וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בהפגנה מול שגרירות רוסיה בת"א, מאות הפגינו מול הקונסוליה בחיפה

עודכן לאחרונה: 25.2.2022 / 9:21

המשטרה לא נערכה בכוחות גדולים מספיק, ומפגינים רבים טיפסו על גדר המבנה וזרקו לעברו עגבניות. מאות הפגינו גם בתל אביב ובירושלים. המפגינים קיללו את פוטין, נשאו דגלי אוקראינה, שרו שירים פטריוטים ונשאו נאומים: "השפלה לאוקראינה ולעולם". ארבעה מפגינים נעצרו בת"א

בווידאו: הפגנות מול נציגות רוסיה בת"א ובחיפה/צילום: יואב איתיאל, אבשלום ששוני, מעריב

מאות הפגינו הערב (חמישי) מול השגרירות הרוסית בתל אביב ובקונסוליה הרוסית בחיפה נגד הפלישה לאוקראינה. המשטרה לא נערכה בכוחות גדולים מספיק, ומפגינים רבים בחיפה טיפסו על שער המבנה וזרקו לעברו עגבניות. בתל אביב, נעצרו ארבעה מהמפגינים.

המפגינים, רבים מהם עולים מאוקראינה, קיללו את פוטין באוקראינית ונשאו דגלי אוקראינה וכרזות באוקראינית אנגלית ועברית. כמו כן, הם ריססו גרפיטי, שרו שירים פטריוטים ונשאו נאומים. "אנחנו פה כדי להתכונן ולהתארגן לסייע לאזרחים שם ולצבא, אמר אחד המארגנים והוסיף שהוא "בהלם שכל כך הרבה באו".

הפגנה מול שגרירות רוסיה בתל אביב 24 בפברואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"פוטין רוצח". הפגנה בחיפה, הערב/מעריב, אבשלום ששוני

קטיה, סטודנטית בת 36 שעלתה מאוקראינה ומפגינה בחיפה, סיפרה כי יש לה משפחה בדוניצק והעידה כי "יש הרבה אנשים, גם ברוסיה, שמתביישים בפוטין ובמעשה הזה". היא אמרה כי "זו השפלה לאוקראינה והונאה לעולם", והאשימה את פוטין בכך שהוא החל מלחמה ולא קרא לזה כך.

קיריל קארטניק, חבר מועצת העירייה, קרא לראשת העיר עינת קליש רותם להתארגן לקליטת עולים ופליטים מאוקראינה. "מהבוקר אני לא יכול להירגע", אמר. "לפי ההערכות במזרח אוקראינה בלבד חיים כ-75 אלף יהודים שזכאים לעלות לישראל לפי חוק השבות ואנחנו לא יכולים להישאר אדישים לגורלם, הם אחינו ואחיותינו בדם". הוא הוסיף כי "המלחמה תאלץ עשרות אלפים מהם לעזוב את בתיהם לנטוש את רכושם ולחפש מקלט בישראל", ואמר שהוא לא יישאר אדיש "לגורלה של קהילה שלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה מול שגרירות רוסיה בתל אביב 24 בפברואר 2022. מערכת וואלה!, אורי סלע
מפגינים שורפים תמונות של פוטין, הערב/אורי סלע, מערכת וואלה!

אירה, מהנדסת רובוטיקה מדונייצק, הגיעה עם בעלה, מהנדס תוכנה לפי שש שנים. לדבריה, המלחמה מדגישה שסע של שנים בתוך המשפחה - שסבא וסבתא נאמני רוסיה ואמא ואבא בעד אוקראינה חופשית. "לא מדברים על זה ובימים האחרונים לא כל כך מדברים בכלל", אמרה, "סבא תמיד אמר שכשיגיע זמן מלחמה אנחנו לא נהיה באותו צד".

הפגנה מול שגרירות רוסיה בתל אביב 24 בפברואר 2022. מערכת וואלה!, אורי סלע
תמונות של פוטין כהיטלר בהפגנה, הערב/אורי סלע, מערכת וואלה!

במחאה מול שגרירות רוסיה בתל אביב המפגינים קראו נגד פוטין, בעיקר באוקראינית. בין היתר צעקו "די פוטין", "Stop the war" ו"אוקראינה אוקראינה". אחד המפגינים, נדב זלצברגר, הסביר מדוע הגיע. "אני מוטרד מהאגרסיביות של רוסיה כלפי אוקראינה", סיפר. "לאוקראינה מגיעה זכות לריבונות ויש סכנה שפוטין ידרדר את אירופה למלחמה שתשפיע על כולנו". לדברי נדב, הוא בעיקר מודאג "מהעתיד של היהודים שחיים באוקראינה כרגע".

טל, עולה חדשה מליטא, סיפרה כי "אנחנו יודעים מה זאת אגרסיביות וכיבוש רוסי. אסור שההיסטוריה תחזור על עצמה, פוטין לא יעצור באוקראינה זה מאוד חשוב שמדינות המערב יגידו לא לשאיפות של פוטין אחרת לא יהיה לנו שלום באירופה. צריך ללמוד מהעבר".

ולאד הגיע רק אתמול מקייב לישראל, למשפחתו, וכבר התייצב הערב להפגנה בשגרירות. "היה מאוד קשה לשמור על שגרת חיים, אבל עשינו מה שיכולנו", תיאר בדמעות את המצב באוקראינה. "לא חשבנו שזה יהיה כל כך מהיר. צריך שכולם יבינו שהמדינה שלהם יכולה להיות הבאה בתור", אמר.

טל, עולה חדשה מליטא, מפגינה נגד המלחמה באוקראינה. אורי סלע, מערכת וואלה!
"אסור שההיסטוריה תחזור על עצמה",טל, עולה מליטא/מערכת וואלה!, אורי סלע

בירושלים עשרות מפגינים הגיעו לכיכר ציון שבמרכז העיר. טאטיאנה רוסק, אחת המפגינות שעלתה לארץ מבלארוס, אמרה שהיא נגד "הזוועה הזו שפוטין יוצר באוקראינה", וכי "הלב שלי איתם". לדבריה, בלארוס ואוקראינה "תמיד היו אחים" - "מה שקורה היום מוציא אותי מדעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully