וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה היהודית באוקראינה חוששת מהמלחמה: "אנשים החלו להתאסף בבית הכנסת"

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 9:22

רבה הראשי של קייב, יונתן בנימין מרקוביץ', סיפר בריאיון לוואלה! כי האזעקות נשמעות היטב במרכז העיר. "אני מביט מחלון ביתנו ורואה אנשים רצים. לא בדיוק יודע למה ולאן", אמר. "אנחנו חוששים. המצב לא ברור, ממש ממול ראיתי עשן". הרב הראשי של לבוב: "כולם רועדים פה"

בווידאו: הרב משה אסמן מעדכן מכפר אנטווקה הסמוך לקייב, בו נערכים אנשי חב"ד בראשותו לקלוט אלפי פליטים/מערכת וואלה!

הרב הראשי של קייב, יונתן בנימין מרקוביץ', סיפר הבוקר (חמישי) לוואלה! כי הקהילה היהודית בעיר חוששת מהמלחמה שנפתחה הבוקר על ידי רוסיה, עם תקיפות משולבות ברחבי אוקראינה.

"שומעים כעת היטב אזעקות במרכז העיר", סיפר הרב מרקוביץ'. "אני מביט מחלון ביתנו ורואה אנשים רצים. לא בדיוק יודע למה ולאן. המצב לא ברור. ממש ממול ראיתי עשן. אנשים החלו כבר להתאסף בבית הכנסת ואני יוצא לשם".

תרגיל רוסיה בבלארוס, על גבול אוקראינה. 19 בפברואר 2022. AP
מלחמה באירופה/AP

"נודע לי על הכול ב-4:30 כשהרבה שאנשים מהקהילה, מהמון מקומות, התחילו להתקשר אליי בדאגה", הוסיף הרב. "לפני זה, בסביבות חצות כבר קיבלתי טלפונים מארה"ב לשאול בשלומנו ושאמרו שהלילה תתחיל מתקפה. אנחנו חוששים, בוודאי. חששנו קודם ואנחנו חוששים עכשיו".

שלמה מרכדי בולד, הרב הראשי של לבוב אמר על האזעקות באזור כי "הטלפון לא עובד, עוד מעט האינטרנט לא יעבוד. כולם רועדים פה".

במקביל, שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי אמר בכאן ברדיו רשת ב' כי "מי שיכול עצמאית להגיע לגבול המערבי ולחצות את הגבול שיעשה את זה. מי שלא יכול, שיגיע ללבוב לשגרירות ואנחנו נסייע לו ובמידת הצורך גם ננפיק לו מסמכי נסיעה. מעריכים שיגיעו אלינו כמה מאות ישראלים בשעות הקרובות".

בנוסף לכך, משרד החוץ הודיע כי היום בשעה 10:00 יקיים שר החוץ יאיר לפיד הערכת מצב במרכז המצב של המשרד. עוד נמסר כי משרד החוץ עומד בקשר עם צוות השגרירות הישראלית באוקראינה הנמצא בעיר לבוב במערב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully