וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנון, הבריחה והשלל: ההתפתחות בחקירה תפתור את החידות מאחורי שוד הכספות המסתורי?

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 13:21

מעצר חשוד ראשון לאחר חודשיים מעלה תקווה שסימני השאלה שנותרו סביב הפרשה, שכמו נלקחה מסרט הוליוודי, ייעלמו. איך הצליחו השודדים להערים על המאבטח במתחם השמור, מה היה נתיב הבריחה המסתורי שלהם - ומה בכלל נלקח מהכספות "המאובטחות בישראל"?

בווידאו: עשרות כספות נשדדו מחדר כספות פרטי בתל אביב/צילום: האיש האפור

ההתפתחות בחקירת שוד הכספות הגדול בתל אביב, שבאה לידי ביטוי הבוקר (שלישי) במעצר חשוד ראשון באירוע שהתרחש לפני כחודשיים, מעלה תקווה שכעת תוכל המשטרה לפתור את סימני השאלה סביב המקרה, שכמו נלקח מסרט הוליוודי, ולפצח את החידות שנותרו באוויר.

המצוד אחר מבצעי השוד במתחם הכספות השמור בתל אביב החל מיד לאחר האירוע, ובמסגרתו המשטרה ניסתה להתחקות אחר נתיב הבריחה של השודדים. במסגרת החקירה ופעולות המצוד, הוקם צוות חקירה מיוחד ונעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים, בהם איכונים סלולריים, וכן נאספו צילומים מעשרות מצלמות אבטחה באזור.

סרטי משטרה בזירת פריצת חדר הכספות במרכז תל אביב 31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
החידה תיפתר? זירת שוד הכספות בתל אביב, ב-31 בדצמבר/ראובן קסטרו

לפי עדויות מהאירוע, השודדים, שהיו חמושים, הגיעו למתחם הממוקם מול בית הכנסת הגדול עם מסכות מגן נגד קורונה על פניהם. הם הערימו על המאבטח, כפתו אותו, חדרו לחדר הכספות, שדדו אותו - ונמלטו. אולם, עד כה לא פורסם, ולא ברור אם המשטרה יודעת, כיצד הערימו השודדים על המאבטח ומה היה נתיב הבריחה שלהם.

חידה נוספת שנשארה תלויה באוויר היא עם איזה שלל יצאו השודדים מהחדר השמור. האירוע התרחש ביום חמישי בשעה 18:00, כשהחברה קיבלה פנייה מאדם שטען שהוא מתכוון לבצע הפקדה של כסף באחת מהכספות. במקום אותו אדם הגיעה לבניין חבורה של שודדים חמושים ורעולי פנים. הם קשרו את המאבטח והחלו לרוקן את תכולת הכספות בחדר, ששטחו 500 מ"ר. בצילומים מהמקום נראות חלק מהכספות שנערמו על רצפת המתחם, וחלק מתכולתן מפוזר מסביב.

זירת פריצת חדר הכספות במרכז תל אביב 31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
איך השודדים הערימו על המאבטח? זירת שוד הכספות בתל אביב, ב-31 בדצמבר/ראובן קסטרו

עם זאת, החברה פרסמה הודעה ללקוחותיה ובה הודגש בין היתר כי "נפרצו מספר קטן של כספות" והחקירה נמצאת בעיצומה. החברה ציינה כי לקוחות שלא קיבלו הודעה בזמן אמת על הפריצה, "הכספת שלהם לא נפרצה". בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי "חשוב לציין כי מבדיקה ראשונית עולה שכל הקופסאות שהוצאו נשארו במתחם". עם זאת, הדיווח לא כלל את הסכום שנגנב ולא היה ידוע גם אם נגנבו חפצי ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully