וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך מגיב לראשונה לפרשת NSO: אין לפרסומים אחיזה במציאות

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 0:09

המפכ"ל לשעבר הגיב על הפרשה, בה המשטרה לכאורה עקבה אחר אזרחים באמצעות תוכנת ריגול, וטען כי אין שחר לפרסומים. הוא הצר על כך שממצאי הבדיקה שערכה המשטרה בעניין התקבלו בזלזול. "אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל שידם מגעת", אמר

בווידאו: אלשיך מגיב לפרשת NSO/מערכת וואלה!

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך הגיב היום (רביעי) לראשונה לפרשת תוכנת הריגול במשטרה, ואמר כי "לפרסומים אין אחיזה במציאות". הוא טען שסירב להתייחס לפרשה עד היום בשל הנחתו שיש להשאיר את הטיפול ליתר הגופים הבודקים אותה, וכן בשל הקושי לבדוק את הטענות שפורסמו בשלב זה.

הוא הצר על כך שעל אף שהמשטרה ערכה בדיקה פנימית בעניין הפרשה, הממצאים התקבלו ב"זלזול על ידי חלק מהגורמים". "כמי שמכיר מקרוב את הבודקים שעסקו הפעם במלאכה, לא רק שאינני מזלזל בהם, אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל שידם מגעת", אמר.

"הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק, מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר", אמר. הוא הוסיף כי בכוונתו להציג את עמדתו בעניין לאחר ש"אשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה".

עדותו של רוני אלשיך בוועדת נאור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, מלחה, ירושלים, 11 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לפרסומים אין אחיזה במציאות". אלשיך/פלאש 90, יונתן זינדל

אלשיך אמר שנמנע מלהגיב לפרשה עד כה בשל רצונו להשאיר את הטיפול לגופים האמונים על כך, "הגם שזה מתסכל מאוד, במישור האישי", לדבריו. עם זאת, בשל הכותרות שפורסמו לפני יומיים, החליט להגיב לפרשה "למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה, אין לה אחיזה במציאות".

סיבה נוספת להימנעותו להתייחס לפרשה, היתה "הקושי להתמודד מול טענות כלליות שהן בגדר עננה ללא ראיות, אך גם ללא קצה חוט לבדיקה".

עוד בוואלה!

כדי להגיע לחקר האמת בפרשת הריגול המשטרתי צריך ראיות. עד כה לא ראינו אף אחת מהן

לכתבה המלאה
אחד ממשרדי NSO. רויטרס
אחד ממשרדי NSO/רויטרס

בתוך כך, במסיבת עיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא המאבק ביוקר המחיה, הוא התייחס לפרשת הריגול המשטרתי ואמר כי "אם זה קרה זה חמור ביותר ולא יכול לקרות במדינה דמוקרטית. השאלה האם זה התקיים, אנחנו לא יודעים שזה בכלל קרה. לכן יש צוות בדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש בשיתוף עם המוסד והשב"כ כדי לקבל תשובה עובדתית". לגבי ועדת חקירה ממלכתית הצהיר ראש הממשלה כי "אם זה קרה אני הולך 'אול-אין' לוועדת חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully