וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: אין פגסוס למשטרה, מדובר בספין ומישהו ישלם על זה

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 20:00

המפכ"ל לשעבר התייחס לסערה בכנס באוניברסיטת רייכמן ואמר שככל הידוע לו, הבדיקות העלו כי "לא היה ולא נברא דבר". לדבריו, המשטרה רשאית לבצע חיפוש בטלפונים ניידים כשהם נמצאים ברשותה, ואילו התוכנה של פגסוס שואבת מידע מרחוק. "הפיקוח המשפטי מטורף, ובצדק גמור"

בווידאו: אלשיך: אין פגסוס למשטרה, מדובר בספין"/מערכת וואלה!

המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, התייחס הערב (ראשון) לפרשת האזנות הסתר ואמר כי "מדובר בספין, ומישהו ישלם על זה". אלשיך ביקש להבהיר כי "אין פגסוס למשטרת ישראל", וכי כל השמות שהתפרסמו בתחקיר כלכליסט "נבדקו לעומק, ולא היה ולא נברא". את הדברים אמר בהשקת קתדרת מנהיגות לאומית ומחשבה צבאית ע"ש אריק שרון באוניברסיטת רייכמן.

למשטרה מותר לעשות חיפוש כשהכלי באמתחתך אבל זה מאפשר בעשרה ימים גג, לא עשר שנים אחורה", הסביר אלשיך. "הפיקוח המשפטי שם הוא מטורף ובצדק גמור, זה תהליך מדוד". המפכ"ל הדגיש כי הוא "סומך על האנשים, שגם אחרי שעזבתי, שמרו על קדושת התהליך ועל פרטיות האזרחים".

רוני אלשיך בכנס אוניברסיטת רייכמן בסימן 20 שנה למבצע חומת מגן, 13 בפברואר 2022. עדי כהן צדק, אתר רשמי
"אין פגסוס". אלשיך, הערב/אתר רשמי, עדי כהן צדק

לפי גורמים המעורים בנושא, ממצאי ועדת הבדיקה בראשות עורך הדין עמית מררי העלו כי מתוך 26 השמות שהופיעו בתחקיר כלכליסט, רק בחקירת עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, התגלו חריגות בשאיבת המידע ממכשירו האישי על ידי יחידת הסיגנט, בכך שנשאב מידע שאינו רלוונטי לחקירה. עם זאת, הוא לא הועבר לידי אגף החקירות במשטרה ולא נחשף בפני אנשי יחידת הסיגנט.

גורמים במשטרה אמרו אתמול כי עצם חשיפת השימוש המשטרתי בתוכנת פגסוס עלולה ליצור "נזק אדיר". "חשפו פה כלי שהרבה ארגוני פשיעה לא ידעו עליו, וזה יגרום להם להיזהר", טענו הגורמים. "יהיה פה מישהו שיצטרך לבקש סליחה מהאזרחים, לא מהמשטרה, כי בסופו של דבר זו פגיעה בכלים שעומדים לרשות המשטרה ומחלישים אותה".

בשבוע שעבר פורסם בתחקיר כלכליסט כי המשטרה השתמשה בתוכנת פגסוס של חברת NSO נגד עד המדינה שלמה פילבר, איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה לשעבר בקבוצת בזק-וואלה שאול אלוביץ', הנאשמת במתן שוחד בתיק 4000, ומעורבים נוספים. בעקבות הפרסומים דרשו הסניגורים של הנאשמים להשהות את הדיונים בתיק עד שתתברר התמונה המלאה של השימוש ברוגלות.

פרקליטות מיסוי וכלכלה עדכנה אתמול את בית המשפט המחוזי בירושלים כי לא נרשמו חריגות בהאזנות הסתר למעורבים בתיקי האלפים, כי לא נעשו פעולות נגד גורמים שלא תחת צו של בית משפט, כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק, וכי הרשות לניירות ערך עצמה לא עשתה כל שימוש ברוגלה במסגרת החקירה, "במישרין או בעקיפין". בהודעת הפרקליטות נאמר כי נבדקו 1,500 מספרי טלפון שהיו מעורבים בחקירה, וכי נעשתה בדיקה גם מול חברת NSO בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully