וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקשו להפקיד כסף - ושלפו נשקים: כך נשדד חדר הכספות "היוקרתי בישראל"

1.1.2022 / 14:10

במהלך שכמו נלקח מתסריט הוליוודי הצליחו השודדים להוליך שולל את חברת "רותניום" כשטענו שהם מתכוונים לבצע הפקדה. במקום זה הם הגיעו למבנה במרכז תל אביב, חמושים ורעולי פנים, והצליחו לקשור את השומר ולהימלט עם השלל. אף אחד מהחשודים לא נתפס עד כה

בווידאו: עשרות כספות נשדדו מחדר כספות פרטי בתל אביב/צילום: האיש האפור

חברת רותניום, שחדר הכספות שלה בתל אביב נפרץ ביום חמישי בשוד שמהלכו כאילו נלקח מתסריט הוליוודי, מתגאה באתר הבית שלה בכך שלקוחותיה "נמנים עם מועדון הלקוחות היוקרתי בישראל". למרות מה שהם מכנים "מערך האבטחה המוקפד" ש"תוכניותיו, פרוטוקולי הביצוע והנהלים שלו" הובאו לראשונה לישראל משווייץ, לדבריהם, השודדים שפרצו ביום חמישי למתחם הצליחו לגבור על מערכת האבטחה.

האירוע החל ביום חמישי בערב. בשעה 18:00, לפי דיווחיו של המאבטח במקום, החברה מקבלת פנייה מאדם שטען שהוא מתכוון לבצע הפקדה של כסף באחת מהכספות. ניתן רק לדמיין כיצד ידעו השודדים איך להערים על המאבטח, מפני שכפי שמתואר באתר החברה, משיקולי ביטחון הם אינם מפרטים את כל אמצעי האבטחה שהחברה נוקטת "לשם הגברת הביטחון".

זירת פריצת חדר הכספות במרכז תל אביב 31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
השומר הצליח להשתחרר והזעיק את המשטרה. המבנה שבו נמצא חדר הכספות/ראובן קסטרו

למאבטח נכונה הפתעה כאשר במקום אדם שמתכוון להפקיד כסף הגיעה לבניין, הממוקם מול בית הכנסת הגדול, חבורה של שודדים חמושים ורעולי פנים. הם קשרו את המאבטח והחלו לרוקן את תכולת הכספות בחדר, ששטחו 500 מ"ר. בצילומים מהמקום נראות חלק מהכספות שנערמו על רצפת המתחם, וחלק מתכולתן מפוזר מסביב.

בתום האירוע הצליח השומר להשתחרר והזעיק את המשטרה. השוטרים פתחו בחקירת האירוע, אך עד כה לא דווח על מעצרים. רק כעבור יום, ביום שישי, פורסם דבר השוד, בדיווח שלא כלל את הסכום שנגנב. לא ידוע גם אם נגנבו חפצי ערך. באתר הכספות של חברת רותניום ישנו גם, על פי אתר החברה, חדר כספות מיוחד לשמירה על תמונות ויצירות אמנות "בסטנדרטים המקובלים במיקומים היוקרתיים ביותר בעולם".

סרטי משטרה בזירת פריצת חדר הכספות במרכז תל אביב 31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
בלב מתחם הבילויים של תל אביב. זירת השוד/ראובן קסטרו

זו אינה הפעם הראשונה שמתבצע שוד במבנה ברחוב אלנבי, שכיום נמצא בלב מתחם הבילויים של תל אביב. בשנת 1947 שדדו אנשי הלח"י את סניף בנק ברקליס שהיה במקום, כדי לממן את פעילות הארגון. אנשי הלח"י שדדו שני שקי כסף משוטרים בריטים שהובילו את השקים למכונית משוריינת. במהלך מרדף שהתפתח אחרי השוד נאלצו אנשי הלח"י להיפטר מאחד השקים, אך הצליחו להשאיר בידם את השני, שהכיל 45 אלף לירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully