וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת נאם בבונדסטאג לרגל יום השואה הבינלאומי: "שתי האומות נבנו מחדש מתוך הטראומה"

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 12:52

מיקי לוי נשא את נאומו בעברית בטקס לציון 77 שנה לשחרור אושוויץ שנערך בבונדסטאג, לראשונה בהשתתפות יו"ר כנסת ישראל. בנאום דיבר על קורבנות השואה ועל היחסים של גרמניה וישראל שצמחו בשנים שלאחריה. בסיום הקריא קדיש והשתנק בבכי

בווידאו: יו"ר הכנסת אומר תפילת קדיש בבונדסטאג/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הכנסת מיקי לוי נשא היום (חמישי) דברים בפרלמנט הגרמני לציון יום השואה הבינלאומי ו-77 שנים לשחרור מחנה אושוויץ. לוי נאם בעברית בכינוס הבונדסטאג המוקדש לקורבנות הנאציזם, לאחר שהוזמן על ידי נשיאת הבודנסטג, בארבל באס, שנשאה דברים גם היא בגרמנית. באירוע נאמה גם ניצולת השואה ד"ר אינגה אויירבאכר.

בפתיחת נאומו הודה לוי לנשיאת הבודנסטג על הזמנתה לאירוע. "דווקא כאן, בבניין ההיסטורי הזה, בית הפרלמנט הגרמני, אפשר לתפוש - ולו במעט - את היכולת של בני האדם, לנצל את הדמוקרטיה כדי להביסה", אמר. "זהו מקום בו האנושות מתחה את גבולות הרוע - מקום בו אובדן הערכים -הפך מסגרת דמוקרטית לעריצות גזענית ומפלה".

יו"ר הכנסת מיקי לוי נכנס למליאת הבונדסטאג עם נשיא גרמניה שטיינמאייר ושורדת השואה אינגה אויירבכר, 27 בינואר 2022. ללא, אתר רשמי
לוי נכנס למליאת הבונדסטאג עם נשיא גרמניה וניצולת השואה אויירבכר, הבוקר/אתר רשמי, ללא

"האם אפשר בכלל לתפוש מספר כמו שישה מיליון?", אמר לוי. "חוק המספרים הגדולים מוסיף שכבת ריחוק מסוימת, כזו החוטאת לקורבנות ולשורדי השואה כשהיא מצמצמת עוד את מידת האנושיות שלהם.
שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואת יהודי אירופה, הם גם שישה מיליון סיפורים. סיפורים על חיים שיכלו להיות, סיפורים על מי שאינם.

הוא פנה לניצולת השואה שנכחה באולם ואמר: "הגברת אינגה אורבכר. את שיצרת קול אנושי, בולט ויוצא דופן בתיאור ועיצוב זיכרון השואה. קול שמגדיר את כוחו של סיפור אנושי - לחצוב לבבות, לחדור כל נקודת מבט, להעביר את המסר. אחרת זה בלתי נתפש שילדה הספיקה להיות ילדה רק שבע שנים, בטרם גורשה למחנה ריכוז. זה בלתי נתפש שלוקחים מילדה את הילדות שלה. את משפחתה. את צלם האנוש שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הכנסת מיקי לוי נואם במליאת הבונדסטאג, 27 בינואר 2022. ערוץ כנסת, צילום מסך
לוי בתום הטקס, הבוקר/צילום מסך, ערוץ כנסת

עוד דיבר לוי על יחסי ישראל-גרמניה. "ב-80 שנה ושבעה ימים אלה הצלחנו - שתי האומות, לקום מתוך טראומה לאומית היסטורית ולהיבנות מחדש, באומץ ובנחישות", אמר. "גרמניה וישראל בנו גשר הרואה עין בעין את עוצמת הדמוקרטיה וחשיבותה, כמו גם את ההכרח לעבוד יחד כדי לשמור עליה, שוב ושוב, יום יום.

"קידמנו קשרים בין העמים בעולמות היצירה והתרבות. הטכנולוגיה והחדשנות. הסחר, המחקר והפיתוח. הרפואה, המדע והאקדמיה. יצרנו שיתופי פעולה ביטחוניים ומודיעיניים. ושיתופי פעולה חשובים ועמוקים בין שני הפרלמנטים שלנו. גרמניה הפכה את האחריות לביטחון ישראל, לאחד מעמודי התווך של מדיניות החוץ הגרמנית. גרמניה ניצבת איתנה כנגד גילויי אנטישמיות, גם כאשר הם לובשים צורה אנטי-ציונית".

"גרמניה מוכיחה - פעם אחר פעם - במישור הבילטרלי ובזירה הבין-לאומית כאחד - את מחויבותה המוסרית וההיסטורית לקיומה ולביטחונה של מדינת ישראל", הצהיר לוי. הוא הודה לקאנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, שסיימה לאחרונה את כהונתה, על כך ש"עשתה ללא הרף למען היחסים בין המדינות שלנו". לקראת סיום נאומו הקריא לוי תפילת קדיש והשתנק בבכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully