וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת NSO: שר הבט"פ הנחה לבחון מחדש את חוקי האזנות הסתר

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 13:58

בר-לב הסביר כי הנהלים בתחום האזנות הסתר מתבססים על הסדרים ישנים, ועל כן, "יש הצדקה לבחינת תיקון והתאמתה של החקיקה למאה ה-21". זאת, ברקע הטענות לריגול משטרתי אחרי אזרחים באמצעות תוכנת "פגסוס" של NSO. במידת הצורך, הבהיר השר, יגבש המשרד הצעת חוק חדשה בנושא

בווידאו: עימות בוועדה לביטחון פנים על שימוש ישראל בתוכנת פגסוס של NSO/צילום: ערוץ הכנסת

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הורה היום (שני) לעובדי המשרד לביטחון פנים לבחון מחדש את חוקי האזנות הסתר וחוק החיפוש, ברקע הטענות לריגול של המשטרה אחרי אזרחים באמצעות תוכנת "פגסוס" של NSO.

השר הסביר כי הנהלים בתחום האזנות הסתר מתבססים על הסדרים ישנים, ועל כן, "יש הצדקה לבחינת תיקון והתאמתה של החקיקה למאה ה-21", כדבריו. הוא אמר כי מטרת ההליך היא "לדייק ולהבהיר את גבולות המותר והאסור בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים למטרות אכיפה", וכי במידת הצורך יגבש המשרד הצעת חוק חדשה בנושא.

השר לביטון פנים, עמר בר לב במליאת הכנסת 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בר-לב/ראובן קסטרו

השבוע פורסם בכלכליסט תחקיר, ממנו עולה כי המשטרה עקבה אחרי ישראלים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, שהושתלה מרחוק במכשירי טלפון, ללא אישור ופיקוח בית משפט. התוכנה השתלטה על טלפונים של מפגינים, עובדים בחברה ממשלתית, מתנגדים למצעד הגאווה ואף ראשי עיר ומקורב לפוליטיקאי בכיר, האזינה לשיחות הטלפון שלהם וצפתה בהתכתבויות שלהם.

המעקב נערך בין היתר כדי למצוא ראיות לפשעים שאזרחים היו חשודים בביצועם או במעורבותם, או כדי למצוא מידע שיעזור להפעיל לחץ על נחקרים. לאחר הפרסום במערכת הפוליטית קראו להקמת ועדת חקירה בנושא, וחלק מחברי הכנסת אף דרשו את פיטורי המפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully