריין בימ"ר לכיש הבינו שזה הרגע בו הוא יכול להפוך להיות סוכן משטרתי. במשך מספר חודשים ניקיטה ביצע עסקאות עם אנשיו של טנסקי והצליח לרכוש מהם שני אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג 'קריסטל', MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות. כ-15 עבריינים נעצרו, ונגד טנסקי הוגש כתב אישום חמור. גורם המכיר את רזי הפשיעה באשדוד סיפר כי "השקט חזר לעיר".

אך מלבד ניקיטה, עבדו במקביל עוד שני סוכנים במשך מספר חודשים מבלי שידעו זה על זה. לכל אחד מהם הייתה מטרה, ארגון פשע אחר. ניקיטה פעל בארגון טנסקי, "אלפא" אצל ארגון הפשע של דומרני ו"סיסנאי" בארגון של בני שלמה.

עוד בוואלה!

מלחמת העולם התחתון בדרום: סוכן סמוי הפליל 27 חשודים מכמה ארגוני פשיעה

לכתבה המלאה
ראש המאפיה הרוסית בישראל מיכאל טנסקי בבית המשפט, 20 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
ראש "המאפיה הרוסית" בישראל מיכאל טנסקי/אתר רשמי, -

לאלפא הוגדרה מטרה ברורה. קווי הסמים של ארגוני הפשיעה באשקלון, בעיקר בטלגראס. אחרי מיפוי מודיעיני בימ"ר לכיש ולאחר הכנה ארוכה, אלפא ביצע מגוון עסקאות סמים עם עבריינים המזוהים עם ארגונו של דומרני. הכסף מהסמים הוא נדבך חשוב בפעילותם של הארגונים, ומשמש לקניית המטענים, הנשקים ומימון "החיילים". אלפא ביצע 60 עסקאות סמים, שכוללות "קריסטל" ומריחואנה בשווי עשרות אלפי שקלים, והפליל 34 חשודים. הפעלתן של אלפא הורידה בחודשים האחרונים את כמות סחר הסמים באשקלון והסיבה די ברורה. ארגוני הפשיעה מבינים שסוכני הימ"ר מגיעים לכל מקום.

סנסאי, עבריין בכיר ומוכר, פעל תשעה חודשים. המטרה שלו הייתה חברי הארגון של בני שלמה ואייל נגר, ובפרט סחר הסמים. בזמן שמסביבו מכוניות מתפוצצות, יריות ומטענים, סנסאי הצליח לחדור לתוך ליבת הארגון. הפעלתו של סנסאי הייתה קשה מאוד, אך הוא הביא למעצרם של 27 חשודים, חלקם בכירים בארגון של שלמה-נגר. סנסאי ביצע עשרות עסקאות סמים בשווי מאות אלפי שקלים, אך יותר מכל, גרם סנסאי ליצירת חשש בקרב חברי הארגון.

שלום דומרני. גדעון מרקוביץ', פלאש 90
34 חשודים מארגון הפשיעה של דומרני הופללו בזכות אלפא/פלאש 90, גדעון מרקוביץ'

"מדובר באתגר לא פשוט, הצבנו במרחב לכיש מטרה מרכזית להילחם בפשיעה החמורה והמאורגנת ולא לאפשר לארגוני הפשיעה להתעצם. הסוכנים הם חלק מהותי במלחמה בפשיעה, ואנחנו עובדים קשה בשביל להגיע למטרה ולפגוע בארגונים. אנחנו לא ננוח ולא נעצור לרגע, יש לנו תוכנית סדורה ומפורטת שנמשכת גם עכשיו, ומי שבוחר להמשיך בעולם הזה, צריך לדעת שייתכן מאוד שהוא הבא שיעמוד על דוכן הנאשמים", אמר גורם בכיר במרחב לכיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully