וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל גיבה את השוטרים אחרי הטענות למעקב לא חוקי: "נמשיך להשתמש בכלים, ואף נשדרג אותם"

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 11:36

קובי שבתאי הדגיש באיגרת לשוטרים כי "אין כל בסיס לטענות בדבר משטרה אשר מרגלת אחר אזרחיה", אחרי התחקיר שחשף כי הארגון משתמש בתוכנת הריגול "פגסוס" של NSO, והודעת היועמ"ש על הקמת צוות שיבחן את הנושא. "אנו שומרים על היכולות הללו מכל משמר ומפקחים עליהן בקפדנות"

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על הפרסום על שימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של NSO/ערוץ הכנסת

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הכחיש היום (שישי) את הטענות בנוגע למעקב לא חוקי של המשטרה אחרי אזרחים באמצעות תוכנת "פגסוס" של NSO, שעלו מתחקיר כלכליסט, וגיבה את השוטרים. "אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיותם של אזרחים ומפגינים תמימים", כתב שבתאי באיגרת לשוטרים, "אין כל בסיס לטענות בדבר משטרה אשר מרגלת אחר אזרחיה". הוא האשים כי הפרסומים הם בגדר "מתקפה" על המשטרה, וכי מבדיקה שנערכה בארגון "עד כה לא נמצאה על ידנו שום הוכחה לכך שהדברים כפי שפורסמו אכן קרו".

הוא הדגיש כי המשטרה תמשיך להשתמש בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותה. "אני רוצה להרגיע אתכם ולומר, שהשימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין ימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו", כתב שבתאי. "משטרה שמבקשת להיות רלוונטית במאבקה בפשיעה חייבת לנהוג כך".

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
שבתאי/ראובן קסטרו

"אין ולא היה תרחיש בו המשטרה הפרה את חוזה ההגנה הבלתי כתוב בינה לבין אזרחי המדינה.
אתם יודעים טוב מכולם, שאת הכלים הטכנולוגיים שברשותנו אנו מפנים אל מול עבריינים או כאלה המבקשים לבצע עבירות מסוכנות. אנו שומרים על היכולות הללו מכל משמר, ומפקחים על השימוש בהן בצורה הקפדנית ביותר", הוסיף שבתאי. "עוד עולה ממכתבו של היועמ"ש, כי המשטרה מעסיקה בתחום מומחים ויועצים בהתאם למקובל, ולא כפי שנטען בחלק מהפרסומים. בנוסף קבע היועמ"ש שהשימוש באמצעים הללו מתבצע על פי דין, ותוך שקיפות מלאה מול בתי המשפט ומנגנוני הבקרה על כל התהליך".

עוד בוואלה!

בואו נדבר על סיכול ממוקד נגד אזרחים ישראלים

לכתבה המלאה

השבוע פורסם בכלכליסט תחקיר, ממנו עולה כי המשטרה עקבה אחרי ישראלים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, שהושתלה מרחוק במכשירי טלפון, ללא אישור ופיקוח בית משפט. התוכנה השתלטה על טלפונים של מפגינים, עובדים בחברה ממשלתית, מתנגדים למצעד הגאווה ואף ראשי עיר ומקורב לפוליטיקאי בכיר, האזינה לשיחות הטלפון שלהם וצפתה בהתכתבויות שלהם.

המעקב נערך בין היתר כדי למצוא ראיות לפשעים שאזרחים היו חשודים בביצועם או במעורבותם, או כדי למצוא מידע שיעזור להפעיל לחץ על נחקרים. לאחר הפרסום במערכת הפוליטית קראו להקמת ועדת חקירה בנושא, וחלק מחברי הכנסת אף דרשו את פיטורי המנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully