וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ויוקר המחיה: יבחן ריכוזיות בענפים בהם צפויה הייקרות

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 16:20

שר האוצר פנה לוועדת המחירים בבקשה לבחון ריכוזיות בתחום מוצרי הצריכה שצפויים להתייקר: "פניתי הבוקר לוועדת המחירים שתבחן שימוש החברות בכוח שוק עודף לצורך גריפת רווחים עודפים על חשבון הציבור". על הכוונת: אסם, דיפלומט, שסטוביץ', ליימן שליסל ורסטרטו

שר האוצר, אביגדור ליברמן, נרתם למלחמה ביוקר המחיה. ליברמן פנה את ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לבחון את רמות הריכוזיות בשווקים של מוצרי צריכה שצפויים להתייקר.

במכתב צוין כי גל הדיווחים להעלאת מחירים מעלה חשש לשימוש של החברות בכוח שוק עודף לצורך גריפת רווחים עודפים, על חשבון הציבור.

שר האוצר פנה לוועדה בכדי שתבחן את רמת הריכוזיות בשווקים של המוצרים המרכזיים שמיוצרים או מיובאים על ידי החברות האמורות, יחד עם רמות הרווחיות של השחקנים המרכזיים בשווקים הללו. בחינה זו תאפשר לבחון האם מתקיים החשש האמור וקיימת הצדקה לנקיטת צעדים נוספים.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 31 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר, אביגדור ליברמן: יבחן ריכוזיות בענפים שבהם יעלו המחירים/פלאש 90, יונתן זינדל

מי על הכוונת של שר האוצר?

בפנייתו ביקש שר האוצר לבחון את מחיר מוצרי הצריכה על ידי החברות הבאות:

1. אסם-נסטלה
2. דיפלומט מפיצים
3. שסטוביץ'
4. רסטרטו (החברה המרכזית) יבוא ושיווק
5. ליימן -שליסל

ליברמן: "אנחנו מברכים על החלטת החברות שנענו לפנייתנו ובחרו שלא לעלות, ואף להוזיל, את מחירי מוצריהן ובכך הפגינו סולדיריות בתקופה המורכבת שפוקדת אותנו בימים אלו. את פעילות יתר החברות אנחנו נבחן בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ולראיה פניתי הבוקר לוועדת המחירים שתבחן מהר ככל הניתן את שימושן של החברות בכוח שוק עודף לצורך גריפת רווחים עודפים על חשבון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully