וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הגיע לביקור ראשון בבחריין ויחתום על הסכם ביטחוני היסטורי

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 12:21

שר הביטחון נחת לבחריין לביקור ראשון מסוגו. בהמשך עתיד גנץ להיפגש עם יורש העצר ולחתום על הסכם ביטחוני עם שר ההגנה והרמטכ"ל של בחריין. וגם העבר ההיסטורי של מטוסו, שברקע המתיחות בין מדינות המפרץ לאיראן טס מעל סעודיה

בווידאו: גנץ הגיע לביקור בבחריין/צילום: אלעד מלכה / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נחת היום (רביעי) בשדה התעופה במנאמה, בירת בחריין, לביקור רשמי ראשון אי פעם של שר ביטחון ישראלי במדינה. במהלך הביקור יבקר גנץ בצי החמישי ויתקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה. לאחר מכן ייפגש עם שר ההגנה והרמטכ"ל של בחריין לחתימה על הסכם ביטחוני היסטורי (כולל חתימה על הסכם mou - מסמך שמטרתו הנעת שיתוף פעולה עסקי). בהמשך, יוועד עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין.

שר הביטחון הגיע כשהוא מלווה בראש המטה מעיין ישראלי, בראש האגף המדיני-ביטחוני זהר פלטי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף. גנץ ומלוויו התקבלו למדינה בטקס קבלת פנים על ידי שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסאן אלנעימי.

שר הביטחון בני גנץ נחת בבחריין לביקור רשמי ראשון, 2 בפברואר 2022. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
במהלך הביקור יבקר בצי החמישי ויתקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה, בני גנץ/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הביקור של שר הביטחון מתנהל כשברקע המתיחות במפרץ עם איראן וארגון הטרור החות'ים. למתיחות זו מתווספת העובדה שמטוס של חיל האוויר הישראלי טס מעל סעודיה בדרכו למדינה. מדובר במסר ישראלי ברור לאיראן, כשמשטר האייתולות משחק בשטח סורי ולבנוני מול גבולות ישראל, ישראל בתגובה עושה את אותו הדבר במפרץ.

המזכר הביטחוני עליו יחתום מחר שר הביטחון עשוי להוביל להידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לבחריין וייתכן מאוד ובעתיד הנראה לעין יוביל לתמורות כמו הרחבת ההתראה הישראלית מפני איומים שונים כמו טילים בליסטים ועוד.

שר הביטחון בני גנץ נחת בבחריין לביקור רשמי ראשון, 2 בפברואר 2022. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הביקור ברקע מתיחות במפרץ עם איראן וארגון הטרור החות׳ים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

עם נחיתתו של שר הביטחון במדינה, הפך מטוס ה"ראם" בו המריא למטוס הראשון של חיל האוויר הישראלי שנוחת על אדמת בחריין. אולם מעבר להישג זה, מדובר במטוס עבר היסטורי.

בספטמבר 1974 הועבר המטוס לרשות ממשלת מצרים והוסב לתובלת אח"מ כשהוא מסומן במספר הזנב 01 ומשמש את נשיא מצרים. ב-19 בנובמבר 1977 נחת המטוס בשדה התעופה לוד כשהוא מוביל את נשיא מצרים אנואר סאדאת בביקורו ההיסטורי בישראל - ביקור שהחל את תהליך השלום בין ישראל ומצרים.

בשנת 2005 עבר המטוס הסבה למטוס נוסעים של חברת התעופה אומגה אייר. ב-17 בפברואר 2011 הוכנס המטוס לשרות בחיל האוויר בטייסת 120 כשהוא נושא את מספר הזנב 295 וצבוע אפור בסכימת הצביעה החדשה של מטוסי הראם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully