וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת תושבי הדרום נגד הפשיעה: "אנחנו בתחושת חוסר אונים וחשש גדול"

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 12:20

מאות בני אדם יפגינו הערב בבאר שבע נגד האלימות המשתוללת בנגב, בקריאה להשבת הביטחון. אתי, שבעלה נפצע במהלך שוד בעיר: "בן אדם עובד ושודדים אותו, איך אפשר להמשיך כך? זה איבוד שליטה"; יוחאי פרץ מהוועד להצלת הנגב: "מפגינים גם עבור הבדואים שסובלים מאותן כנופיות"

בווידאו: מאות מפגינים בנגב בעקבות אונס הילדה בשוד/צילום: שי מכלוף

מאות בני אדם יפגינו הערב (רביעי) בבאר שבע נגד הפשיעה בנגב, תחת הכותרת "הנגב מדמם: מחאת האזרחים", ויקראו להשבת הביטחון לאזור. אתי, שבעלה נפצע במהלך שוד בבית עסק בעיר לפני כשבוע: "חייבים לעורר את הציבור, תעלה לנאום בהפגנה בזעקה: "בן אדם עובד ובאים ושודדים אותו, איך אפשר להמשיך כך? אנחנו בתחושת חוסר אונים וחשש גדול".

"יש אלימות גואה", אתי מוסיפה, "זה בא לידי ביטוי על הטרדות של נערות, אלימות פיזית, פשיעה, אף אחד , נמאס לכולם בבאר שבע מהמצב הזה, כולם מתוסכלים. יש פה חשדות גדולים אצל התושבים, זה איבוד שליטה זה קורה בכל מקום".

יוחאי פרץ, חבר הוועד להצלת הנגב, מסביר מה מקווים התושבים להשיג במחאה: "אנחנו מפגינים כדי לעורר את הממשלה ואת הרשיות המקומיות כדי לגרוש תקציבים למען ביטחון התושבים. אנחנו דורשים שינוי בעונשים".

זעקת הנגב
בהמשך לאירועי האלימות האחרונים הנגב,  בהם אירוע הפריצה ותקיפת הילדה בישוב בנגב - מאות תושבים, יהודים ובדואים, השתתפו הבוקר (ו) בהפגנה על הפקרות הנגב ובדרישה להחזיר את הביטחון האישי, 19 בפברואר 2021. שי מכלוף
הפגנה נגד אירועי האלימות בנגב, פברואר/שי מכלוף

נמאס לנו שמטרידים, נמאס לנו שפורצים, ונמאס לנו שאין שוטרים ברחובות באר שבע והנגב בכלל - חשוב לא להכליל את המגזר הבדואי בתופעות הללו", פרץ מדגיש, "ההפגנה הזאת היא גם עבור התושבים הבדואים בנגב שסובלים מאותן כנופיות עבריינים. אנחנו נלחמים גם בשבילם".

ראד אבו אלקיען, פעיל חברתי בנגב, דווקא מתנגד להפגנה: "גם אנחנו דורשים ביטחון, אבל לא צריך הפגנות וגיוס של ארגונים קיצוניים. בנגב יש לנו מטרה משותפת לחיות בדו קיום, היא תהיה ותמשיך להיות, אסור לשסע בין המגזרים, ואסור להסית נגד האוכלוסיה הבדואים אנחנו ביחד נצליח להתגבר על המצב. ביחד אפשר לעשות את השינוי המיוחל".

המפגינים יתאספו מחוץ לבית המשפט המחוזי בבאר שבע סביב השעה 18:00, ומשם יצעדו אל בניין העירייה.בין הארגונים שישתתפו בהפגנה יהיו הוועד להצלת הנגב ישראל שלי, אם תרצו ורגבים.

בווידאו: ירי על עסק ברהט/מערכת וואלה!

ההפגנה מגיעה ברקע פרסום הנתונים על הפשיעה המשתוללת במחוז הדרום, לפיהם כמעט רבע מעבירות האלימות במדינה מתרחשות בדרום, ובשנה שעברה נפתחו במחוז יותר חקירות מבכל מחוז אחר. בין אירועי הפשיעה האחרונים, ביום שבת, המשטרה עצרה נער בן 15 ביישוב חורה, כשברשותו אקדח מסוג גלוק ושתי מחסניות עם כדורים. זאת, לאחר שהמשטרה הוזעקה ליישוב כשקיבלה דיווחים על שמיעת קולות ירי, ושוטרים שתפסו את הנער במקום ערכו עליו חיפוש.

בליל שישי, אלמונים רעולי פנים ביצעו ירי מטווח קצר לעבר בית עסק ברהט במשך זמן רב באין מפריע, כחלק מסכסוך בין משפחות, שפרץ לאחר קטטה גדולה במעורבות כ-20 אנשים. המשטרה עצרה תושב רהט כבן 30 בחשד למעשה. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים שני גברים שעוטים מסכות מחוץ לרכב, כשהם שולפים נשקים ופותחים בירי במשך כחצי דקה. ברחוב הסמוך, נראו אנשים שבילו במסעדה כשהם מבוהלים וכשצרחות נשמעות ברקע.

מבצע של יחידת יואב של משטרת ישראל לתפיסת סמים ונשק בפזורה הבדואית, 6 באוקטובר 2021. דוברות משטרת ישראל
כלי נשק שנתפסו במבצע מיגור הפשיעה בדרום, 6 באוקטובר/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, ביום שלישי שעבר, 600 שוטרי מחוז דרום יצאו למבצע ענק למיגור הפשיעה, באמצעות רחפנים, מסוקים, כלבים ופרשים, וערכו פשיטות ברחבי הנגב, במהלכן תפסו כלי נשק, סמים וכספים מזומנים רבים.

נחשון נגלר, מפקד מרחב הנגב שנכנס לתפקיד לפני כמה חודשים, הצהיר: "עם תחושת האזרחים אי אפשר להתווכח. היתה פגיעה בביטחון בבאר שבע, תפקידי להחזיר את הביטחון לבאר שבע והנגב. זאת המשימה שלי".

חיה נח, מנכ"לית פורום דו קיום בנגב מסרה: "בעיית הפשיעה והאלימות בנגב חייבת פתרון בו יהיו שותפים כל תושבי הנגב. הבדואים מתריעים מזה שנים על האלימות ומשלמים בגינה מחיר יקר. רוב האוכלוסיה הבדואית היא כמו היהודית, שומרת חוק. יש כאן קמפיין הסתה מתוזמן של קבוצות ימין קיצוניות. כדי להדביר את האלימות יש לגשר על עשורים של הזנחה בישובים הערביים בתחומי התשתיות, החינוך והרווחה. אנחנו צריכים להמשיך לחיות יחדיו בנגב, למשיך לבנות גשרים בין אוכלוסיות ולהדבר גם בנושאים כואבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully