וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אסם נכנעת ללחץ: עליית המחירים תידחה בשלושה חודשים

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 20:01

במהלך פגישה עם שר האוצר, בכירי החברה הודיעו כי ההתייקרות במוצרי החברה תתרחש רק לאחר פסח. לדבריהם, עד אז תבחן החברה כיצד ניתן למתן את עליית המחירים. הודעת אסם מצטרפת להכרזת סנו ושטראוס, כשהראשונה תוזיל מחירים והשנייה תקפיא את העלאתן

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לגל עליות המחירים/צילום: ערוץ הכנסת

חברת אסם-נסטלה הודיעה הערב (שלישי) כי החליטה לדחות את התייקרות מוצריה בשלושה חודשים. זאת, לאחר פגישה בין שר האוצר אביגדור ליברמן ליו"ר החברה דן פרופר והמנכ"ל אבי בן אסאייג.

השלושה סיכמו בפגישה כי העלאת המחירים תתרחש רק לאחר הפסח. על פי הודעת החברה, בשלושת החודשים הבאים היא תקיים "בחינה מעמיקה" של דרכים שונות למתן את ההתייקרות הצפויה. הודעת אסם מצטרפת להכרזת סנו, לפיה תוזיל את מוצריה, ולהודעת סטראוס כי תקפיא את ההתיקרויות.

מוצרי אסם. ראובן קסטרו
העלאת המחירים נדחתה/ראובן קסטרו

גם לאחר שהעלאת המחירים של ענקיות המזון הוקפאו, חודש פברואר צפוי להיות יקר במיוחד לתושבי ישראל. מהיום, מחירו של ליטר בנזין 95 יקר ב-34 אגורות, מה שאומר שמחיר ליטר בנזין 95 יעמוד על 6.71 שקלים חדשים.

הסיבה להתייקרות מחירי הדלק היא ככל הנראה הקטנת תפוקת הדלק על ידי היצאניות הגדולות, שנועדה לשמור על מחירו לאורך השנה הראשונה לקורונה, עת ירד הביקוש. אמנם ההשפעות הכלכליות של הקורונה פחתו ורוב כלכלות העולם התאוששו, אך ההיצע לא גדל בהלימה להתאוששות.

עוד בוואלה!

פברואר היקר: מחירי הדלק, החשמל והמזון מתייקרים החל מהיום

לכתבה המלאה
מוצרי אסם. ראובן קסטרו
העלאת המחירים תתרחש רק לאחר הפסח/ראובן קסטרו

גם מחירי החשמל התייקרו ב-5.7%, כשהגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה ביותר מ-100%. ברשות החשמל שאמונה על תעריפי החשמל מסבירים כי למרות המעבר לגז טבעי, הרי שבשנת 2021 ,כ-23% מסך הייצור המשקי נעשה באמצעות פחם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully