וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר NSO מסיים את תפקידו: "אין קשר לפרשת הריגול"

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 16:13

אשר לוי, הודיע על התפטרותו וביקש להבהיר - "אין קשר בין סיום תפקידי לפרסומים האחרונים שנקשרו לחברה", ברקע הטענות לריגול של המשטרה אחרי אזרחים באמצעות תוכנת "פגסוס" של NSO. עוד הוסיף לוי שהוא "מלא הערכה למדיניות האתית שהחברה חרטה על דגלה"

בווידאו: עימות בוועדה לביטחון פנים על שימוש ישראל בתוכנת פגסוס של NSO/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר חברת NSO, אשר לוי, הודיע היום (שלישי) על התפטרותו וביקש להבהיר - "אין קשר בין סיום תפקידי לפרסומים האחרונים שנקשרו לחברה", ברקע הטענות לריגול של המשטרה אחרי אזרחים באמצעות תוכנת "פגסוס" של החברה.

לוי מסר שהוא "מלא הערכה ל-NSO, הן לטכנולוגיה מצילת החיים שהיא מפתחת - והן למדיניות האתית שהחברה חרטה על דגלה".

אשר לוי. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
"מלא הערכה ל-NSO". אשר לוי/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

השבוע פורסם בכלכליסט תחקיר, ממנו עולה כי המשטרה עקבה אחרי ישראלים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, שהושתלה מרחוק במכשירי טלפון, ללא אישור ופיקוח בית משפט. התוכנה השתלטה על טלפונים של מפגינים, עובדים בחברה ממשלתית, מתנגדים למצעד הגאווה ואף ראשי עיר ומקורב לפוליטיקאי בכיר, האזינה לשיחות הטלפון שלהם וצפתה בהתכתבויות שלהם.

המעקב נערך בין היתר כדי למצוא ראיות לפשעים שאזרחים היו חשודים בביצועם או במעורבותם, או כדי למצוא מידע שיעזור להפעיל לחץ על נחקרים. לאחר הפרסום במערכת הפוליטית קראו להקמת ועדת חקירה בנושא, וחלק מחברי הכנסת אף דרשו את פיטורי המפכ"ל.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הודיע למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי הוא מקים צוות לבדיקת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנת הריגול "פגסוס" של NSO. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועמ"ש עורכת הדין עמית מררי. גם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע השבוע כי פתח בבדיקה בנושא שימוש גורמי אכיפת החוק, ובפרט המשטרה, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה.

אמש השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הורה לעובדי המשרד לביטחון הפנים לבחון מחדש את חוקי האזנות הסתר וחוק החיפוש, מפני שלדבריו "הנהלים בתחום האזנות הסתר מתבססים על הסדרים ישנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully