בני שלמה, שלום דומרני, עמוס לביא, אופיר לביא, אייל נגר. אתר "פוסטה", יוסי ציפקיס, נמרוד סונדרס, דייב בומביץ', ניב אהרונסון
בני שלמה, שלום דומרני, עמוס לביא, אופיר לביא, אייל נגר/ניב אהרונסון, אתר "פוסטה", יוסי ציפקיס, נמרוד סונדרס, דייב בומביץ'

ראש בראש: מפת הפשיעה בדרום אליה שבים ראשי ארגוני הפשע עם שחרורם מהכלא

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 8:18

ראשי ארגוני הפשיעה שלום דומרני ובני שלמה שוחררו ושבו לארגונים כשהסיכויים לסולחה בין שניהם קלושים. כעת דומרני פועל למזער את הסכסוכים עם אויביו הרבים כדי לרכז את המאמצים מול שלמה, אולם מאז שנכלא כוחם של ארגונים אחרים עלה. זו מפת הפשיעה העדכנית

לפני שנים רבות ארגוני הפשיעה של בני שלמה והאחים לביא היו כפופים לארגנו של שלום דומרני, והרבה ניסיונות חיסול נעשו ודם נשפך מאז. כל הבריתות והמלחמות בעולם הפשע בדרום.

בני שלמה היה בעבר יד ימינו של דומרני, האיש שמקורב לראש ארגון הפשע החזק בדרום, אך בחלוף הזמן הוא פרש מהארגון יחד עם עבריינים נוספים והקים ארגון פשע מתחרה. אחרי שזה קרה, מהר מאוד החלו לצוץ החיסולים, ניסיונות החיסול והקרבות על השליטה.

מאז נכסנו שני ראשי ארגוני הפשיעה הגדולים בלכיש לכלא - דבר שלא עצר בעד הארגונים עצמם להמשיך ולפעול באותו הזמן. עתה, לאחר ששוחררו, הם שבים למציאות בה מפת הפשיעה שונה ממה שהכירו.

בני שלמה. אין, צילום מסך
היה יד ימינו של דומרני. שלמה/צילום מסך, אין

בתחילת דרכם היו גם האחים לביא מסונפים לארגון של דומרני, ושימשו כיד המבצעת של הארגון. מאז כניסתו של דומרני לכלא, הופרדו הארגונים, והאחים לביא השתלטו על תחומים נוספים. כך שגם אם אין ביניהם סכסוך דמים, דומרני והאחים לא נחשבים כבר אותו ארגון.

על אף שהארגון שלהם נחשב קטן יותר, העבריינים שאספו סביבם האחים לביא נחשבים נאמנים להם מאוד. בין הארגון של לביא לארגון של בני שלמה קיימת איבה גדולה, ונעשו ביניהם ניסיונות חיסול הדדיים רבים. גורמים מעורבים משוכנעים כי לא תהיה סולחה ביניהם, וכי מדובר בסכסוך דמים. גם אם יהיה ניסיון לסולחה, הם טוענים, הצדדים לא יגיעו מחשש ל"כיפה האדומה" - חיסולם על ידי הצד השני.

אחרי הפיצוץ בחתונה לפני כחודש, מעמדם של האחים התחזק. בעקבות האירוע כנופיות פשע החלו להציע את עזרתם לאחים לביא ונרקמו קואליציות חדשות ורבות בעולם הפשע.

עוד בוואלה!

אמצעי חבלה החשודים שיועדו לפיגוע פלילי נמצאו בבניין מגורים באשדוד

לכתבה המלאה
העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
האחים אופיר ועמוס לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

קואליציית הפשע של בני שלמה בדרום מורכבת מהכנופיה הקווקזית באשדוד ומאייל נגר. לפי המשטרה, נגר חבר לבני שלמה עקב סכסוכים שהיו לו עם האחים לביא. בעבר גם ארגונו של טנסקי והכנופיה הגרוזנית מאשדוד היו חלק מהקואליציה של שלמה. טנסקי הוגדר כראש במאפיה הרוסית בישראל בעקבות הגעתו מבאר שבע לאשדוד - שם נרקמה הברית בין הארגונים. אולם לאחר כמה זמן ברית זו התפוצצה, ובין טנסקי לנגר פרצה מלחמה, שהופסקה רק עם מעצרו של טנסקי על ידי ימ"ר לכיש.

ראש המאפיה הרוסית בישראל מיכאל טנסקי בבית המשפט, 20 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
טנסקי בבית המשפט בספטמבר שנה שעברה/אתר רשמי, -

מאז שיחררו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, "הבוס", מהכלא, הוא פועל למזעור הסכסוכים מול האויבים מהעבר, וזאת כדי להשאיר אויב אחד מולו - חברו הישן שהפך לאויבו המושבע - בני שלמה. לפי גורמים המעורים בנושא, אין שום סיכוי להגיע לסולחה בין הצדדים, משום שהם מצויים בסכסוך על שליטה של אותו אזור.

רק בשנה האחרונה סיכלו במרחב לכיש למעלה מ-20 ניסיונות של פיגועים פליליים שיעדו ארגוני הפשע בדרום אחד נגד השני. רק לאחרונה נמצאו מטעני חבלה בחניון בניין מגורים באשדוד, כשזמן קצת קודם לכן עצרו כוחות הימ"ר מספר חשודים המזוהים עם ארגונו של שלמה רגע לפני שיצאו מביתם, מוכנים לפעולה.

שלום דומרני. בני בן סימון, עיבוד תמונה
לא תהיה סולחה. דומרני/עיבוד תמונה, בני בן סימון

גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי "מרחב לכיש על כל יחידותיו, כולל התחנות המקומיות והימ"ר, שם דגש על הפשיעה המאורגנת והאלימות, ומשקיע משאבים רבים כדי לסכל את ארגוני הפשיעה, ולהביא את העבריינים אל מאחורי סורג ובריח. לא ניתן לעבריינים כאלה ואחרים לפגוע בשגרת החיים וביטחון האזרחים במרחב לכיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully