וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה: בנט יחליט האם להקים ועדת חקירה בנושא פרשיית פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 8:20

ממצאי ועדת הבדיקה לבחינת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנת פגסוס יועברו לידי ראש הממשלה, שיכריע האם להקים ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית בנושא. לפי הממצאים, רק בחקירת שלמה פילבר נשאב מידע לא רלוונטי. כמו כן, נעשה נסיון כושל להפעיל את התוכנה על שני ראשי ערים

בווידאו: בנט לפיד וליברמן מתייחסים לפרשת NSO/צילום: לע"מ וערוץ הכנסת

ממצאי ועדת הבדיקה לבחינת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנת פגסוס עשויים להגיע היום (ראשון) לידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שיכריע בשאלת הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה. לפי גורמים המעורים בנושא, ממצאי ועדת הבדיקה בראשות עורך הדין עמית מררי העלו כי מתוך 26 השמות שהופיעו בתחקיר כלכליסט, רק בחקירת עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, התגלו חריגות בשאיבת המידע ממכשירו האישי על ידי יחידת הסיגנט, בכך שנשאב מידע שאינו רלוונטי לחקירה. עם זאת, הוא לא הועבר לידי אגף החקירות במשטרה ולא נחשף בפני אנשי יחידת הסיגנט.

עוד עולה מממצאי ועדת הבדיקה כי במסגרת חקירת המשטרה נגדי ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג וראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, נעשו ניסינות להפעלת תוכנת הרגולה פגסוס, אך אלה נכשלו בשל "פערים טכנלוגיים".

אחד ממשרדי NSO. רויטרס
נעשו נסיונות כושלים להפעיל את תוכנת הרוגלה על מרים פיירברג ויעקב פרץ/רויטרס

גורמים במשטרה אמרו אתמול כי עצם חשיפת השימוש המשטרתי בתוכנת פגסוס עלולה ליצור "נזק אדיר". "חשפו פה כלי שהרבה ארגוני פשיעה לא ידעו עליו, וזה יגרום להם להיזהר", טענו הגורמים. "יהיה פה מישהו שיצטרך לבקש סליחה מהאזרחים, לא מהמשטרה, כי בסופו של דבר זו פגיעה בכלים שעומדים לרשות המשטרה ומחלישים אותה".

עם הפרסום ב"כלכליסט" על שימוש בתוכנת פגסוס בידי המשטרה ללא צו שופט ועם חריגות מצווים שניתנו להם, עלתה דרישה ציבורית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את השימוש המשטרתי בתוכנה. דרישה זו זכתה לגיבוי פוליטי גם מתוך הממשלה, אך לאור הממצאים של ועדת הבדיקה בנוגע לרשימת 26 האישים שפורסמה, ייתכן והממשלה תטיל על הוועדה להמשיך בבדיקה מקיפה יותר של תיקים נוספים שהסתייעו בשימוש בתכונה, ובכך תביא לדחייה מהכרעה האם להקים ועדת חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully