וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלי להזכיר את רוסיה: ישראל הודיעה על תמיכה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 15:31

משרד החוץ מסר בהודעה רשמית לראשונה מאז התרחשה הפלישה הרוסית למזרח אוקראינה, כי "ישראל שותפה לדאגה הבינלאומית מהצעדים במזרח אוקראינה". עוד הוסיפו כי "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה, וערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מידי"

בווידאו: שגרירות ישראל בקייב אחרי הפינוי/צילום: רויטרס

ישראל מודאגת מהמצב במזרח אוקראינה ותומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה ונכונה לספק לאוקראינה סיוע הומניטארי - כך מסר היום (רביעי) משרד החוץ בירושלים בתגובה ראשונה לפלישה הרוסית לאוקראינה. המילה רוסיה לא הוזכרה בהודעת משרד החוץ.

"ישראל שותפה לדאגה הבינלאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש", נמסר בהודעת משרד החוץ. "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך נאומו 22 בפברואר 2022. רויטרס
ישראל בחרה צד? פוטין/רויטרס

עוד נמסר בהודעה כי ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה. "ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה", נמסר בהודעה. "ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".

הודעת משרד החוץ הגיעה בתום פגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. לפי שלושה פקידים ישראלים בכירים, הארבעה עסקו בגיבוש התגובה המדינית הישראלית לפלישה הרוסית לאוקראינה. מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז השתתף גם כן בפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully