וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: חמאס האיץ בנייה של מנהרות התקפיות לעבר החומה התת-קרקעית בגבול

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 20:23

ביום רביעי חצו שני אנשי חמאס מהרצועה את הגבול מבלי שצה"ל הבחין בכך והשליכו בקבוק תבערה לעבר כלי הנדסי שנועד לאתר מנהרות. חלק מהמנהרות מיועדות להגיע עד החומה, ומשם מתוכנן כוח מחבלים לצאת ולטפס על גדר הגבול או לפוצץ אותה. "מדובר במשחקי חתול ועכבר"

בווידאו: הושלמת בניית החומה התת קרקעית בגבול רצועת עזה/צילום: דו"צ

חמאס האיץ את בניית המנהרות ההתקפיות לעבר החומה התת-קרקעית בגבול רצועת עזה, כך על פי גורים צבאי ששוחח עם וואלה!. על רקע זה, ביום רביעי השבוע חצו שני פלסטינים מהרצועה את הגבול מבלי שצה"ל הבחין בכך, השליכו בקבוק תבערה לעבר תא הנהג של כלי הנדסי שנועד לאתר מנהרות של חמאס - ונמלטו בחזה לעומק בשטח הפלסטיני.

בהנחיית הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט נמשכות העבודות לבניית החומה התת קרקעית למרות המתח. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
חלק מהמנהרות מיועדות להגיע עד לגבול. בניית החומה בגבול רצועת עזה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

נזק כבד נגרם למשאית כתוצאה מהשריפה, ולו התצפיתיניות היו מבחינות בפלסטינים בזמן אמת כשהם מתקרבים אל המרחב - ניתן היה להזעיק כוח לוחם כדי למנוע חדירה. גורמי צבא באוגדת עזה אמרו לוואלה! כי בזמן הבנייה של החומה נגד מנהרות נחשף מספר דו-ספרתי של מנהרות שחצו לשטח מדינת ישראל ולמרות סיום בניית החומה הזרוע הצבאית של החמאס לא ויתרה על הרעיון לחפור מנהרות התקפיות לעבר ישראל.

חלק מהמנהרות שמנסים פעילי החמאס לחפור אמורות להגיע עד החומה, ומשם תכננן כוח מחבלים לצאת ולטפס על הגדר או לפוצץ אותה, וחלק אחר נועד לבחון את איכות המערכות הטכנולוגיות בצה"ל. באשר להאצת התוכנית לבניית מנהרות הוסיפו גורמים צבאיים כי "מדובר במשחקי חתול ועכבר. הם עדיין עסוקים בללמוד את המערכות הטכנולוגיות של צה"ל והחומה נגד מנהרות. ברגע שהם יבינו כמה צה"ל חזק גם בתת-קרקע ושלא ניתן לחצות את החומה התת-קרקעית, הם יחפשו מסלול איום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully