וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פברואר היקר: מחירי הדלק, החשמל והמזון מתייקרים החל מהיום

1.2.2022 / 6:30

על אף העובדה שסנו ושטראוס הודיעו כי אין בכוונתם להעלות מחירים, הרי שזהו רק חלק קטן, והחל מהחודש הקרוב - נשלם יותר. הסיבות לכך הן בין השאר משבר הקורונה וההשפעות הכלכליות שלו על המשק העולמי, וגם עלויות השינוע של הסחורות. אז איפה המחירים עולים, בכמה ולמה?

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לגל עליות המחירים/צילום: ערוץ הכנסת

מחירי הדלק, החשמל והמזון עלו החל מהיום (שלישי), וכך חודש פברואר צפוי להיות יקר במיוחד. אז על מה נשלם יותר, כמה ולמה? וואלה! עושים סדר.

מהיום, מחירו של ליטר בנזין 95 יקר ב-34 אגורות מה שאומר שליטר בנזין 95 יעמוד על 6.71 שקלים חדשים. הסיבה להתייקרות מחירי הדלק היא ככל הנראה הקטנת תפוקת הדלק על ידי היצאניות הגדולות, שנועדה לשמור על מחירו לאורך השנה הראשונה לקורונה, עת ירד הביקוש. אמנם ההשפעות הכלכליות של הקורונה פחתו ורוב כלכלות העולם התאוששו, אך ההיצע לא גדל בהלימה להתאוששות.

גם מחירי החשמל התייקרו בכ-5.7% כשהגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה ביותר מ-100%. ברשות החשמל שאמונה על תעריפי החשמל מסבירים כי למרות המעבר לגז טבעי, הרי שבשנת 2021 ,כ-23% מסך הייצור המשקי נעשה באמצעות פחם.

סופר של רשת אושר עד, גבעת שאול ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
הכינו את הארנקים/פלאש 90, יונתן זינדל

ומה לגבי מחירי המזון? אחרי שאתמול סנו ושטראוס הודיעו לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי שאין בכוונתם להעלות מחירים, בחברת אסם הודיעו דווקא שהם כן מעלים.

מנכ"ל החברה אבי בן אסאייג כתב אמש לליברמן וברביבאי: "בפתח הדברים, נאמר כי ההחלטה, להעלות את מחירי חלק ממוצרי החברה, התקבלה בלב כבד ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות השונות להימנע ולמתן העלאה זו. נדגיש, כי נשמח להציג בפניכם ובפני הצוותים המקצועיים את הנתונים והעובדות שהביאונו להחלטה לא פשוטה זו".

"במהלך השנתיים האחרונות אנו עדים להתייקרות חסרת תקדים של עשרות אחוזים במחירי כלל חומרי הגלם, חומרי האריזה ומאות אחוזים בעלויות ההובלה. אכן, שערי החליפין האירו לנו פנים בתקופה זו, והשקל התחזק בשנים 2020 ו-2021 ביחס לדולר ולאירו ב-8.9% ו-2.8% בהתאמה. אך עובדה זו מרככת רק במעט את התייקרות חומרי הגלם, האריזה וההובלה. בסיכומו של דבר אנו עדים להתייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully