וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנגב נמצא בשעת חירום": ראשי הרשויות בדרום בדיון מיוחד בפשיעה הגוברת

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 19:34

ראשי הרשויות קראו לשיתוף פעולה אחרי פרסום נתוני הפשיעה המדאיגים. דנילוביץ': "לא מוכנים לוותר על הנגב". שר הרווחה: "צריך לטפל ביד קשה בפושעים - ולזכור תמיד שהרוב הדומם רוצה חיים טובים". ראש מועצת אל-קסום: זה תוצר של הזנחה מקום המדינה, להפסיק את ההסתה

בווידאו: ראשי רשויות בדרום בפגישה על מצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

ראשי רשויות יהודיות ובדואיות נועדו היום (שלישי) בלשכת ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ברקע פרסום הנתונים על הפשיעה הגואה במחוז הדרום והיעדר תחושת הביטחון באזור. בו בזמן, לא רחוק שם, פרצה בקניון הנגב קטטה, שבמשטרה טוענים כי שוטרים הותקפו במהלכה.

בתחילת המפגש, שאותו יזם שר הרווחה מאיר כהן, אמר דנילוביץ' לנוכחים כי אסור להפוך את הנושא לפוליטי, וקרא להם להתאחד במאבק נגד הפשיעה. "זו המדינה שכולנו כל כך אוהבים. אני לא צריך להסביר לכם. לכל אחד ואחת מכם יש כאן מפעל חיים. אנשים שמשקיעים כאן יום ולילה. עשו שינויים דרמטיים איש איש ויישובו. אנחנו לא מוכנים לוותר, לא על מפעל חיינו ולא על הנגב שבו אנחנו נמצאים מתוך בחירה. ואני רוצה לבקש מכולם, בואו לא נהפוך את הנושא לפוליטי. יש לנו מספיק נושאים לריב עליהם. בנושא הזה חייב שיהיה קונצנזוס ביו כולם".
.
ראש העיר קרא להכיר בהיקף הבעיה. "זה כבר לא קומץ, ומי שנוהג כך צריך להתנהל מולו ביד קשה. אף אחד לא רוצה פשיעה. אף אחד לא רוצה שיטרידו את הבנות שלו. אף אחד לא רוצה שישדדו אותו ויפגעו בו. צריך לשים דברים על השולחן", אמר דנילוביץ'.

פגישת ראשי רשויות בדרום נוכח האלימות, לשכת ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', 5 באוקטובר 2021. שי מכלוף
"מצב חירום". כינוס ראשי הרשויות, היום/שי מכלוף

סלאמה אל-אטראש, ראש המועצה האזורית אל-קסום, המייצגת גם יישובים שאינם מוכרים, התייחס לפשיעה בחברה הבדואית וטען כי חלק מהפשיעה אצל הצעירים נובע מהזנחה של היישובים ומאבטלה גואה במגזר. "הפשיעה נמצאת בכל מקום בארץ ובשנים האחרונות מרגישים אותה יותר גם בחברה הבדואית, וזו לא צרה משמיים, זה תוצר של הזנחה מאז קום המדינה עד היום, ואם אתה רוצה לקבל תמונת מצב מהאזור שלנו תבוא לבקר בכפרים שלנו", הוא אמר.

"קח את תל שבע - 24 אלף תושבים ואין שם מרכז מסחרי, אין אזור תעשייה ואין פארקים. שליש מהצעירים שלנו הם מובטלים. האבטלה בקרב נשים מגיעה ל-60% לפחות, וזה עוני. ואיפה שיש עוני יש אלימות ויש פשיעה", הוא הוסיף. "הפיתרון לא נמצא בידיים של המשטרה. אסור לנו לאבד את האמון במשטרה. הפיתרון נמצא בממשלה שצריכה לבוא ולהשקיע בכפרים הבדואים ובכך להרוויח את ההון האנושי. במקום שיהיו לנו רופאים, מהנדסים ואנשי הייטק, יש לנו עבריינים. אני לא מכיר הורה בעולם שרוצה לראות את הבן שלו יושב בכלא או לראות אותו עבריין. אסור לנו להפוך את הבדואים לנטל על החברה בנגב. להיפך, צריך לבוא ולהשקיע בחינוך שהמצב ירוד בחברה הבדואית בעניין הזה. להקים מפעלים ואזורי תעשייה, ולהפסיק את ההסתה נגד החברה הבדואית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

שבר גדול

בני ביטון, ראש עיריית דימונה, דיבר אחריהם, ואמר כי אסור "לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח". הוא הציע לתגבר באופן משמעותי את התקנים של המשטרה, ולתת מענה בענייני החינוך והתעסוקה בחברה הבדואית. הוא הדגיש כי הדרך לפתרון הבעיה עוברת בשיתוף פעולה.

"כרגע עלתה לכותרות באר שבע, אבל זה לא רק באר שבע, זה כל הנגב. מי שנוסע בכביש 25 מרגיש את זה", אמר ביטון. "אנו חשים את הטרור שהולך בכבישים שלנו, אבל אי אפשר להכליל. יש אחוזים בודדים של פשיעה והמשטרה צריכה לטפל בזה. אני אתן לך פתרונות: צריכים להוסיף אלף תקנים של שוטרים. הנגב נמצא בעשור האחרון בפיתוח אדיר מכל הבחינות. ולכן את האספסוף הקטן הזה אי אפשר לטאטא מתחת לשטיח. אני פונה לידידיי, ראשי הרשויות מהמגזר הבדואי, שיקחו פיקוד על המגזר שלהם".

לדברי ביטון, אי אפשר רק להאשים את החברה הבדואית, וצריך לטפל בבעיות שלה. "נושא החינוך והתעסוקה שלהם הוא בשפל. יש מספר דברים שאם לא תהיה תוכנית מסודרת ומעמיקה לא נגיע לשום מקום. אני כאיש ליכוד אומר: תנו להם תקציבים, תשתפו איתם פעולה וביחד נצליח למגר את התופעה הזו", הוא אומר.

ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל אטראש, מגיש תלונה בתחנת המשטרה, באר שבע, נגד כוכב הילדים רוי בוי בשל סרטון בו הוא משפיל ילדים בדואים. 12 ביולי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"זו לא צרה משמיים - אלא תוצר של הזנחה". ראש מועצת אל-קסום, סלאמה אל אטראש/אתר רשמי, אתר רשמי

שר הרווחה מאיר כהן, בעצמו ראש עיריית דימונה לשעבר, טען כי "הנגב נמצא בשעת חירום", והזהיר כי יש "שבר גדול בין הפזורה הבדואית לבין הממשלה".

"אסור לנו לטאטא את זה מתחת לשטיח. חייבים לדבר על זה. אבל הדבר החשוב שאנחנו צריכים לומר כאן שהוא זה לא בא מבכיינות. אנחנו כולנו צריכים לשתף איתם פעולה ולהביא להם תקציבים לפתח ביחד את הנגב", הדגיש. "צריך לטפל ביד קשה בכל גורמי הפשיעה - ולזכור תמיד שהרוב הדומם רוצה חיים שלמים וטובים בנגב ולגעת בשגשוג של הנגב. כל ראשי הערים והרשויות כאן, גם הבדואים, רוצים שהכל כאן יתפתח. אבל יחד עם זה, צריך לדעת שיש מיעוט במגזר הבדואי שמרגיש שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה באזור, וזה פוגע בכולם. ועל זה אנחנו צריכים כולם לעמוד כחזית אחת".

בנוסף דיבר גם ראש מועצת עומר פיני בדש, שקרא לחברה הבדואית "להסתכל במראה". לדבריו, "עד היום אני צעקתי וצעקתי וראיתי שמטאטאים את הבעיה מתחת לשטיח ואני שמח שעכשיו כולם מתעוררים" אמר בדש. "אין ענישה. אין הרתעה. היום הבעיה הגדולה של תושבי הנגב היא לא כלכלה אלא ביטחון ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully