וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת מחירי התחבורה הציבורית נדחתה; גם דיפלומט דוחה את התייקרות מוצריה

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 19:11

שרת התחבורה הודיעה כי העלייה תידחה בכמה חודשים, בהם ייבחן מבנה המחירים. עוד קודם לכן, חברת ההפצה מהגדולות בישראל, שמייבאת בין היתר את המותגים היינז, סטאר קיסט ופמפרס, נענתה לבקשה להקפיא את ייקור המוצרים עד לאחר פסח ותקפה את הממשלה: "מוצגים כרודפי בצע"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לגל עליות המחירים/צילום: ערוץ הכנסת

ההעלאה המתוכננת במחירי התחבורה הציבורית נדחתה במספר חודשים, בהם ייבחן מבנה המחירים בתחבורה הציבורית - כך הודיעה הערב (רביעי) שרת התחבורה מרב מיכאלי. עליית המחירים הצפויה הייתה אמורה להיכנס לתוקף בהתאם לסל התשומות בתחבורה הציבורית, וזו הייתה צפויה להתייקר בדומה להתייקרות הרוחבית בענפים אחרים במשק.

הדחייה מגיעה לאחר שמיכאלי, בשיתוף עם שר האוצר ליברמן, הגישו בקשה לדחייה לוועדת המחירים וזו קיבלה את הבקשה והמליצה לפעול בהתאם. "בימים אלה של התייקרויות ועליות מחירים לציבור הישראלי, אני שמחה להוביל, יחד עם חברי שר האוצר, מהלך שבולם לחודשים הקרובים את עליית מחירי התחבורה הציבורית שלנו שמשמשת רבות ורבים כל כך", מסרה מיכאלי.

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020/ראובן קסטרו

בד בבד, חברת ההפצה דיפלומט, אחת היבואניות הגדולות של מוצרי מזון בישראל, הודיעה הערב כי גם היא מקפיאה את העלאת המחירים שתכננה, עד לאחר פסח. דיפלומט מייבאת עשרות מותגים מובילים, בין היתר את ג'ילט, סטאר קיסט, היינז, פמפרס, אוראו, מזולה, בלו בנד, לוטוס, ג'ייקובס ומילקה.

ההודעה של דיפלומט מצטרפת לחברות נוספות שהודיעו על מהלכים דומים בשל המחאה הציבורית המתרחבת. אמש, הכריזה חברת אסם-נסטלה כי החליטה לדחות את התייקרות מוצריה בשלושה חודשים. זאת, לאחר פגישה בין שר האוצר אביגדור ליברמן ליו"ר החברה דן פרופר והמנכ"ל אבי בן אסאייג.

השלושה סיכמו בפגישה כי העלאת המחירים תתרחש רק לאחר הפסח. על פי הודעת החברה, בשלושת החודשים הבאים היא תקיים "בחינה מעמיקה" של דרכים שונות למתן את ההתייקרות הצפויה. לפניה הכריזה סנו כי תוזיל את מוצריה, ושטראוס כי תקפיא את ההתייקרויות.

עוד בוואלה!

גם אסם נכנעת ללחץ: עליית המחירים תידחה בשלושה חודשים

לכתבה המלאה
סופר של רשת אושר עד, גבעת שאול ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
הודעתה של דיפלומט מגיעה אחרי שכמה חברות כבר הדיעו על הוזלה או הקפאת התייקרות/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות שהסכימה להקפיא את העלאת המחירים, דיפלומט תקפה את שר האוצר והממשלה: "ההתייחסות כעבירה על החוק לפעולות עסקיות לגיטימיות של החברה והניסיונות להציג את המגזר העסקי כרודף בצע, אינם ראויים, פוגעניים וחוטאים לאמת".

"זה הזמן לנסות ולפעול לשנות את המצב על ידי שיתוף פעולה בין הממשלה, היצרנים, היבואנים והקמעונאים הגדולים, למציאת דרכים להורדת עלויות, כולל הפחתת מיסים ישירים ועקיפים, הקלות רגולטוריות ועוד", הוסיפה החברה. "כל הקלה כזו תועבר מידית להוזלת המוצרים ללקוחותינו. אנו פתוחים כמובן לכל דיאלוג בנושא, שכן במאמץ משותף של הסקטור העסקי ושל הממשלה, ניתן בוודאות להגיע לתוצאה טובה יותר עבור כלל הציבור הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • דיפלומט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully