וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת העולם התחתון בדרום: סוכן סמוי הפליל 27 חשודים מכמה ארגוני פשיעה

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 13:04

הסוכן "סנסאי" הופעל במשך תשעה חודשים בארגון של בני שלמה ואייל נגר, וביצע עסקאות סמים, בשווי מאות אלפי שקלים, עם "יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה". חלק מהעצורים בפרשה היו מעורבים בניסיונות החיסול שהתרחשו בדרום בשבועות האחרונים - ואחרים היו יעדים לחיסול

בווידאו: מבצע מעצרים בעקבות פעילות הסוכן הסמוי "סנסאי" בארגני הפשיעה/צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי הפעילה בתשעת החודשים האחרונים סוכן בתוך ארגון הפשע של בני שלמה ואייל נגר. באמצעות הסוכן, הופללו 27 חשודים, ביניהם בכירים בארגון, ורובם מוכרים למשטרה.

על פי החשד, לאורך התקופה נכנסה כמות עצומה של כסף לארגון מתחום הסמים וההימורים. בשבוע האחרון הצליחה המשטרה למנוע כמה ניסיונות חיסול במלחמה בין ארגוני הפשע של בני שלמה ואייל נגר והאחים לביא. חלק מהעצורים בפרשה היו מעורבים בניסיונות החיסול - ואחרים היו יעדים לחיסול.

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
הסוכן הופעל בארגון שלו. בני שלמה/ניב אהרונסון

לפי המשטרה, הסוכן שכונה "סנסאי" הוא עבריין "בעל מעמד מבוסס מאוד" בקרב חברי הארגונים. ההפעלה נועדה לפגוע בעיקר בפעילות הכלכלית של ארגוני הפשיעה, ובפרט בעסקי הסמים. הסוכן ביצע שורת עסקאות סמים, בשווי מאות אלפי שקלים, עם "יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה". חלקם, כך נטען, "מעורבים באירועי אלימות ופשיעה חמורה, וזוהו כמי שמזרימים כספים באופן ישיר לארגוני הפשיעה".

רוב העצורים, תושבי אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, רהט, לוד ואופקים, משתייכים על פי החשד באופן ישיר לארגוני פשיעה ופעולים תחת חסותם. הבוקר, בתום המבצע, נעצרו חלק מהחשודים בפשיטה על בתיהם. בפשיטה נתפסו רכבים, עשרות אלפי שקלים, סמים וראיות נוספות.

עוד בוואלה!

ראש בראש: מפת הפשיעה בדרום אליה שבים ראשי ארגוני הפשע עם שחרורם מהכלא

לכתבה המלאה

בני שלמה היה בעבר יד ימינו של דומרני, האיש שמקורב לראש ארגון הפשע החזק בדרום, אך בחלוף הזמן הוא פרש מהארגון יחד עם עבריינים נוספים והקים ארגון פשע מתחרה. אחרי כן, מהר מאוד החלו לצוץ החיסולים, ניסיונות החיסול והקרבות על השליטה.

קואליציית הפשע של בני שלמה בדרום מורכבת מהכנופיה הקווקזית באשדוד ומאייל נגר. לפי המשטרה, נגר חבר לבני שלמה עקב סכסוכים שהיו לו עם האחים לביא. בעבר גם ארגונו של טנסקי והכנופיה הגרוזנית מאשדוד היו חלק מהקואליציה של שלמה. טנסקי הוגדר כראש במאפיה הרוסית בישראל בעקבות הגעתו מבאר שבע לאשדוד - שם נרקמה הברית בין הארגונים. אולם לאחר כמה זמן ברית זו התפוצצה, ובין טנסקי לנגר פרצה מלחמה, שהופסקה רק עם מעצרו של טנסקי על ידי ימ"ר לכיש.

זירת החיסול באשקלון
 בבוקר שאחרי. שי מכלוף
זירת ניסיון חיסול באשקלון, החודש/שי מכלוף

בתחילת דרכם היו גם האחים לביא מסונפים לארגון של דומרני, ושימשו כיד המבצעת של הארגון. מאז כניסתו של דומרני לכלא, הופרדו הארגונים, והאחים לביא השתלטו על תחומים נוספים. כך שגם אם אין ביניהם סכסוך דמים, דומרני והאחים לא נחשבים כבר אותו ארגון.

על אף שהארגון שלהם נחשב קטן יותר, העבריינים שאספו סביבם האחים לביא נחשבים נאמנים להם מאוד. בין הארגון של לביא לארגון של בני שלמה קיימת איבה גדולה, ונעשו ביניהם ניסיונות חיסול הדדיים רבים. גורמים מעורבים משוכנעים כי לא תהיה סולחה ביניהם, וכי מדובר בסכסוך דמים. גם אם יהיה ניסיון לסולחה, הם טוענים, הצדדים לא יגיעו מחשש ל"כיפה האדומה" - חיסולם על ידי הצד השני.

אחרי הפיצוץ בחתונה לפני כחודש, מעמדם של האחים התחזק. בעקבות האירוע כנופיות פשע החלו להציע את עזרתם לאחים לביא ונרקמו קואליציות חדשות ורבות בעולם הפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully