וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש למפכ"ל: מקים צוות לבדיקת הטענות של שימוש בלתי חוקי בתוכנה של NSO

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 23:23

מנדלבליט כתב בהודעה למפכ"ל קובי שבתאי כי לא מצא כל בסיס לחשש אודות שימוש ארגוני שלא כדין שמבצעת המשטרה, אך יחד עם זאת אמר כי הבדיקה צפויה להימשך. "נבקש כי יועברו אלינו בימים הקרובים הצווים להאזנה לתקשורת בין מחשבים בדרך של חדירה סמויה"

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על הפרסום על שימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של NSO/ערוץ הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי הוא מקים צוות לבדיקת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנת הריגול "פגסוס" של NSO. בראש הצוות תעמוד המשנה ליועמ"ש עורכת הדין עמית מררי.

"על מנת לבחון באופן שיטתי ויסודי את ההיבטים הנוגעים להאזנה על דרך של תקשורת בין מחשבים, החלטתי, במסגרת הסמכויות הנתונות לי מכוח החוק, להקים צוות לבדיקת הנושא בכללותו", כתב היועמ"ש.

"לאחר בחינת מכלול החומר שאגף חקירות ומודיעין העביר לנו, לא מצאנו כל בסיס לחשש אודות שימוש ארגוני שלא כדין שמבצעת המשטרה באמצעים העומדים לרשותה, ונחה דעתנו כי המשטרה פועלת מכוח סמכויותיה על פי דין. יחד עם זאת, בדיקת הדברים עוד צפויה להימשך".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו

מנדלבליט המשיך: "נבקש כי יועברו אלינו בימים הקרובים הצווים להאזנה לתקשורת בין מחשבים בדרך של חדירה סמויה למכשירי קצה שניתנו במהלך השנים 2020 ו-2021 לשם בקרה נוספת. נבקש את בדיקתכם בדבר האפשרות לחסימה טכנית של יכולות החורגות מגדר הסמכויות המוקנות בחוק האזנת סתר, אף שכאמור עולה כי לא נעשה בהן שימוש, כמו גם את בדיקתכם בדבר צורך בטיוב אמצעי הפיקוח ובקרה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לצוות הבדיקה אותו הקים מנדלבליט: "החוק חל על כולנו - ועל המשטרה בראש ובראשונה. היועמ"ש קובע במפורש - במישור המערכתי המשטרה התנהלה כדין. אני שבע רצון שבחינתו לא גילתה שום ממצאים חריגים במישור המערכתי ולא העלתה חשש שמשטרת ישראל אינה פועלת שלא מכוח סמכויותיה. אם היה מי שחטא - אין הוא מעיד על הכלל ואין לו מחילה. הוא ימצא ויועמד לדין!".

גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע השבוע כי פתח בבדיקה בנושא שימוש גורמי אכיפת החוק, ובפרט המשטרה, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה. ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "ביקורת המדינה שמה דגש מיוחד על ההגנה על פרטיותם של אזרחי ישראל ותושביה. האמצעים הטכנולוגיים משמשים כראיות בהליך הפלילי ומעוררים שאלות של איזון בין התועלת שבהם אל מול פגיעה בזכות לפרטיות ובחירויות נוספות. האמצעים הללו גם מעלים סיכונים מפני זליגת מידע אישי ושימוש לרעה במאגרי מידע. אשר על כן החליט מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לכלול בתוכנית העבודה המשרדית שגובשה זה מכבר את נושא שימוש גורמי אכיפת החוק באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה".

  • עוד באותו נושא:
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully