וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהים אבל מרחוק: הפגנות תמיכה באוקראינה ברחבי בעולם

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 8:19

בערים מרכזיות בכל העולם מחאו הערב מפגינים כנגד הפלישה הרוסית, והזדהו עם כאבה של אוקראינה. המחאה המוקדמת ביותר הידועה התרחשה מחוץ לשגרירות רוסיה בוושינגטון כשלוש שעות אחרי ההכרזה על הפלישה. גם בתל אביב ובחיפה התקיימו הפגנות. "רק נס יעצור את הדבר הנורא הזה"

מפגינים הגיעו היום (חמישי) למוקדים ציבוריים ומחוץ לשגרירויות רוסיה בכל העולם כדי להוקיע את הפלישה לאוקראינה.

המחאה המוקדמת ביותר הידועה התרחשה מחוץ לשגרירות רוסיה בוושינגטון בסביבות השעה 01:00 בשעון המקומי (8:00 בשעון ישראל), שלוש שעות בלבד לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין אמר כי פתח במבצע הצבאי שלו. דיווחי חדשות מקומיים הראו עשרות מפגינים בבירת ארצות הברים מניפים דגלי אוקראינה וקוראים "עצרו את התוקפנות הרוסית". מאוחר יותר באותו היום הונף דגל אוקראינה ענק בכיכר טיימס שבניו יורק על ידי קהל של כמה מאות מפגינים.

בישראל הפגינו היום מאות בני אדם מול השגרירות הרוסית בתל אביב ובקונסוליה הרוסית בחיפה נגד הפלישה. המפגינים, רבים מהם עולים מאוקראינה, קיללו את פוטין באוקראינית, נשאו דגלי אוקראינה וכרזות באוקראינית אנגלית ועברית, ריססו גרפיטי ושרו שירים פטריוטים ונושאים נאומים. "אנחנו פה כדי להתכונן ולהתארגן לסייע לאזרחים שם ולצבא, אמר אחד המארגנים ואמר שהוא "בהלם שכל כך הרבה באו". במהלך הערב נעצרו ארבעה מהמפגינים.

הפגנות תמיכה באוקראינה ברחבי העולם

מדריד, ספרד/רויטרס

גם בלונדון התאספו מאות מפגינים, רבים מהם אוקראינים, מחוץ לרחוב דאונינג, ביתו של ראש הממשלה, ודחקו בבריטניה לעשות יותר למען אוקראינה. "אנחנו צריכים עזרה, אנחנו צריכים מישהו שיתמוך בנו", אמר אחד. "אוקראינה קטנה מדי והלחץ גדול מדי".

הפגנות נוספות התרחשו בפריז ,מדריד, ביירות, דבלין ופראג וערים נוספות ברחבי העולם. אגפי תמיר, בן 28, אחד מתוך כמה עשרות חברים בקהילה האוקראינית של יוון שערכו הפגנה באתונה, אמר כי "הדבר היחיד שאנחנו מאמינים הוא שנס יעצור את כל הדבר הנורא והמפחיד הזה שקורה ברגע זה".

גם הרוסיה עצמה הפגינו רבים נגד הפלישה הרוסית , וזאת על אף שרוסיה איימה במפורש שתעמיד לדין פלילי ואף תעניש בנאסר כל מי שקורא להפגין או לוקח חלק בהפגנות. למרות זאת, מאות מחאו בערים כולל מוסקבה, סנט פטרסבורג ויקטרינבורג, ועוד. עד כה עצרה המשטרה הרוסיה כ-1,745 בני אדם ב-54 ערים רוסיות נעצרו, כלפחות 957 מהם במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully