וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"07:00 בבוקר, פיצוצים, נכנסת עם הילדים למכונית ובורחת"

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 18:15

בשעת בוקר מוקדמת, מרינה בריטבין, ישראלית המתגורר בחרקוב שבאוקראינה, החליטה לקחת את גורלה בידה. היא ארזה מזוודה, העירה את ילדיה ונמלטה לכיוון קישינב, בירת מולודובה. "אנחנו מבקשים מכל העולם להתערב, אנחנו לא רוצים מלחמה" | תיעוד מיוחד ממסע ההימלטות מאוקראינה

בווידאו: מרינה בריטבין, ישראלית תושבת חרקוב מנסה להימלט מהפלישה הרוסית/באדיבות המצולמים

מיליוני אזרחים התעוררו הבוקר (חמישי) למציאות חדשה של מלחמה באירופה. טילים, הפצצות ויריות מאיימים על חייהם של אזרחי אוקראינה, שרובם, בהם גם אלפי יהודים, נותרו כלואים בין הפטיש לסדן. בשעת בוקר מוקדמת, בין קולות הפיצוצים, הכאוס ברחובות ומראות הטנקים השרופים, מרינה בריטבין, תושבת חרקוב, ארזה מזוודה, לקחה את שני ילדיה והחליטה לברוח.

כשבנה הקטן ישן במושב האחורי של הרכב, תושבי אוקראינה ישנים במקלטים, כשהעשן השחור מיתמר בשמי המדינה. "מאוד מפחיד שם", סיפרה. "מפוצצים, נכנסים עם טנקים, יש גופות אפילו". את תמונות האימה היא רואה בתקשורת המקומית, בעוד היא בדרכה לקישינב, בירת מולדובה, ומייחלת להימלט מזרועות הסכנה.

מרינה בריטבין, ישראלית תושבת חרקוב מנסה להימלט מהפלישה הרוסית 24.02.22. באדיבות המצולמים
"מאוד מפחיד, יש גופות". מרינה בריטבין ונתיב הבריחה/באדיבות המצולמים

העולם כולו מביט בדאגה על המתרחש באוקראינה. הצבא הרוסי נלחם ברחובות ותוקף מהאוויר בסיסים צבאיים ושדות תעופה אוקראינים, ועשרות בני אדם כבר נהרגו משני צדדי הלחימה. מרינה קוראת בתחינה לעולם - להגיש עזרה. "באוקראינה לא רצו מלחמה", אמרה. "אנחנו לא לוחמים".

הכוחות הרוסיים עושים את דרכם לקייב, ולפי הדיווחים הגיעו כבר לאזור הכור הגרעיני בצ'רנוביל. רוסיה השתלטה על בסיסים באזור והלחימה מחריפה ברחבי המדינה. עתידם של מיליוני אזרחים כלוט בערפל ורבים, כמו מרינה, צריכים להחליט אם לברוח - או להילחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully