וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב, נושיט יד לסיוע הומניטרי

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 18:22

בניגוד ללפיד, בנט לא גינה את רוסיה ולא גיבה את ממשלת אוקראינה. "כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, כל יהודיה ויהודי בכל מקום בעולם יודע שאנחנו מחכים לו כאן והדלת של ישראל תמיד פתוחה". רה"מ קרא שוב לישראלים באוקראינה לצאת מיד מהמדינה

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בבה"ד 1/צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 למלחמה באוקראינה. "ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה, ישראל תושיט יד לכל סיוע הומניטרי שיידרש", התחייב. בניגוד לשר החוץ יאיר לפיד, בנט לא גינה את רוסיה ולא גיבה את ממשלת אוקראינה.

"הסדר העולמי המוכר לנו משתנה, העולם הרבה פחות יציב והאיזור שלנו משנה את פניו מיום ליום. מלחמה בין צבאות איננה נחלת העבר", אמר. "מדינת ישראל ניצבת בימים אלה כעוגן של חוזק ושל יציבות של ביטחון ושל תקווה באזור קשה רווי איומים ואתגרים", הוסיף והדגיש כי "כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, שיש מי שידאג לו בעת צרה". בנט פנה שוב לאזרחי ישראל באוקראינה ודחק בהם לצאת מהמדינה "ולשמור על חייכם". "כל יהודיה ויהודי בכל מקום בעולם יודע שאנחנו מחכים לו כאן והדלת של ישראל תמיד פתוחה", הוסיף.

מוקדם יותר היום, לפיד גינה את המתקפה של רוסיה לאוקראינה. לפיד כינה את ההתקפה "הפרה של הסדר הבינלאומי". לפיד הוסיף כי במשרד החוץ נמצאים בקשרים שוטפים עם המדינות המקיפות את אוקראינה בכדי לקלוט את הישראלים הנמלטים. ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום דיון בנושא המצב באוקראינה. בדיון ישתתפו לפיד ושר הביטחון בני גנץ.

"ישראל מוכנה ונערכת לסייע הומניטרית לאזרחי אוקראינה", אמר לפיד. "ישראל היא מדינה למודת מלחמות, מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים. לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על בטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו".

בכיר באיחוד האירופי אמר לוואלה!: "אנחנו מברכים על הצהרת שר החוץ לפיד בגנות הפלישה הרוסית לאוקראינה".

בשעות האחרונות שוחחו לפיד ובנט כמה פעמים על המצב באוקראינה ועל המסר שיעביר לפיד במסיבת העיתונאים שכינס ובה הוציא את הודעת הגינוי. זאת, בתום הערכת מצב במרכז המצב של משרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully