וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש פה אנשים שנהרגו מהקסאמים": התושבים זעמו, כנס "השלום" לא יתקיים בשדרות

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 8:16

כנס "מחזירים את השלום לשיח" היה אמור להציג גם את הקשיים של תושבי רצועת עזה. תושבי שדרות זעמו ולאחר לחץ הוחלט להעביר את הכנס למקום אחר. "להביא אירועים שבהם נפגעו תושבי עזה בתגובה למדיניות מנהיגיהם הפוגעניים, מול הסבל של תושבי שדרות - זו צביעות"

כנס של ארגוני שלום שתוכנן להתקיים ב-4 במרץ בשדרות הועבר ליישוב אחרת. זאת, בעקבות זעם התושבים על כך שהיו אמורים להיות בו תכנים שמציגים את הקשיים של תושבי רצועת עזה - כך נודע הערב (ראשון) לוואלה!.

האירוע היה אמור להתקיים תחת הכותרת "מחזירים את השלום לשיח", בו היו אמורים להיות תכנים שכוללים את הצגת הקשיים של תושבי רצועת עזה. בתגובה, תושבי שדרות זעמו ופנו לעירייה ולגורמים נוספים. לאחר לחץ על המארגנים, הוחלט להעביר את הכנס למקום אחר.

אלברט גבאי, תושב העיר ועיתונאי מקומי שהיה אחד ממובלי המחאה, אמר: "אני שמח על החלטה להעביר את הכנס משדרות. התושבים החליטו למחות על כנס השמאל הקיצוני. לא שמענו מהם שום גינוי והזדהות עם מה שתושבי שדרות עברו במשך 22 שנות קסאמים. הם לא צריכים לעשות זאת בשדרות, יש פה אנשים שנהרגו עקב הקסאמים. זה לא קשור לדמוקרטיה, זה קשור לרגישות".

מנגד, נעמיקה ציון, ממארגני הכנס, תושבת שדרות וחברת ארגון "קול אחר", אמרה בתגובה כי "מדובר בכנס שכבר כמה חודשים עומלים עליו, ומובילים אותו כ-15 ארגוני שלום. בצוות המוביל שותפים תושבים משדרות, עוטף עזה והחברה הבדואית בנגב. רצינו לשים דגש על קול אחר, שישמע מפה - קול שמאמין בשלום ובדיאלוג".

שדרות. ShutterStock
"מרבית הדוברים הם תושבי הדרום שמעורבים למען הידברות עם שכנינו – בעזה ובגדה"/ShutterStock

עוד הוסיפה ציון כי "מרבית הדוברים בכנס הם תושבי הדרום שמעורבים במשך שנים בפעילות למען הידברות עם שכנינו - בעזה ובגדה. אנחנו מאמינים בפתרונות לא אלימים לסכסוך, ולחתירה להסכמים ארוכי טווח שיביאו מזור לאזור המדמם הזה. דמוקרטיה בריאה חייבת להכיל את כל הקולות המגוונים שבתוכה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בקולו של מיעוט. מה שקורה כאן זה ניסיונות הפחדה ותבוסה לדמוקרטיה".

מי שהייתה אמורה לפתוח את הכנס היא סגנית ראש העיר יהודית אולאיל, שהופעל עליה לחץ רב מהתושבים לבטל את השתתפותה. אולאיל אמרה הערב כי "אכן מתרחשת סערה בשדרות סביב כנס שאני לא קשורה למארגנים שלו. הוזמנתי לברך בכנס שהנושא שלו החזרת השיח בנושא השלום, עמדותיי ידועות לכל, התפיסה שלי הינה מרכזית, ציונית, יהודית, ממלכתית, כשביטחון ישראל לפני הכול. אני לא מסכימה עם הדעות של כולם ובוודאי לא עם חלק מהתכנים שיוצגו בו, אך כמי שמאמינה בשלום, אני מכבדת על עצם הרצון לשלום על דרך של דיאלוג. מה גם שחלק מהיוזמים של הכנס הינם תושבי שדרות ותיקים, שגם להם שמורה הזכות להביע את דעתם בעיר. אני לא חייבת להסכים עם דעתם אבל אני כן יכולה לאפשר בעיר שדרות ריבוי דעות וריבוי קולות. אני פונה לכל מי ששלח לי הודעות בנושא הכנס מבלי להכיר את עמדותיי - אף אחד לא ילמד אותי מה זה לגור בעיר שדרות ולחוות את ירי הקסאמים, ללוות את משפחות ההרוגים ואת נפגעי החרדה, שחלקם קשורים אליי באופן אישי".

עוד בוואלה!

גורם צבאי: חמאס האיץ בנייה של מנהרות התקפיות לעבר החומה התת-קרקעית בגבול

לכתבה המלאה
יירוט מעל שדרות 16 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
יירוט מעל שדרות/מערכת וואלה!, אתר רשמי

תושבת שדרות מרים ששי מנהלת מחלקת החינון בעיר לשעבר אמרה כי "נקודת המוצא שלי היא שאין לי שום רצון להשוות בין סבל תושבי העוטף לסבלם של תושבי עזה. באזורנו ציווינו על עצמנו חיים של הגשמה וערכים, על אף המציאות שהוכתבה מכוח הרוע, השנאה והתעמולה הפלשתינאית. צו החיים בפיוס ובהבנה גובר אצלנו על הרצון לנקום או להשיב מלחמה. אך כשהמסר העיקרי מפורום שכזה הוא מבט משווה, במציאות רבת פערים, הרי מהלך שכזה הוא רק מגמתי ובלתי מאוזן. מי שלא הבין שתושבי עוטף עזה, אשר כשמם כן הם, עוטפים ומכילים לאין קץ את סבלם של תושבי עזה, עוטפים ומכילים את הרוע הגואה ואפילו את השנאה המכלה כל חלקה טובה, לא הבין דבר בעניין".

עוד הוסיפה ששי כי "אם נחוג בעיר אירוע 'שער לשלום', הרי היה בכך ביטוי לרצון שני הצדדים לפיוס, ולא על מנת לבחון את מציאות חייהם של שני הצדדים החיים ממילא בפערים תהומיים זה מול זה. לדאבוני, האירוע מחטיא את מסר הפיוס בין שני צדי הגדר, הפורום הזה הוא עלה תאנה מאוד מגמתי. להביא אירועים בהם נפגעו תושבי עזה כתגובה למדיניות מנהיגיהם הפוגעניים ולשקף אותם מול הסבל שהם חווים, לכאורה מהצד הישראלי, הרי לפניכם צביעות בפנים חשופות".

יוסי אוחיון מוביל המחאה מסר כי "אין מקום לקול אחר בשדרות, שדרות מדברת בקול אחד-קול התושבים שנפגעו ונרצחו בעיר שלהם". עוד הודה לתושבי שדרות על התמיכה והרצון לתרום מזמנם ומכספם לטובת המאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully