וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר ודאות בקייב: "ניזונים ממידע מפה לאוזן, תושבים רבים בורחים"

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 12:06

בשיחה עם וואלה! סיפר הרב הראשי של קייב, יונתן בנימין מרקוביץ', על החשש מהפלישה הרוסית לבירת אוקראינה. "שומעים את הבומים מתקרבים", אמר ברקע הדיווחים על כיבוש העיר. "יש גברים שארזו תיקים ובדרכם להתגייס להגן על העיר. חוץ מאלה הרחובות ריקים"

בווידאו: טור שריון רוסי גדול באזור קייב/עריכה: אביעד בללי

הרב הראשי של קייב, יונתן בנימין מרקוביץ', סיפר לוואלה! על החשש מהפלישה הרוסית לבירת אוקראינה. "שומעים את הבומים מתקרבים, וכל כמה דקות נשמע אחד - רק לא יודעים היכן ומהיכן", תיאר. "יש כאן חוסר וודאות וחוסר ידיעה מוחלט. ניזונים ממידע מפה לאוזן. ברחובות רואים המון אנשים בורחים מכאן. ויש גם גברים שארזו תיקים ובדרכם להתגייס להגן על העיר. חוץ מאלה הרחובות ריקים. אני במרכז העיר ולא ראינו עדיין שום רוסי או רכב רוסי וגם חברי הקהילה היהודית טרם דיווחו לי על דבר כזה".

ולדימיר, אוקראיני-ישראלי שחזר להתגורר בקייב, סיפר שטרם ראה חיילים רוסים - אך קיבל דיווחים שנראו בשכונות אחרות. "אם ייכנסו לשכונה כמו שלנו אין מצב שזה ייגמר בלי חיילים הרוגים", אמר. "אני לא מרגיש שהולכים לכבוש את קייב וגם לי אין שום סיבה לחשוב ככה. אין לי שום סיבה לא להאמין לכוחות האוקראיניים. כל עוד הם עושים את עבודתם אז די רגוע לי. אני די אופטימי. הצדק בצד האוקראיני ואני מקווה שהעולם יבין את זה".

הרב מרקוביץ׳ בביקור באוקראינה. 13 בפברואר 2022. אלון נעים, מערכת וואלה!
"ניזונים ממידע מפה לאוזן". מרקוביץ'/מערכת וואלה!, אלון נעים

שר החוץ יאיר לפיד החליט להמשיך את פעילותו של כוח המשימה של משרד החוץ בלבוב בשלב זה. ממשרד החוץ נמסר כי אנשיו וגורמים נוספים מהסוכנות היהודית ממשיכים לפעול ברציפות לחילוץ ישראלים מאוקראינה למעברי הגבול.

"עד עתה יצאו מאוקראינה אלפי ישראלים, חלקם ביממה האחרונה בסיוע פעיל של נציגינו", נמסר. "לחדר המצב מגיעות פניות רבות והן מטופלות בקפידה. עקב עומסים קשים בדרכים המובילות למעברי הגבול נרשמו קשיים. אנשינו המוצבים במעברים השונים פועלים בניסיון לפתור את הבעיות. משרד החוץ פועל להגשת סיוע הומניטרי מהיר לאוקראינה בהתאם לדרישות בשטח באמצעו גנרטורים, שמיכות, אוהלים, ציוד חורף וציוד רפואי. משרד החוץ עובד במתכונת חירום מלאה ומקיים מספר הערכות מצב מדי יום".

הרס באזור מגורים בעקבות תקיפות רוסיה באוקראינה, קייב. 25 בפברואר 2022. רויטרס
הרס בקייב בעקבות תקיפה רוסית, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר החל צבא רוסיה בפעילות לכיבוש קייב. מיכאילו פודוליאק, יועץ לנשיא אוקראינה, אמר כי הכוחות הרוסיים מעוניינים לכבוש את קייב ולהרוג את הנשיא וולודימיר זלנסקי. צבא אוקראינה מסר מוקדם יותר כי הלחימה עם צבא רוסיה הגיעה לפאתי העיר. לדברי שר ההגנה הבריטי בן וולש, רוסיה מתכוונת לכבוש את כל אוקראינה - אך נכשלה במשימה זו ביום הראשון ללחימה.

בלילה החלה רוסיה לתקוף את הבירה קייב בטילים. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר כי קייב הבירה נתונה תחת "התקפות נוראות". קולבה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הפעם האחרונה שחווינו משהו כזה היה בשנת 1941, כאשר הותקפנו על ידי גרמניה הנאצית". בעקבות המתקפה הלילה נפגע כמה מבנים באזור מגורים בקייב, וכמה אנשים נפצעו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי "העולם ממשיך לצפות במתרחש באוקראינה מרחוק", וכי סנקציות לא יעזרו במאבק מול רוסיה. לדבריו, רוסיה תצטרך לדבר עם אוקראינה במוקדם או במאוחר כדי לסיים את המלחמה. "האבידות שלהם יהיו קטנות יותר ככל שיקדימו לעשות זאת", אמר בנאום נוסף לאומה. "נגן על ארצנו עד שזה ייפסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully