וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממנכ"לים של משרדי ממשלה ועד לאנשי עסקים: אלה הבכירים שאצלם הושתלה תוכנת פגסוס של NSO

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 11:47

לפי כלכליסט, המשטרה שלפה את המידע האישי מהבכירים לפני פתיחת בחקירה וללא אישור חוקי. בין השמות הבולטים: פעילי מחאות הנכים, מנהלי חברות ענק, ראשי ערים ואפילו קרובי ראש הממשלה לשעבר. דובר המשטרה מסר: "לא נפל פגם בעבודת המשטרה, הפסיקו לפגוע בשוטרים"

בווידאו: עימות בוועדה לביטחון פנים על שימוש ישראל בתוכנת פגסוס של NSO/צילום: ערוץ הכנסת

המשטרה שתלה את תוכנת הריגול של NSO בבכירים במגזר הציבורי והפרטי - כך פרסם הבוקר (שני) האתר "כלכליסט". בין השמות שניתן למצוא ברשימה, בנו של ראש הממשלה לשעבר אבנר נתניהו, איש העסקים רמי לוי ומנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד.

לפי חשיפת כלכליסט המשטרה שתלה את תוכנות הריגול ללא פתיחת חקירה וללא אישור חוקי לכך. בין "המודבקים" בתוכנה, עיתונאי וואלה!, מנכ"לי וואלה! לשעבר אילן ישועה ואבירם אלעד, סטלה הנדלר לשעבר מנכ"לית בזק, איריס אלוביץ' בת זוגו של בעל השליטה בבזק לשעבר, מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, יאיר כץ יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית ובנו של ח"כ חיים כץ, מנכ"לי משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר ושלמה פילבר, דודו מזרחי מנכ"ל בזק, אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יועציו של נתניהו יונתן אוריך וטופז לוק, יורם שמחון ראש המועצה מבשרת ציון, מרים פיירברג ראש עיריית נתניה, מוטי ששון ראש העיר חולון ויעקב פרץ ראש העיר קריית אתא.

אחד ממשרדי NSO. רויטרס
"אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה"/רויטרס

דובר המשטרה אלי לוי אמר בריאיון ב-103FM כי "נעשה עוול לשוטרים. בוא ניתן לוועדה לעשות את שלה. אנחנו פתוחים לכל בדיקה בשקיפות מלאה, די לעשות עוול למשטרה, אלה אנשים עתירי זכויות. עד כה לא נפל פגם בעבודת המשטרה, אם שוטר עבר עבירה הוא יעמוד לדין. כל מה שנעשה עד רגע זה, נעשה על פי חוק".

"אני מכיר מקרוב את עבודת המשטרה", המשיך אלי לוי, "אנחנו שקופים בצורה המלאה ביותר, איש במשטרה לא מוטרד מהפרסומים, אנחנו בשקיפות מלאה. בבקשה להפסיק בלפגוע בשוטרים. בוא ניתן לוועדה לעשות את שלה. אני פה מרגע זה בשביל להיות השכפ"ץ של השוטרים".

בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אבנר אמר לאחר הפרסום כי "אשכרה זה קרה גם לי. באמת שאני בהלם. מסתבר שאין שום חשיבות לשטויות האלה, 'כן מעורב בפוליטיקה, לא מעורב', וזה יקרה גם לכם".

שלמה פילבר, אצלו נמצאה תוכנת הריגול כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "אז יש עוד מפוגססים?".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "‏אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט הרב גלעד קריב (העבודה) פנה אל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר המשפטים גדעון סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את הפרשה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות.

דיון אבנר נתניהו נגד ברק כהן, השלום ת"א, 4 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"באמת שאני בהלם". אבנר נתניהו/ראובן קסטרו

"יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה", אמר קריב. "לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית - זהו הצעד הנדרש בעת הזו".

"בכוונתי לשוחח בנושא זה עם השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, ובמידת הצורך לגבש קריאה משותפת של חברי ועדת החוקה".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כתבה בחשבון הטוויטר: "המשך החשיפות לגבי תוכנות הרוגלה לא משאירות מקום לספק: מדובר ברעידת אדמה שמצריכה לא פחות מוועדת חקירה ממלכתית. המחשבה שמדינה דמוקרטית מרגלת אחרי אזרחיה כאחרונת הדיקטטורות מדירה שינה. אין מקום לשום תירוץ או פלפול. ועדת חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully