וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על מחיר הפסטה: האם האלטרנטיבות הזולות לאסם עומדות במבחן הטעם?

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 12:50

ברקע גל עליית המחירים במשק הישראלי והמחאה הציבורית שצפה בעקבותיו, שדרני 103FM ערכו מבחן טעימות עיוור לסוגי הפסטות במשק, שבישל השף ברק אלופר. לאחר הטעימות קבעו - ההבדלים מינוריים. "אין טעם לשלם 5.90 שקלים על מוצר שאתה יכול בקלות לקבל ב-2.90 שקלים"

בווידאו: מבחן הפסטה של התכנית "שבע תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM/צילום סטילס, ראובן קסטרו, צילום ווידאו: 103FM

ברקע גל עליית המחירים במשק הישראלי והמחאה הציבורית שצפה בעקבותיו, שדרני 103FM, גולן יוכפז וענת דוידוב, ערכו מבחן טעימות עיוור לסוגי הפסטות במשק. השף ברק אלופר בישל פסטת אסם לצד פסטות 'שדות' ו'טעמן', במטרה לקבוע אם האלטרנטיבות הזולות יותר עוברות גם את מבחן הטעם.

במבחן, השתמש השף אלופר בשלוש פסטות מסוג פנה של החברות 'אסם', 'שדות' ו'טעמן'. כל הפסטות בושלו בצורה זהה והוגשו באותו האופן - ברוטב עגבניות, ברוטב אליו אוליו וללא רוטב. המגישים, שהתאמצו לעמוד על ההבדלים, כשלו במשימה.

השף אלופר הסיק כי אין הבדל מהותי בין הפסטות. "בין 'טעמן' ל'שדות' אין הבדל מבחינת המראה, 'אסם' היא פסטה קצת יותר ארוכה בפנה. זה ההבדל", אמר. "מדובר באותו מפעל, אותו יצרן, אותו מוצר לגמרי. אין הבדל, במיוחד ברוטב עדין. אם הרוטב היה יותר מתובל או אגרסיבי, בכלל לא היה הבדל. הייתי צריך לסמן לעצמי את הפסטות כדי להבדיל".

באשר לעלות הייבוא השונה, שעשויה להשפיע על המחיר, אמר השף כי שלוש הפסטות לא מיוצרות בארץ - אסם באיטליה והאחרות בטורקיה, שזולה יותר לייבוא. "בגדול, עלות הייבוא אינה הסיבה לתת 50% יותר במחיר", הוסיף. כשנשאל האם להערכתו יהיה נבון מבחינה צרכנית להכין פסטה באופן ביתי, השיב כי "בסוף, המוצרים האלה פונים למשק הביתי, לאמא שרוצה לעשות ארוחת צהריים קלילה לילדים. אפשר לייצר לבד, אבל לא זה יהיה הפתרון".

גולן יוכפז סיכם כי "אין טעם לשלם 5.90 שקלים על מוצר זהה או כמעט זהה שאפשר לקבל ב-2.90 שקלים". אלופר הוסיף "שכל אחד יעשה את החושבים שלו", והמליץ "ללכת על מה שנוח לכם יותר בכיס, ההבדלים מינוריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully