וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור הרצוג: האמירויות יירטה טיל ששיגרו החות'ים מתימן

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 10:27

ממשרד ההגנה של איחוד האמירויות הערביות נמסר שהטיל שוגר ע"י החות'ים בתימן, אך לא נגרם נזק. התקיפה נעשתה בזמן ביקורו של נשיא ישראל באמירויות, שמאוחר יותר עדכן שהביקור ימשיך כמתוכנן. ארה"ב גינתה: "בזמן שהרצוג מנסה לייצר יציבות, החות'ים מאיימים על אזרחים"

בווידאו: הנשיא הרצוג הגיע לביקור ראשון באבו דאבי/צלם: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ/ לע"מ

מערכות ההגנה האווירית של איחוד האמירויות יירטו טיל בליסטי בשמי אבו דאבי שנורה על ידי החות'ים בתימן - כך נמסר אמש (ראשון) ממשרד ההגנה במדינה. זאת, בזמן שנשיא המדינה יצחק הרצוג ופמלייתו מבקרים בבירה האמירתית. המורדים הבטיחו למסור פרטים נוספים על המתקפה "בעומק האמירויות" בשעות הקרובות.

לאחר התקיפה, רשת "אל-מיאדין" הפרו-איראנית דיווחה שתנועת המטוסים בנמל התעופה בעיר הופסקה, אולם מאוחר יותר מסר גורם רשמי באמירויות כי התנועה האווירית נמשכה כרגיל. כמו כן, הקואליציה הסעודית, שבה חברה גם האמירויות, דיווחה שהשמידה את עמדת השיגור במחוז ג'וף בתימן, שממנה ירו החות'ים את הטיל לעבר האמירויות.

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג עודכן בפרטי האירוע. "לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן", נמסר.

כמה שעות מאוחר יותר גינתה ארצות הברית את התקיפה. דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, כתב בטוויטר כי "בזמן שהנשיא יצחק הרצוג מבקר באיחוד האמירויות כדי לבנות גשרים שיסייעו ליציבות האזור, החות'ים ממשיכים לשגר טילים שמאיימים על אזרחים".

ממשל ביידן הסיר את החות'ים מרשימת ארגוני הטרור לפני כשנה, במטרה לקדם את סיומה של המלחמה שנמשכת מאז 2015. עם זאת, הלחימה רק הסלימה מאז, ובעקבות ההתקפות נגד האמירויות שוקלים בוושינגטון להחזיר את המורדים לרשימת ארגוני הטרור.

ביקור נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו באבו דאבי 30 בינואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג ורעייתו עם נחיתתם באבו דאבי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

זאת המתקפה השלישית של המורדים השיעים הפרו-איראנים על האמירויות בשבועיים האחרונים, אחרי שעד לאחרונה הם התרכזו במתקפות טילים ומל"טים לשטחה של ערב הסעודית. האמירויות צמצמה את מעורבותה הצבאית בתימן ב-2019, אך שמרה על השפעה דרך מיליציות מקומיות שאימנה וחימשה. אחת מהן, "חטיבת הענקים", הדפה לאחרונה את החות'ים מאזורים במחוז מאריב, זירת הקרב העיקרית בחודשים אחרונים בין ממשלת תימן לבין החות'ים שאיימו לפגוע בתגובה בעומק האמירויות.

לקראת ביקורו ההיסטורי של הרצוג, הזהירו תומכי החות'ים מפני שיבוש תערוכת "אקספו 2020" בדובאי, שאליה יגיע מחר הנשיא.

הרצוג נחת היום באמירויות לביקור רשמי ראשון במדינה של נשיא המדינה. יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, הודה להרצוג במהלך פגישתם על כך שישראל גינתה את ההתקפות של המורדים החות'ים.

בהודעה מבית הנשיא נמסר כי בן זאיד הדגיש שישראל ואיחוד האמירויות שותפות בהשקפתן לגבי האיומים על יציבות האזור מצד מיליציות וארגוני טרור, וכן בכל הנוגע לצורך לנקוט עמדה נוקשה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully